کسب درآمد اینترنتی

کسب درآمد از سایت با ۸ روش قابل اجرا در ایران [ آپدیت ۱۴۰۰ ]

کسب درآمد از سایت شاید زمانی چندان قابل تصور نبود، اما این روزها با وجود میلیون ها سایت اینترنتی و افزایش روز افزون خرید اینترنتی و معاملات آنلاین که روز به روز هم به تعداد آنها افزوده میشود دیگر کسب درآمد از سایت کار دور از ذهنی نیست.

همونطور که میدونید هدف سایت کارنوین این هست که به شما نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد رو از سایت اینترنتی یاد بده، گرچه روش های مختلفی برای کسب درآمد از اینترنت هست، اما روش هایی که در سایت کارنوین آموزش داده میشه نیاز به داشتن یک وب سایت اینترنتی داره.

برای کسب درآمد از سایت روش های مختلفی وجود داره که در این مقاله به ۷ مدل ثابت شده اشاره میشه که در حال حاضر بسیاری از سایت های اینترنتی ایرانی از همین روش ها کسب درآمد میکنند.

برای کسب درآمد از روش های گفته شده نیاز بهتر است که حتما یک سایت داشته باشید.
اگر هنوز برای ساخت سایت اقدام نکرده اید میتوانید از آموزش های رایگان وردپرس کار خود را شروع کرده و همین امروز یک سایت حرفه ای برای کسب و کار اینترنتی تان راه اندازی کنید.

کسب درآمد از سایت فروشگاهی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین روش های کسب درآمد از سایت و از طریق اینترنت هست.
اگر سایتی دارید که تعداد بازدید کننده مناسبی داشته و همچنین قادرید تا محصولاتی رو برای فروشگاه اینترنتی خود تهیه کنید، میتوانید با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به کسب درآمد از بازدید کنندگان خود بپردازید.

زمانی که صحبت از فروشگاه اینترنتی میشه، همه به فکر سایت بزرگی چون دیجیکالا میفتن. اما برای شروع لزومی ندارد نگران وجود رقبای قدری چون این سایت باشید.
همین امروز بسیاری از فروشگاه های اینترنتی نه چندان معروف درآمدهای بسیار بالایی از طریق فروش کالا دارند.

قرار نیست از همان روز اول یک فروشگاه مثل دیجیکالا راه بی اندازید، تنها کافی است محصولاتی برای فروش داشته باشید یا بتوانید این محصولات را تهیه کنید. به عنوان مثال اگر دیده باشید، صفحات بسیاری در اینستاگرام و همچنین کانال های بیشماری در تلگرام هستند که به فروش محصولات خود میپردازند و البته درآمد خوبی هم دارند.

شما هم میتوانید از تخصص، دانش یا تجربه خود استفاده کرده و محصولاتی رو تولید یا تهیه کنید و سپس با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به درآمد زایی خود بی افزایید.

دو نکته که باید به خاطر داشته باشید:

۱٫ حتما نباید بزرگ شروع کنید: لازم نیست برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به فکر ایجاد سایتی چون دیجیکالا باشید، میتوانید با محصولات کمتر و البته تخصصی تر و مرتبط با موضوع سایت خود شروع کرده و کم کم آن را گسترش دهید. به عنوان مثال با سایت فروش اینترنتی بدلیجات یا فروش لوازم چرم شروع کنید. تنها کافی است در ابتدا روی یک موضوع و یک نوع کالا تمرکز کنید.

۲٫ برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به کار پیچیده یا هزینه بالایی نیست: برای داشتن فروشگاه نیازی نیست تا هزینه بالایی برای طراحی یا برنامه نویسی وب سایت خود بپردازید، اگر سایت خود را با وردپرس راه اندازی کرده باشید میتوانید با استفاده از افزونه های وردپرس یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای ایجاد کنید. همچنین در حال حاضر فروشگاه سازهای بسیاری هستند که به شما در راه انداختن فروشگاه اینترنتی کمک میکنند.

کسب درآمد از سایت با ارائه خدمات آنلاین

کسانی که قصد کسب درآمد از سایت و اینترنت رو دارند به دنبال روشی برای درآمد زایی سریع میگردند، گرچه اگر با چنین ذهنیتی وارد حوزه کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از سایت شوید، مطمئنا نا امید خواهید شد، چون چیزی با عنوان کسب درآمد سریع و یک شبه از اینترنت وجود نداره، اما در روش آزاد کاری یا فریلنسینگ میتونید در زمان کمتری نسبت به روش های دیگر به درآمد آنلاین دست پیدا کنید.

آزاد کاری یا freelancing به معنی انجام پروژه های مختلفِ افراد، توسط شخص شما هست، یعنی اگر شما در زمینه خاصی مهارت، دانش یا تخصص دارید میتونید انجام پروژه های مختلف رو به دست گرفته و بعد از انجام آن کار هزینه ای رو دریافت کنید.

مثلا اگر شما در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی، کارهای گرافیکی و کار با فتوشاپ، یا ساختن فیلم و انیمیشن، تولید محتوا، ترجمه یا هر کار مشابه دیگری دانش و تخصصی دارید میتونید با استفاده از تخصص خود پروژه های افراد را دریافت کرده و آن ها را انجام داده و پس از پایان کار پول خود را دریافت کنید.

برای کسب درآمد از این روش بهترین کار این است که به مهارت‌های پولساز مسلط شوید.

یکی از مهارت‌های عالی‌ای که میتوانید یاد گرفته و از آن کسب درآمد کنید، تولید محتواست.

در دوره آموزش تولید محتوا برای کسب و کار با تمام روش‌های تولید محتوا مثل مقاله، پادکست، ویدیو و ایبوک آشنا خواهید شد.

آموزش جامع تولید محتوا برای کسب و کار

در این دوره صفر تا صد تولید انواع محتوا را یاد خواهید گرفت:

  • آموزش تولید مقالات اختصاصی
  • آموزش سئوی محتوا
  • آموزش ساخت ایبوک حرفه‌ای
  • آموزش ساخت پادکست‌های جذاب
  • تولید محتوای ویدیویی و آموزشی
مشاهده آنلاین دوره

سایت های پونیشا و پارس کدرز در حال حاضر جزو سایت های معروفی هستند که به صورت واسطه بین درخواست کننده پروژه و انجام دهنده آن عمل کرده و میتواند بدون نیاز به داشتن سایت در این دو وب سایت فعالیت کرده و کسب درآمد کنید.

یکی از مهارت‌های مورد نیاز در این سایت‌ها تولید محتواست که میتوانید آن را به صاحبین سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی عرضه کرده و درآمد خوبی ایجاد کنید.

اما دقت داشته باشید که در این دو وب سایت هزاران کاربر دیگر هم مثل شما هستند و باید برای دریافت پروژه مورد نظر خود با آن ها رقابت کنید.

دو نکته که باید به خاطر داشته باشید:

۱٫ باید مهارت یا تخصصی برای ارائه داشته باشید: برای کسب درآمد از این روش همانطور که گفته شد باید مهارت یا تخصصی در حوزه مورد نظر خود داشته باشید، و یا به عبارتی چیزی برای ارائه داشته باشید، نمونه کارهای خود را در سایت تان قرار دهید و برای انجام پروژه ها زمان بگذارید.

