فیلم‌های آموزشیوردپرس

آموزش گوتنبرگ: چطور از ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس استفاده کنید؟

از وردپرس نسخه ۵.۰ به بعد، ویرایشگر کلاسیک وردپرس با یک ویرایشگر جدید به نام گوتنبرگ جایگزین شد.

از آن زمان، بسیاری از افراد با تولید محتوا و ایجاد نوشته با استفاده از این ویرایشگر مشکلاتی داشتند و از ما خواستند که آموزش جامع در مورد نحوه استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس را ایجاد کنیم.

ویرایشگر جدید وردپرس روشی کاملاً جدید و متفاوت برای ایجاد محتوا در وردپرس در اختیار شما قرار میدهد. در این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس استفاده کرده و نه تنها عاشق این ویرایشگر جدید شوید بلکه پست های بسیار جذابی با آن ایجاد کنید.

اگر با وردپرس آشنایی ندارید میتوانید با استفاده از دوره رایگان آموزش وردپرس سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی راه اندازی کنید.

تفاوت بین ویرایشگر گوتنبرگ و ویرایشگر کلاسیک چیست؟

قبل از آنکه شروع به ایجاد نوشته با استفاده از ویرایشگر گوتنبرک کنیم بیایید نگاهی به تفاوت های ویرایشگر قدیم و جدید بی اندازیم.

در تصویر زیر ویرایشگر کلاسیک وردپرس را مشاهده میکنید.

ویرایشگر کلاسیک وردپرس

اگر وردپرس خود را به نسخه های جدید ارتقا داده باشید حتما با ویرایشگر جدید به شکل زیر مواجه شده اید.

ویرایشگر گوتنبرگ

همانطور که مشاهده می کنید، آنها دو ویرایشگر کاملاً متفاوت برای ایجاد محتوا در وردپرس هستند.

ویرایشگر قدیمی دکمه ها و قالب بندی بسیار مشابه با برنامه Microsoft Word داشت.

در حالیکه ویرایشگر جدید از یک رویکرد کاملاً متفاوت استفاده می کند. در گوتنبرگ ما برای تولید محتوا از بلوک های محتوا استفاده میکنیم.

بلوک ها، عناصر محتوایی هستند که شما برای ایجاد طرح بندی محتوا به نوشته خود اضافه می کنید. هر موردی که به پست یا صفحه خود اضافه می کنید یک بلوک است.

برای هر پاراگراف متن، تصاویر، فیلم ها، گالری عکس، صدا، لیست ها و موارد دیگر می توانید بلوک اضافه کنید. برای همه عناصر محتوا بلوک هایی وجود دارد.

در عین حال با نصب برخی از افزونه ها مانند ووکامرس و افزونه سئو یوست نیز بلوک های جدیدی به ویرایشگر گوتنبرگ اضافه میشود.

چرا باید از ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس به جای ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید؟

ویرایشگر گوتنبرگ روشی ساده برای اضافه کردن انواع مختلف محتوا به پست ها و صفحات شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال، قبلاً اگر می خواستید یک جدول در محتوای خود اضافه کنید، به یک افزونه جداگانه احتیاج داشتید.

در حالیکه با ویرایشگر جدید می توانید به سادگی یک بلوک جدول اضافه کرده، ستون ها و ردیف های خود را انتخاب کرده و شروع به اضافه کردن محتوا کنید.

همچنین می توانید عناصر محتوا را به بالا و پایین منتقل کنید، آنها را به صورت بلوک های جداگانه ویرایش کرده و به راحتی یک محتوای ارزشمند و جذاب با استفاده از گوتنبرگ ایجاد کنید.

شاید در نگاه اول کار با این ویرایشگر کمی پیچیده یا سخت به نظر برسد. اما نگران نباشید در آموزش گوتنبرگ به صورت کامل یاد میدهیم چطور در کار با این ویرایشگر حرفه ای و استاد شوید.

اگر آماده اید شروع کنیم؟

شروع کار با ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

ویرایشگر مبتنی بر بلوک های محتوا، به گونه ای بصری و انعطاف پذیر طراحی شده است. اگرچه کاملا با ویرایشگر قدیمی وردپرس متفاوت است، اما همه کارهایی را که شما قادر به انجام آن در ویرایشگر کلاسیک بودید، انجام می دهد.

بیایید کار خود را با موارد اساسی که در ویرایشگر کلاسیک انجام داده اید و نحوه انجام آنها در ویرایشگر گوتنبرگ شروع کنیم.

برای آشنایی کامل با گوتنبرگ حتما ویدیوهای آموزشی زیر را مشاهده کنید:

ایجاد یک پست جدید با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ

معمولا برای ایجاد یک نوشته جدید همان روال سابق را پیش خواهید گرفت.

به سادگی به منوی نوشته ها رفته و سپس بر روی افزودن نوشته کلیک کنید.

حال میتوانید ویرایشگر گوتنبرگ را مانند تصویر زیر مشاهده کنید.

نحوه اضافه کردن بلوک جدید در گوتنبرگ

اولین بلوک هر پست یا صفحه عنوان است.

پس در قسمت مشخص شده در تصویر زیر میتوانید عنوان نوشته خود را وارد کنید.

عنوان نوشته در گوتنبرگ

پس از آن می توانید از ماوس برای حرکت به زیر عنوان استفاده کرده و به پایین حرکت کرده و شروع به نوشتن کنید.

به طور پیش فرض، بلوک بعدی یک بلوک پاراگراف است. این به کاربران اجازه می دهد بلافاصله شروع به نوشتن کنند.

اما اگر می خواهید چیز دیگری را اضافه کنید، می توانید بر روی دکمه افزودن بلوک جدید در گوشه سمت راست بالای ویرایشگر، کلیک کنید.

اضافه کردن بلوک جدید در گوتنبرگ وردپرس

با کلیک بر روی این دکمه، منوی شامل انواع بلوک های محتوا باز میشود. با استفاده از نوار جستجو در بالا و یا با کلیک روی زبانه های موجود میتوانید به لیستی از انواع بلوک های محتوا در ویرایشگر گوتنبرگ دسترسی پیدا کنید.

اگر نمی خواهید از ماوس خود برای کلیک بر روی دکمه استفاده کرده و یا میخواهید به سرعت بلوک محتوای مورد نظرتان را پیدا کنید می توانید با تایپ “/” و سپس تایپ نام بلوک مورد نظر به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید. ( به تصویر زیر دقت کنید ما در اینجا میخواهیم سریع بلوک ویدیو را پیدا کنیم. )

روش سریع افزودن بلوک در گوتنبرگ

کار با بلوک ها در ویرایشگر گوتنبرگ

هر بلوک دارای نوار ابزار مخصوص خود است که در بالای بلوک ظاهر می شود. دکمه های موجود در نوار ابزار بسته به بلوکی که ویرایش می کنید تغییر می کنند.

به عنوان مثال، در تصویر زیر، ما در یک بلوک پاراگراف هستیم. همانطور که مشاهده میکنید دکمه های اصلی قالب بندی متن مانند: تراز متن، دکمه های Bold کردن، ایتالیک کردن متن و درج لینک در دسترس شماست.

نوار ابزار بلوک متن در گوتنبرگ

جدا از نوار ابزار، هر بلوک می تواند تنظیمات مخصوص به خود را داشته باشد که در ستون سمت چپ صفحه ویرایشگر شما ظاهر می شود.