۲٫ نکته دوم اینکه لازم هست همیشه به روز و در حال یادگیری باشید، همچنین در این روش درآمد اتوماتیک و منفعل نخواهید داشت و برای کسب درآمد نیاز به حضور شما هست.

مدل کسب درآمد از سایت مشاوره

راه اندازی سایت برای ارائه مشاوره آنلاین هم به نوعی مانند داشتن سایت آزاد کاری هست، اما با این تفاوت که در این مدل شما به جای انجام پروژه افراد، به آن ها راهنمایی های لازم را در مورد موضوع خاصی که در مورد آن به اندازه کافی اطلاعات یا مهارت دارید، ارائه میکنید.

در زمینه های مختلفی میتوانید سایت مشاوره راه اندازی کنید، به عنوان مثال میتوان به سایت های مشاوره آنلاین خانواده، اعم از مسائل قبل و بعد از ازدواج اشاره کرد. همچنین مشاوره در مورد تربیت و مسائل مرتبط با تربیت فرزندان را نیز میتوان در این دسته گنجاند.

  • مشاوره در مورد مسائل حقوقی ( البته حتما در نظر داشته باشید که در این زمینه ها باید تخصص کافی را داشته باشید و البته لازم است تا مدارک صحت کار خود را نیز در سایت قرار دهید. )
  • مشاوره بازاریابی اینترنتی برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف اعم از کسب و کارهای آنلاین یا سنتی برای رسیدن به درآمد و افزایش فروش.
  • سایت های مشاوره روانشناسی و روابط اجتماعی و یا رسیدن به اهداف
  • سایت های مشاوره درسی و برنامه ریزی برای افراد دانشجو یا محصلین
  • سایت های مشاوره برای طراحی و ایجاد وب سایت و یا سئو و بازاریابی سایت در اینترنت

و بسیاری موارد دیگر که میتوان به آن ها اشاره کرد.

تنها با جستجوی عبارت ( سایت مشاوره + ” موضوع مورد نظر خود ” ) میتوانید به نتایج بسیاری در مورد سایت های ارائه کننده مشاوره دست پیدا کنید.

دقت داشته باشید که برای کسب درآمد از این روش و موفقیت در این مدل کسب درآمد از سایت، باید حتما به محتوایی که در سایت خود ارائه میکنید اهمیت ویژه ای دهید، زیرا تنها به این روش است که افراد به دانش، مهارت و تجربه شما پی برده و با داشتن محتوای ارزشمند و البته اختصاصی میتوانید به اعتبار کسب و کار خود افزوده و اعتماد بازدید کنندگان را نیز جلب کنید.

مدل کسب درآمد از سایت فروش فایل و محصولات دانلودی

دقت داشته باشید که منظور از محصولات دیجیتالی، محصولاتی هستند که بعد از پرداخت پول، قابل دانلود بوده و کاربر میتواند سریعا به محصول خود دسترسی داشته باشد، یعنی نیازی به قرار داد بستن با اداره پست یا تهیه محصول فیزیکی ندارید.

مدل کسب درآمد از فروش محصولات دیجیتالی قابل دانلود همانند راه اندازی فروشگاه اینترنتی هست اما با این تفاوت که در این مدل اولا شما نیازی به تهیه محصولات و کالاهای فیزیکی نداشته و نیازی هم به درگیر شدن با موارد ارسال کالا و اداره پست و این ها نخواهید داشت.

میتونید به راحتی محصولاتی رو خودتون بسازید و برای فروش در سایت قرار دهید.

به عنوان مثال سایت های بسیاری که در امر فروش افزونه ها و قالب های وردپرس فارسی در اینترنت در حال فعالیت بوده و درآمد خوبی هم از این کار دارند.
یا سایت هایی که اقدام به فروش محصولات آموزشی در قالب فایل های تصویری قابل دانلود میکنند.

یا حتی سایت هایی که اقدام به فروش محصولاتی چون نرم افزارها، بازی های قابل دانلود یا فایل های موزیک، و همچنین اپلیکیشن های موبایل میکنند را میتوان در این دسته مدل کسب درآمد از سایت قرار داد.

مدل کسب درآمد از همکاری در فروش

کسب درآمد از همکاری در فروش یعنی شما اقدام به فروش محصولات دیگران کرده و درصدی از درآمد به دست آمده را به صورت پورسانت به عنوان درآمد خود خواهید داشت.
در حال حاضر سایت های بسیاری هستند که در اینترنت به این روش درآمد زایی میکنند.

اگر دقت کرده باشید در بالای سایت های بسیاری به خصوص سایت های دانلود موزیک و نرم افزار و همچنین سایت های تفریحی، تبلیغات مشابهی در مورد فروش محصولاتی چون ساعت، یا ام پی تری پلیر و عینک ها و موارد مشابه دیده میشود، بیشتر این محصولات، کالاهای همکاری در فروش هستند.

این روش برای کسانی که نمیخواهند خودشان اقدام به تهیه محصولات فیزیکی کنند و یا با مسائل مرتبط با قرار داد پست و پشتیبانی مشتریان سر و کله بزنند، و همچنین نمیخواهند زمانی برای ساخت محصولات دیجیتالی قابل دانلود بگذارند بهترین گزینه هست.

البته دقت داشته باشید که مهمترین عامل موفقیت برای کسب درآمد از این روش این است که:

۱٫ محصولات همکاری در فروش با کیفیتی ارائه دهید. هر محصول به درد نخوری رو صرفا برای کسب درآمد برای فروش در سایت خود قرار ندهید.

۲٫ دوم اینکه برای موفقیت در کسب درآمد از همکاری در فروش باید محصولاتی رو ارائه کنید که با موضوع سایت تان مرتبط بوده و همچنین برای مخاطبان یا بازید کنندگان سایت نیز با ارزش بوده و ارائه دهنده راه حلی برای مشکلات آن ها باشد.

با دقت و عمل به دو نکته گفته شده در فوق و البته داشتن یک سایت پربازدید و با محتوای عالی و اختصاصی میتونید به درآمد تقریبا بی دردسر تری، از این روش برسید.

مدل کسب درآمد از سایت با عضویت ویژه

یک روش عالی برای کسب درآمد از سایت آن هم به طور ماهیانه، راه اندازی سایت با عضویت ویژه هست.
روش های زیادی برای داشتن چنین سایتی موجود هست، به عنوان مثال سایت های دانلود که برای اعضای ویژه، لینک مستقیم قرار میدهند، یا سایت هایی که برخی از مطالب شان را فقط برای اعضای ویژه خود قابل دسترسی کرده اند.

نمونه چنین سایتی میتوان به وب سایت پروژه سوخت جت اشاره کرد. برای اینکه بتوانید تمام مطالب این سایت را مطالعه کنید لازم است تا به عضویت ماهانه یا سالانه این سایت در بیایید.

این روش یکی از بهترین مدل های کسب درآمد از اینترنت است که میتونه برای شما درآمد خوب و ثابتی رو به صورت ماهانه به ارمغان بیاره. البته به شرط اینکه در ابتدای شروع کار تلاش لازم رو برای ایجاد یک سایت با محتوا بکنید.

بسیاری از فروم ها یا انجمن های گفتگو نیز این روزها دسترسی به برخی از قسمت های انجمن را تنها برای کاربران عضو ویژه آزاد گذاشته اند واگر بخواهید از تمام امکانات این فروم ها استفاده کنید باید به عضویت ویژه آن ها در بیایید.

مدل کسب درآمد از تبلیغات

در نهایت آخرین مدل و البته آسان ترین مدل برای کسب درآمد از سایت، قرار دادن تبلیغات سایت های دیگر در وب سایت خودتان است.
برای کسب درآمد خوب از این روش باید روی افزایش بازدید سایت خود متمرکز باشید.
بسیاری از سایت های ایرانی که دارای بازدید کننده بسیاری هستند از این روش ماهانه چندین میلیون تومان درآمد دارند.

اما برای کسب درآمد از این روش حتما باید سایتی با محتوای بسیار زیاد داشته باشید. تعداد بازدید کننده هم که بسیار مهم است، اگر بازدید کننده تان زیاد نباشد کسب درآمد از این روش نمیتواند گزینه ایده آلی باشد.

پس بهتر است در شروع راه اندازی کسب و کار خود کسب در آمد از این روش را فراموش کنید.

معمولا سایت های خبری معروف و همچنین سایت هایی که در زمینه های مختلف اقدام به انتشار مطلب در سایت خود میکنند از این روش درآمد خوبی دارند.

کسب درآمد از سایت با نمایش تبلیغات

اما دقت داشته باشید که اگر بخواهید سایتی بسازید که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن پیدا میشود فقط برای اینکه بتوانید از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید، کاری بسیار طاقت فرسا و البته نیاز به زحمت و زمان زیاد دارد.
بلکه میتوانید با استفاده از روش های گفته شده قبلی سریعتر به درآمد برسید.

پس کسب درآمد از تبلیغات را تنها در صورتی انتخاب کنید که یا در حال حاضر بازدید کننده زیاد و البته واقعی دارید، یا اینکه حاضرید برای کسب درآمد از این روش زمان و زحمت زیادی رو صرف کنید.

مدل کسب درآمد از سایت آموزشی

در این روش کسب درآمد از سایت میتوانید دوره‌های آموزشی آنلاین به فروش رسانده و کسب درآمد کنید.

این یکی از روش‌های عالی و سریع برای رسیدن به درآمد اینترنتی است.

اگر محصولی فیزیکی برای فروش ندارید و یا به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده‌اید، این مدل درآمدزایی میتواند برای‌تان بسیار عالی و درآمدزا باشد.

برای این منظور ابتدا لازم است تا حوزه یا موضوعی که در آن مهارت و علاقه دارید را انتخاب کرده و شروع به آموزش در آن زمینه کنید.

فروش دوره‌های آموزشی روشی عالی برای کسب درآمد اینترنتی است که در ایران طرفدار بسیار زیادی داشته و یکی از حوزه‌های پولساز اینترنتی است.

در بسته جامع آموزش راه اندازی سایت به شما یاد میدهیم که چطور یک وب سایت حرفه‌ای آموزشی راه اندازی کرده و این مدل کسب و کار درآمدزا را آغاز کنید.

چه زمانی کسب درآمد از سایت را شروع کنیم؟

سوالی که اکثر افراد تازه کار میپرسند این است که چه زمانی شروع به کسب درآمد از سایت خود کنند؟
پاسخ کوتاه به این سوال این است که قبل از شروع بع کسب درآمد از سایت، ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید:

  • سایت خود را ساخته و آن را با محتوای جذاب و اختصاصی پر کنید.
  • مخاطبان هدف تان را پیدا کرده و اعتماد آن ها را به کسب و کارتان جلب کنید.
  • سپس با استفاده از روش های مختلفی چون سئو سایت بازدید خود را افزایش دهید.

شما هر زمانی که بخواهید میتوانید از سایت خود درآمد کسب کنید که البته این بستگی به نحوه درآمد زایی تان نیز دارد.

بسیاری از وبلاگ نویسان یا کسانی که سایت دارند ترجیح می دهند از همان روز اول به دنبال کسب درآمد باشند و بیش از حد صبر نکنند، اما خیلی ها هم علاقه ای ندارند زیادی صبر کنند تا سایت شان را با محتوای مناسب پر کرده و بازدید و مخاطب هدف خود را بسازند و سپس اقدام به کسب درآمد کنند.

البته کسانی هم هستند که وبلاگ نویسی یا راه اندازی سایت را فقط با قصد کسب درآمد شروع نکرده و به عنوان یک ابزار برای تفریح و سرگرمی به آن نگاه میکنند.

اما به هر حال این روزها با افزایش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی و به خصوص خرید و فروش آنلاین در ایران بیشتر کسانی که سایت یا وبلاگی را ایجاد می کنند دیر یا زود به فکر کسب درآمد از آن می افتند.

پس روی سخن ما با افرادی است که میخواهند یک درآمد اینترنتی از سایت یا وبلاگ خود به دست آورند.

همانطور که گفته شد شما هر زمانی که بخواهید میتوانید از سایت یا وبلاگ تان کسب درآمد کنید اما قبل از آن لازم است تا موارد و نکاتی را در نظر بگیرید:

۵ نکته ای که قبل از شروع کسب درآمد از سایت خود باید در نظر بگیرید.

قبل از آنکه از سایت یا وبلاگ تازه تاسیس خود کسب درآمد کنید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا سایت تان به تعداد کافی بازدید کننده از گوگل یا موتورهای جستجو جذب میکند؟
  • آیا تعداد کافی فالور یا دنبال کننده و مخاطب برای سایت تان دارید؟
  • آیا بازار هدف خود را به خوبی میشناسید؟
  • آیا قالب سایت تان برای شروع کسب درآمد آنلاین بهینه سازی و آماده استفاده می باشد؟
  • آیا میدانید از چه روش ها و استراتژی هایی برای کسب درآمد میخواهید استفاده کنید؟

حال برویم سراغ پاسخ به هر کدام از پرسش های فوق

آیا سایت تان به تعداد کافی بازدید کننده از موتور جستجوی گوگل جذب میکند؟

بازدید کننده هدفمندی که از طریق موتور جستجو وارد سایت شما میشود یکی از با ارزش ترین و مهمترین عنوامل موفقیت یک سایت یا کسب و کار اینترنتی هست.

روزانه افراد بسیاری برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود در مورد هر چیزی یا راهنمایی برای خرید محصولات و خدماتی که لازم دارند از گوگل استفاده می کنند.

بازدید کننده هدفمند

اما سوال اینجاست که آیا سایت شما به اندازه کافی بازدید کننده از این موتور جستجوی قدرتمند یعنی گوگل جذب میکند تا بتوانید از این تعداد بازدید کننده برای کسب درآمد از سایت خود استفاده کنید یا خیر؟

اگر جواب سوالات تان خیر است بهتر است فکر کسب درآمد از سایت خود را فعلا کنار گذاشته و به فکر ایجاد یک محتوای جذاب، اختصاصی و با ارزش برای سایت تان باشید.

وجود محتوای اختصاصی و با ارزش به افزایش اعتماد بازدید کنندگان سایت تان کمک بسیاری خواهد کرد.

چه تعداد بازدید کننده کافی است تا کسب درآمد از سایت خود را آغاز کنید؟

خب مسلما هر چه بازدید کننده بیشتری از گوگل وارد سایت تان شود بهتر بوده و به همان نسبت نیز درآمدتان افزایش خواهد داشت، البته در صورتی که محتوای مرتبط و با ارزشی ایجاد کنید.

مثلا اگر تعداد بازدید کننده ای که به صورت روزانه از گوگل وارد سایت تان میشود تنها ۲۵ نفر باشد هنوز کار زیادی دارید تا به فکر درآمد زایی باشید.

اما اگر بیش از ۱۰۰ بازدید در روز داشته باشید میتوانید به راحتی از سایت خود درآمد زایی کنید.

آیا تعدا کافی مخاطب و دنبال کننده یا فالور برای سایت تان دارید؟

اعتماد و اعتبار دو فاکتور مهم برای کسب درآمد اینترنتی از سایت یا وبلاگ تان است.
اما کسب اعتماد از جانب مخاطبان و افزایش اعتبار نزد آن ها چیزی نیست که یک شبه به دست آید مخصوصا اگر در امر راه اندازی و ایجاد کسب و کار اینترنتی تازه وارد باشید.

اگر مدتی است که در کار وبلاگ نویسی هستید و زمانی از فعالیت سایت تان گذشته است آیا در این مدت توانسته اید به تعداد کافی مخاطب و فالور در شبکه های اجتماعی تان جذب کنید؟ آیا در این مدت توانسته اید اعتماد آن ها را کسب کنید یا خیر؟

فالورهای شبکه اجتماعی

اگر فکر میکنید اینطور نیست، نگران نباشید، تنها لازم است تا کارهای زیر را انجام دهید:

  1. از همان روز اول راه اندازی سایت خود لیست ایمیل تان را ایجاد کنید.
  2. با دیگر وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کرده و برای مطالب آن ها کامنت های با ارزش و با محتوا قرار دهید.
  3. محتوایی تولید کنید که اولا اختصاصی باشد دوما مشکلات و مسائل بازدید کنندگان و مخاطبان هدفتان را حل کند.
  4. با ایجاد بررسی های اختصاصی و کامل از محصولاتی که به فروش میرسانید، اعتماد مخاطبان خود را هر چه بیشتر افزایش دهید.
  5. به سوالات بازدید کنندگان خود در اسرع وقت پاسخ دهید و تا جایی که میتوانید به آن ها کمک کنید تا اعتمادشان به شما افزایش یابد.

آیا بازار و مخاطبان هدف خود را به خوبی میشناسید؟

شناخت بازار هدف و مخاطبانی که در آن بازار هستند، نیازها و مشکلات شان، جنسیتی که دارند و خواسته ها و علایق شان، چیزی است که زمان بر بوده و کار یک شب نیست.

به همین دلیل باید سعی کنید از همان روز اول تمامی بازدید کنندگان خود را زیر نظر گرفته و مشکلات و سوالات شان را بررسی کرده و ببینید چه نیازهایی دارند که میتوانید با ارائه یک محصول یا خدمت موثر، آن نیازها را بر طرف کرده و ایجاد درآمد کنید.

با استفاده از ابزار Google Analytics میتوانید به راحتی از جنسیت و علاقه مندی های بازدید کنندگان، نسبت به مطالبی که در سایت خود منتشر می کنید، اطلاعات کسب کنید.

آیا قالب سایت تان کاربر پسند و جذاب است؟

شاید این سوال کمی گیج تان کند، اما قبل از شروع کسب درآمد از سایت خود باید بدانید می خواهید از چه روشی درآمد زایی کنید؟ آیا قصد فروش محصول یا خدماتی را دارید؟ آیا میخواهید یک سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید؟

در این صورت نیاز به یک قالب فروشگاهی برای سایت تان دارید که برای این کار مناسب خواهد بود.
اگر بخواهید توسط مکان های تبلیغاتی درآمد زایی کنید در این صورت نیاز دارید تا فضاهایی را برای قرار دادن تبلیغات دیگران در سایت خود و قالب آن در نظر بگیرید.

به عنوان مثال به فضایی که در هدر یا فوتر سایت تان یا در میان پست های وبلاگ خود دارید دقت کنید. اکثر قالب های خبری یا چند منظوره این امکان را به شما میدهند که بنرهای تبلیغاتی را در فوتر، هدر یا در ساید بار سایت خود قرار دهید.

کسب درآمد از سایت با مکان های تبلیغاتی

فرقی نمی کند روشی که میخواهید از سایت خود ایجاد درآمد کنید کدام است، باید قبل از شروع کار به فکر بهینه سازی قالب تان برای نحوه درآمدزایی خود بوده و در عین حال تمام برگه ها یا صفحات مورد نیاز را برای آن ایجاد کنید.

به عنوان مثال اگر بخواهید محصولاتی را در سایت خود به فروش برسانید باید برگه محصولات را ایجاد کرده یا به فکر اضافه کردن افزونه های فروشگاهی برای سایت خود باشید، بدانید که دقیقا به چه ترتیبی قرار است محصولات یا خدمات را به مشتری تحویل داده و او را پشتیبانی کنید.
پس برای همه اینها از قبل برنامه ریزی داشته باشید.

آیا میدانید از چه روش ها و استراتژی هایی برای کسب درآمد میخواهید استفاده کنید؟

در نهایت همانطور که در سوال قبلی هم گفته شد، باید بدانید دقیقا برنامه و استراتژی شما برای کسب درآمد از سایت تان چیست و میخواهید از چه روشی درآمد زایی کنید؟

آیا میخواهید به عنوان واسطه، محصولات دیگران را به فروش برسانید یا در سیستم های همکاری در فروش عضو شوید؟

آیا میخواهید محصولات دیجیتالی و قابل دانلود در سایت تان ارائه دهید یا میخواهید یک فروشگاه اینترنتی راه انداخته و کالاهای فیزیکی خود را به فروش برسانید؟

شاید هم بخواهید از طریق بنرهای تبلیغاتی کسب درآمد کنید؟

به هر حال باید بدانید برنامه تان چیست و دست به کار شوید، تا زمانی که کارهای لازمِ اولیه چون مشخص کردن روش درآمد زایی، بهینه سازی قالب و ساخت محصول یا تولید فیلم آموزشی خود را تمام نکرده اید، بهتر است درآمد زایی از سایت خود را به تعویق انداخته و در این زمان سعی در جلب اعتماد بازدید کنندگان و مخاطبان هدف خود داشته باشید.

در پایان…

هیچ کدام از روش های گفته شده در فوق به شما درآمد یک شبه و سریع نخواهد داد و هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را داراست، اما باید برای سایتی که راه اندازی میکنید به بیش از یک مدل درآمدی فکر کنید.

بهترین روش در شروع راه اندازی سایت این است که اول سایت خود را با مطالب و محتوای مفید پر کرده و بعد از اینکه آمار بازدید کننده سایت تان به میزان مناسبی رسید، میتوانید با استفاده از مدل های درآمد زایی گفته شده در فوق به جز مورد اول و آخر یعنی راه اندازی فروشگاه و کسب درآمد از تبلیغات شروع به کسب درآمد کنید.

برای این منظور لازم است تا با محتوای مناسب و اختصاصی اعتماد بازدید کنندگان خود را جلب کنید.

مدلی که برای کسب درآمد از سایت خود انتخاب میکنید رابطه مستقیمی با مهارت ها و تخصص های شما دارد.

اگر در هیچ زمینه مهارت و تخصصی ندارید و یا میخواهید هرچه سریعتر درآمدی کسب کنید، میتوانید از مدل ششم یا کسب درآمد از همکاری در فروش استفاده کنید.

فقط برای کسب درآمد از این روش به نکات گفته شده دقت کنید و هر محصولی رو در سایت خود برای فروش قرار ندهید.

بهترین راه این است که درآمد زایی سایت خود را تنها به یک مدل محدود نکرده و از ترکیب دو یا سه مدل برای کسب درآمد از سایت تان استفاده کنید.

شما میتوانید هر زمان که مایل بودید کسب درآمد از سایت خود را آغاز کنید، اما با پاسخ به پرسش های مطرح شده در فوق میتوانید دید بهتری نسبت به زمان شروع درآمد زایی سایت خود پیدا کنید.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

‫۵۳ دیدگاه ها

  1. با سلام من جوان متاهلم اهل گرگان مدتیه بیکارم..علاقه به کسب درامد از اینترنت با رایانه رو دارم میخاستم راهنماییم کنید یه سری سایت کسب درامد معرفی کنید تا کارم رو شروع کنم اگر سایت های کلیکی هم بود مشکلی نداره ولی فقط فارسی اگر باشه بهتره…مشکلی هم از نظر داشتن اینترنت ندارم..ممنون از شما

    1. سلام دوست عزیز، به هیچ عنوان بهتون سایت های کلیکی رو پیشنهاد نمیکنم که در ازای درآمدی که به دست میارید واقعا وقت تلف کردنه.
      بهترین کار اینه که ببینید مهارت و تخصص تون در چه زمینه ای هست، یا به چه موضوعی علاقه دارید، سپس سعی کنید بازار هدف تون رو پیدا کرده، نیاز بازار رو که با علاقه یا مهارت شما هماهنگ هست شناسایی کنید، در نهایت سعی کنید راه حل مناسبی برای نیاز بازار ارائه بدین، بعد از این مرحله یک وب سایت در مورد چیزی که به اون علاقه دارین راه اندازی کرده و شروع به تولید محتوا کنید.
      این کار شاید کمی زمان بر باشه اما بهترین روش برای شروع درآمد زایی از اینترنت هست.
      اگر باز هم سوالی بود در خدمتم.
      موفق باشید.

  2. سلام،ممنون مطلب جامع و خوبی بود ولی ای کاش در قسمتی که به تعداد بازدید کننده اشاره داشتید کمی هم در مورد افزایش بازدید از راه درست و با استفاده از سئوی سایت اشاره میکردید تا خواننده ها در دام متقلبین گرفتار نشوند.

    1. سلام دوست عزیز، در مورد روش های مختلف افزایش بازدید، در سایت کارنوین مطالبی منتشر شده، اما در مورد روش افزایش بازدید با استفاده از سئوی سایت نیز به زودی مطلب جامعی در سایت قرار خواهد گرفت.
      به علاوه به زودی آموزش هایی نیز به صورت فیلم در اختیار بازدید کنندگان سایت کارنوین فرار خواهد گرفت تا بتونن به صورت مرحله به مرحله سایت خود را سئو کرده و بازدید خود را افزایش دهند.

  3. سلام
    بابت مطالب جامع و دقیق سپاسگذاریم
    روش های مختلف افزایش بازید در سایت کارن نوین عالی هستش امیدوارم که روش های افزایش بازید با استفاده از سئو را نیز در سایت قرار دهید.
    با سپاس فراوان

  4. سلام
    ممنون از سایت خوبتون.
    من تقریبا دو ساله سایت رمان خانه رو دارم. از لحاظ سئو خیلی روش کار کردم و برای خیلی از کلمات رتبه اول گوگل هست. فقط یه تبلیغ تو سایت گذاشتم که درآمدش خیلی کمه و تقریبا به هزینه هاست و دامین هم نمیرسه.
    حالا این سایت داره expire میشه و منم قصد تمدید ندارم. به نظرتون کار درستی میکنم؟

    1. سلام دوست عزیز،

      اگر میخواهید در زمینه رمان فعالیت کنید، بهتون پیشنهاد میکنم اولا از پلتفرم وردپرس استفاده کرده و روی ظاهر سایت تون بیشتر کار کنید.
      اگر از وردپرس استفاده کنید، میتونید از قالب های حرفه ای برای ظاهر سایتتون بهره ببرید، در عین حال میتونید از افزونه های حرفه ای سئو برای سئوی بهتر سایت و افزایش بازدید خود استفاده کنید.

      پیشنهادم به شما اینه که این دامین رو از دست ندید و مجدد تمدیدش کنین.
      اگر بازدید سایتتون افزایش پیدا کنه میتونید در آمد خوبی هم از سایت خود به دست آورید، یکی از روش های درآمد زایی از چنین سایتی، فروش پکیج های رمان هست.
      مثلا میتونید پکیج ۱۰ رمان برتر رو در سایت خود برای فروش بگذارید.
      بعد ها میتونید روی فروش رمان ها و کتاب های صوتی هم کار کنید.
      در کنار همه اینها میتونید رمان های مطرح جهان رو هم برای فروش یا دانلود در سایت خود قرار دهید.

      رقباتون رو حتما بررسی کرده و سعی کنید بهتر از اونها عمل کنید.
      دقت داشته باشید که کلمه رمان و عبارت های مرتبط به اون، جستجوی بالایی در گوگل دارند،
      پس اگر بتونید سایتتون رو به صورت اصولی بهینه سازی کرده و با محتوا و رمان های جدید، به روز رسانی کنید، بازدید سایتتون افزایش چشمگیری خواهد داشت.

      باز هم تاکید میکنم روی ظاهر سایتتون خیلی بیشتر کار کنید.
      موفق باشید

      1. سلام و خسته نباشید
        من یه سایت دانلود اهنگ دارم حدود ۱۰ هزار بازدید داره ولی درامدش با پاپ اپ خیلی کمه میشه راهنمایی کنید چطوری ازش کسب درامد کنم

        1. سلام وقت بخیر دوست عزیز،
          یکی از روش های کسب درآمد از سایت های دانلود، ایجاد لینک دانلود مستقیم برای اعضای سایت است.
          برای این منظور میتوانید بخشی ویژه اعضای طلایی ایجاد کرده و دسترسی به لینک های دانلود مستقیم را فقط به این افراد بدهید.
          روش دیگر این است که موزیک های متن فیلم ها یا سریال ها را جمع آوری کرده و یک گنجینه عالی از موسیقی های نایاب را در سایت خود منتشر کنید.
          سپس دسترسی به دانلود این آهنگ ها را با کیفیت بالا فقط به اعضای سایت بدهید.

          همچنین شما میتونید از روش همکاری در فروش هم استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که بهتر است محصولات مرتبط با موسیقی را در سایت خود برای همکاری در فروش قرار دهید.
          روش دیگر فروش جایگاه های تبلیغاتی است.

  5. سلام خسته نباشید،

    بنده علاقه ای خاص به طراحی وبسایت دارم و تابحال چندین سایت هم داشتم.
    اولین سایتم که فیلتر شد. دومی هم یه بازی آنلاینه که به دلایلی میخوام سرور رو ببندم.

    تخصص هم در هزینه طراحی وبسایت دارم اما موضوع خاصی به ذهنم نمیرسه.
    علاقه ای هم به راه اندازی سایتهای خرده فروشی ندارم.
    شما چه پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام دوست عزیز،
      با توجه به اینکه مهارت در زمینه طراحی وب سایت دارید، دستتو برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی پر سود، بسیار باز هست.
      اما قبل از هر چیز باید مشخص کنید که در چه زمینه هایی علاقه مند هستید و مهارت دارید، و در عین حال هدفتون برای راه اندازی سایت چیه؟
      آیا دوست دارید محصولات فیزیکی به فروش برسونید؟ آیا دوست دارید محصولات دیجیتالی قابل دانلود به فروش برسونید؟ آیا تمایل دارید دوره های آموزشی آنلاین به فروش برسونید؟
      یا شاید دوست داشته باشید خدماتی رو مرتبط با حوزه مهارت و علاقتون به صورت آنلاین ارائه دهید.
      باید دقیقا هدفتون رو مشخص کنید.
      سپس در حوزه ای که در اون علاقه و مهارت دارید شروع کنید.
      به عنوان مثال با توجه به اینکه در زمینه طراحی وب سایت مهارت دارید، میتونید سایتی با موضوع آموزش ساخت و طراحی وب سایت راه اندازی کرده و آموزش های آنلاین و خدمات مرتبط به این حوزه را ارائه دهید.

      1. سلام دوست عزیز،
        برای راه اندازی سایت پیشنهاد میکنم از بخش آموزش ساخت سایت و آموزش وردپرس شروع کرده و از فیلم های آموزشی رایگان استفاده کنید.
        شما میتونید بدون نیاز به کدنویسی و با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس، سایت های حرفه ای، فروشگاهی و جذابی را راه اندازی کرده و کسب و کار آنلاین خود را استارت بزنید.
        هر سوالی هم داشتید از بخش نظرات و یا صفحه تماس با ما مطرح کنید، در خدمتتون هستیم.

        موفق باشید

  6. یکی دیگه از روش های کسب درآمد از سایت استفاده از سیستم های خرید و فروش بک لینک است
    سیستم هایی مثل لینکیار که میتونید با استفاده از این سیستم ها برای سایت خودتون فروش رپورتاژ و فروش بک لینک داشته باشید.

  7. سلام خسته نباشید میخاستم بدونم اگه ما یه سایت طراحی کنیم که برای مثال از راه دانلود لینک اهنگ درامد زایی داشته باشه وقتی کاربرا اهنگ رو دانلود کنن اون حجمی رو که دانلود کردن چطوری به درامد تبدیل کنیم

    1. سلام و عرض ادب،
      اگر امکان خاصی برای درآمد زایی مد نظرتون هست باید سایت رو به برنامه نویس بسپارید.
      اما یک روش ساده برای کسب درآمد از چنین سایتی، ایجاد بخش VIP برای اعضا هست.
      یعنی یک سایت خرید اشتراک راه اندازی کنید و فقط کاربرانی که عضو پولی سایت شما میشوند میتونن به صورت ماهانه به لینک های دانلود مستقیم یا برخی از آلبوم ها و موزیک ها دسترسی داشته باشند.
      بسیاری از سایت های دانلود آهنگ و فیلم از همین روش استفاده میکنند.
      به عنوان مثال میتونید به سایت songsara.net مراجعه کنید تا ایده بگیرید.

    2. داش.. اون حجم رو نمیشه به درامد تبدیل کرد….سایت با وردپرس بساز … بعد افزونه مدیریت حرفه ای کاربران رو نصب کن…. اینطوری می تونی مثلا کاری کنی کسی که بخاد چیزی دانلود کنه باید اکانت بخره..اکنت رو هم خودت بگو چقدر باشه چه مدت باشه

  8. برای کسب درآمد از سایت، سایت هایی هستند که میتونید توشون خرید و فروش بک لینک و رپورتاژ داشته باشید و ازشون کسب درامد کنید.
    پلتفرم هایی مثل لینکیار برای این کار خیلی خوبن و خیلی خوب پول میدن

  9. عالی تر از مطالب خوبتون طریقه پاسخگویی جامع و کامله که برای هر نظر ارزش قائل میشین وقت میزارین.. ممنون ادمین کارنوین.

    1. سلام وقت بخیر،
      این حوزه بسیار رقابتی است مگر اینکه رویکرد متفاوتی داشته باشید و یا ایده جدیدی را در آن اجرا کنید.
      در نظر داشته باشید که سایت های آهنگ با مشکلات فیلترینگ هم مواجه میشوند.
      معمولا این سایت ها با روش های همکاری در فروش و یا بنرهای تبلیغاتی کسب درآمد میکنند.

      البته اگر محتوای متفاوتی را در این مورد ارائه دهید میتوانید با فروش اکانت های ویژه برای دانلود مستقیم از سایت هم کسب درآمد کنید.
      به عنوان مثال سایت songsara.net موسیقی های بیکلام و یا آهنگ های فیلم ها و بازی ها را منتشر میکند که برای دانلود با کیفیت برخی از آلبوم های موجود در این سایت نیاز به خرید اکانت ویژه میباشد.

      پیشنهاد میکنم، با بررسی علایق و تجربیات خود ایده مناسبی را برای شروع کسب و کار و راه اندازی سایت تان انتخاب کنید.

      سوالی بود در خدمتم
      موفق باشید

    2. داش.. اون حجم رو نمیشه به درامد تبدیل کرد….سایت با وردپرس بساز … بعد افزونه مدیریت حرفه ای کاربران رو نصب کن…. اینطوری می تونی مثلا کاری کنی کسی که بخاد چیزی دانلود کنه باید اکانت بخره..اکنت رو هم خودت بگو چقدر باشه چه مدت باشه

  10. سلام وقتتون بخیر، ممنونم از نکاتی خوبی که گفتید.
    من به نویسندگی و تولید محتوا علاقه من هستم و موضوعی که دوست دارم راجع بهش بنویسم سبک زندگی و رشد فردی هست.هنوز سایتی ایجاد نکردم چون تصویر شفافی از اینکار ندارم اما میدونم که به اینکار علاقه دارم و باید سایتی داشته باشم.
    سوال من اینه که منکه میخوام درمورد رشد فردی محتوا تولید کنم ،چطور میتونم از سایتم کسب در آمد کنم؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید، با آرزو بهترینها برای شما.

    1. سلام دوست عزیز،
      برای شروع میتوانید پیجی در اینستاگرام راه اندازی کرده و کم کم با افزایش دنبال کننده یا فالوور، مخاطبین خود را پیدا کنید و با توجه به علایق خود و نیاز مخاطب، تولید محتوا کنید.
      این یکی از حوزه های پرطرفدار در بین افراد است و روش های مختلفی برای کسب درآمد از آن وجود دارد.
      پیشنهاد ما این است که در کنار پیج خود سایت تان را هم راه اندازی کرده و در آن هم تولید محتوا کنید تا بتوانید با سئوی محتوا بازدید سایت تان را افزایش دهید.
      فروش دوره های آموزشی مرتبط با این حوزه یکی از گزینه های درآمدزایی است. بسیاری از سایت ها و کسب و کارهای رقیب در این حوزه، از طریق فروش دوره فعالیت میکنند.
      اما راهکار بهتر تولید محتوای جذاب در فرمت هایی به شکل مقاله، پادکست، ویدیو و کتاب الکترونیکی و ایجاد سایت عضویت ویژه است.
      اگر بتوانید محتوای با کیفیت، اختصاصی و جذابی تولید کنید، میتوانید بعد از مدتی بخش ویژه ای را روی سایت خود راه اندازی کرده و بابت عضویت در سایت و دسترسی به این محتوا هزینه دریافت کنید.
      به عنوان نمونه میتوانید سایت پروژه سوخت جب و سایت رویال مایند را بررسی کنید.

      همچنین در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشید، میتوانید کتاب های مرتبط با حوزه رشد فردی که در سایت آمازون بسیار محبوب هستند را به فارسی ترجمه کرده و یا خلاصه ای از آن را در سایت خود به صورت پادکست یا کتاب الکترونیکی منتشر کنید.

      روش دیگر افزایش فالوئر پیج تان در اینستاگرام و گرفتن تبلیغات از پیج های مرتبط و درآمدزایی است که البته برای این منظور نیاز به فالوور زیادی خواهید داشت.

  11. سلام خسته نباشید 🌹
    من تمام کامنتها رو خوندم ای والله چقدر باحوصله پاسخ میدین دمتون گرم راسی من کوچیک شما علی هستم پیر پسر ۳۶ سال دارم😒 تقریبا یه ۲۰ سالی هست که گیم بازی میکنم البته خیلی خیلی قبل ترها اتاری دسته خلبانی و میکرو بود یادش بخیر و از همون روزها عاشق گیم بوده و هستم چیزی حدوده ۲ ترابایت بازی تو سیستم دارم که ۸۰ % به روز هست ۸۰۰ گیگ هم فیلم های سینمای ایرانی و خارجی دارم خیلیم دوست دارم یه وب سایت راه بندازم هم برای گیم هم برای فیلم غیره هیچ تجربه ای ندارم فقط تنها چیزی که دارم وقت ازاده اونم ۴۸ ساعته شب روز و روز شب پایی سیستم هستم به نظر حضرت عالی میشه یه کارهایی کرد ممنون و سپاسگذارم از شما دوست گرامی درضمن جسارتن عرض میکنم شما سایتی که به درد این کار بخوره برای فروش دارین راسی یه نیمچه حرفه ی تو کار ادیت و میکس فیلم با نرم افزارهای ادیوس و ادوپریمایر هستم 😒 ممنون میشم راهنماییم کنید البته لطفا 🌹💖
    خداوند هیچ کسی و به عاقبت من دچار نکنه امین 😧😢

    1. سلام و عرض ادب دوست عزیز،
      با توجه به مواردی که گفتید، زمینه‌های عالی‌ای برای شروع یک کسب و کار برای شما وجود دارد. اما بهتره که هدفمند باشید، مثلا یک سایت در مورد بازی و فیلم نمیتونه گزینه مناسبی باشد. چون اساسا این دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند.
      بنابراین شاید بهتر باشه برای شروع روی یک موضوع تمرکز کنید.
      به عنوان مثال، میتونید یک سایت در مورد بازی راه اندازی کنید و مثلا بازی‌های جدید رو بررسی کرده و یا گیم پلی بازی رو نشون بدین و مواردی که مرتبط با این حوزه هست، سایت‌های زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند که مسلما میتونه بهتون کمک کنه تا ایده‌ بگیرید برای شروع.

      موضوع دیگری که گفتید در آن تجربه دارید، ادیت و تدوین ویدیو با پریمیر هست که بسیار عالیه. با توجه به گسترش استفاده و محبوبیت محتوای ویدیویی، مهارت شما میتونه انتخاب بسیار عالی‌ای برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باشد.
      شما چند راه دارید:

      1. روی مهارتی که به آن علاقه داشته و یا کمی در آن تجربه دارید مثل تدوین، زمان گذاشته و با یادگیری بیشتر مهارتتون رو افزایش بدین و بعد این مهارت رو به عنوان یک خدمت آنلاین عرضه کنید.
      2. یک سایت در زمینه مهارت و یا علاقتون راه اندازی کنید و در آن شروع به تولید محتوا کرده و با روش‌های افزایش بازدید، مخاطب سایت رو افزایش داده و محصول آموزشی یا دانلودی تولید کنید.

      پیشنهاد میکنم با توجه به زمان آزاد و ارزشمندی که در اختیار دارید، روی یادگیری یک مهارت پولساز زمان بگذارید.
      حوزه فعالیت مورد نظر خودتون رو با توجه به مهارت و یا علایق خود انتخاب کرده و نیاز بازار و مخاطبین هدف موجود در آن بازار رو بررسی کنید.
      ببینید با توجه به مهارت و علاقه‌ای که دارید چطور میتونید نیاز موجود در بازار رو برطرف کنید؟ در واقع راه حل شما برای نیاز بازار چیه؟ این میتونه محصول نهایی یا مدل درآمدزایی شما باشه.
      به عنوان ایجاد یک دوره آموزشی، یا ارائه خدمات مرتبط یا حتی ایجاد یک سایت عضویت ویژه برای دسترسی به لینک‌های دانلود میتونه روش‌های مختلفی برای درآمدزایی باشه.

      نکته بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید، انتخاب حوزه‌ای است که در آن مهارت، تجربه و علاقه دارید.
      اگر بتونید به بازار هدف، ارزش و راه حل مناسبی ارائه بدین، درآمد به دنبال آن ایجاد خواهد شد.

      فقط کافیه شروع کنید، برای شروع هم تمرکز رو بگذارید روی بررسی مهارت‌ها و علایق خودتون و بعد نیاز بازار رو شناسایی کنید.
      نیاز بازار رو با بررسی پیج‌های مرتبط در اینستاگرام و جستجو در گوگل میتونید به راحتی بررسی کنید. برای این منظور میتونید مقاله زیر رو هم مطالعه کنید.
      چطور نیاز مخاطب هدف را پیدا کنیم؟

      بعد از بررسی نیاز بازار و مشخص کردن راه حل، روی راه اندازی سایت و تولید محتوای آموزشی و مرتبط با حوزه فعالیت هدفتون، تمرکز کنید.

      موفق باشید

  12. برای سایت‌هایی که دانلود رایگان کتاب و pdf دارند چه روشی برای کسب درآمد پیشنهاد میکنید؟ (بجز پولی کردن دانلود فایلها) 

    1. سلام وقت بخیر،
      یکی از روش‌ها این است که بخش عضویت ویژه را روی سایت خود راه اندازی کنید، به این صورت که افراد با خرید اشتراک VIP بتونن از تمام امکانات سایت از جمله دانلود آخرین و محبوب‌ترین کتاب‌ها استفاده کنند.
      روش دیگر این است که مجموعه‌ای از کتب پرطرفدار را در قالب یک پکیج برای فروش در سایت قرار دهید.

      اگر سایت شما بازدید خوبی دارد، روش دیگر فروش جایگاه تبلیغاتی روی سایت است.
      فروش نسخه چاپی کتب به صورت لینک همکاری در فروش هم میتواند گزینه مناسبی باشد.
      اگر بتوانید دوره آموزشی مرتبطی با حوزه فعالیت خود آماده کنید و آن را برای فروش در سایت قرار دهید هم میتواند روش مناسب و پولسازی باشد.

    2. سایت با وردپرس بساز … بعد افزونه مدیریت حرفه ای کاربران رو نصب کن…. اینطوری می تونی مثلا کاری کنی کسی که بخاد چیزی دانلود کنه باید اکانت بخره..اکنت رو هم خودت بگو چقدر باشه چه مدت باشه

  13. با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز خسته نباشید مطالبتون بسیار مفید و اموزنده بود با خوندن مطالب واقعا تصمیم گرفتم که برای کارم سایت درست کنم.
    بنده مشاور پوست و مو هستم یک ماه هست که بعد از اموزش های مربوطه شروع به کار کردم کارم مجازی هست و نماینده و مشاور یک شرکت هستم به افردار زیادی توی واتساپ تلگرام … پیام میدم و خودم رو معرفی میکنم و اینکه خب با توجه به زحمتی که میکشم بازخورد خوبی نمیبینم
    حالا در رابطه با کارم که من محصولاتی رو متناسب با پوست و موی افراد و با توجه به مشکلاتی که دارن بهشون معرفی میکنم محصولاتشم واقعا هم کیفیت عالی هست و هم قیمت مناسب و میدونم بعد از خریداری باز مراجعه میکنن و اینکه از محصولات خریداری کننده به بنده سود تعلق میگیره حالا میخوام توی گوگل یک سایت بزنم و اینکه محصولاتمو بزارم با توضیح به پرسش هاشون پاسخ بدم یعنی یک سایت مثل سایت شما و نمیدونم چطوری عکس متن بزارم و اینکه خیلی مشکل دارم ممنون میشم بهم کمک کنید
    شماره تماسی چیزی که بتونم باهاتون صحبت کنم گام به گام ازتون سوال کنم که بگم توی چه مرحله ای هستم

    ببخشید صحبت هام طولانی شد بازم خسته نباشید به امیـد موفقیت شما 🌸

    1. سلام دوست عزیز،
      با توجه به حوزه فعالیت شما بهترین روش ساخت یک وب سایت حرفه ای با استفاده از وردپرس است.
      برای افزایش فروش و حتی فروش محصولات خود، پیشنهاد میکنم سایتتون رو با گوگل نسازید و به جای آن از وردپرس استفاده کنید.
      ساخت سایت با وردپرس نه نیاز به هزینه بالایی دارد و نه حتی نیاز به دانش کدنویسی، بلکه شما میتوانید به راحتی سایت فروشگاهی و یا آموزشی حرفه ای و جذابی بسازید.
      برای این منظور پیشنهاد میکنم از بخش آموزش ساخت سایت شروع کرده و سپس برای یادگیری راه اندازی سایت، از بخش آموزش وردپرس، فیلم های رایگان ساخت سایت با وردپرس را مشاهده کنید.
      سایت کارنوین و بسیاری از سایت های فروشگاهی دیگر نیز با وردپرس و به همین روش راه اندازی شده اند.
      هر سوالی داشتید از طریق بخش تماس با ما و یا نظرات صفحه آموزش وردپرس بپرسید، در خدمتتون هستیم.

      موفق باشید

      1. ببخشید میشه آیدی تلگرامتونو بدین باهاتون صحبت کنم متوجه نمیشه دامنه خرید دامنو ی چیز دیگه بود یعنی چی اونجا برام توضیح بدین که خودتون برام بخرین

    1. سلام وقت بخیر،
      یک سایت پر بازدید میتواند با فروش جایگاه های تبلیغاتی کسب درآمد کند. اما برای کسب درآمد از این روش نیاز به تلاش و تولید محتوای بسیار زیادی است.
      راهکار بهتر برای کسب درآمد از راه اندازی سایت این است که حوزه ای تخصصی را انتخاب کرده و سپس در آن حوزه دوره آموزشی یا محصولاتی را به فروش برسانید.
      اگر محصولی فیزیکی برای فروش ندارید میتوانید محصولات دانلودی یا دوره های آموزشی به فروش برسانید.
      این روش بهترین و سریعترین راه درآمدزایی از سایت است.

      البته روش های دیگری نیز هست که در همین مقاله به آن اشاره شده.

    1. سلام و عرض ادب،
      یکی از روش های کسب درآمد از چنین سایتی، تولید محتوا و سئوی محتواست تا بتوانید بازدید سایت خود را افزایش داده و سپس تبلیغات مرتبط با حوزه کاری خود را روی سایت تان نمایش دهید.
      اگر سایت شما انگلیسی زبان است و فردی قابل اعتماد در حارج از کشور دارید که بتواند درآمد شما را دریافت کند، یکی از روش های کسب درآمد از گوگل ادسنس است.

      روش دیگر این است که در کنار سایت خود محتوای مذهبی به صورت ویدیویی تولید کرده و در سایت یوتیوب قرار دهید.
      در یوتیوب میتوانید درامد دلاری خوبی به دست آورید.

      اما مستلزم این است که بتوانید حسابی در خارج کشور ایجاد کرده و یا فرد قابل اعتمادی برای دریافت درآمدتان داشته باشید.

  14. سلام یک ماه سایت در مورد پچ و ادیت بازی فوتبال پی اس زدم و تو هر سه تا موتور جستجو معروف بینگ ، یاندکس و گوگل سایتو ثبت و وریفای کردم. و رکورد بازدید یکتا روزانه ام ۵۵ نفر در روز بوده و اصلا به نظر خودم اصلا راضی کننده نیست این تعداد بازدید و ورودی به سایت می خواستم بدونم شما راه حلی دارید سایتم پر بازدید بشه ممنون میشم پاسخ بدید. ( ضمنا تا حدود کمی به اصول سئو و yoast seo مسلطم و خودم همه ی کارهای سایتمو انجام دادم. )

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز،
      بهترین روش این است که عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده و برای آن محتوا تولید کنید.
      تولید محتوای مستمر و سئو شده، به روز بودن سایت و کامنت گذاری در صفحه هدف، همچنین استفاده از اینستاگرام برای افزایش بازدید سایت بسیار موثر است.
      عبارات کلیدی که کمتر رقابتی هستند و به اصطلاح دنباله دار هستند یعنی عبارات سه کلمه ای و بیشتر میتونن گزینه های مناسبی برای سئوی محتوا باشند و در زمان کمتری رتبه کسب کنند.
      اگر عبارت کلیدی هدف تان رقابتی است باید علاوه بر تولید محتوا، روی لینک سازی خارجی آن نیز کار کنید.
      در نظر داشته باشید که یک ماه زمان کمی است، سایت شما باید حداقل ۶ ماه فعالیت مستمر داشته و به روز باشد بنابراین عجله نکنید.
      میتونید از تولید محتوای ویدیویی و انتشار آن در یوتیوب و آپارات نیز برای جذب بازدید کمک بگیرید.

      موفق باشید

  15. سلام .فرض بفرمائید سایتی طراحی و با رعایت اصول حرفه ای و قانونی راه اندازی نمودیم . هدف از تاسیس این سایت کسب درآمد از عموم مردم با دیدن فیلم و سریال و انیمه هایی است که در آن آپلود نموده ام . این منابع را برای دیدن شخصی از سایتهای مختلف دانلود و
    جمع آوری کردم . در استفاده از این مجموعه های بسیار زیاد که در هاردم ذخیره است مشکل یا منعی قانونی که وجود ندارد ؟
    و دوم اگر برای دیدن یا احیانا دانلود فیلم از سایتم وجهی از مشتری و بینندگان طلب نکنم ؛ از مصرف اینترت آنان برای این عمل به چه شکل تبدیل به درآمد در حساب خواهد شد ؟
    چون شنیده بودم با چند ثانیه بازدید از سایت یا فیلم و مطلبی ؛ درآمدی از این بازدید بحساب صاحب سایت یا صاحب مطلب و فیلم واریز میگردد که احتمالا قوانینی دارد ؛ بفرض دیدن ۳ دقیقه از یک فیلم یا مثلا شاید حضور ۱۰ ثانیه در هر سایت برای دارنده سایت و فیلم .
    ممنون از راهنمایی هایتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا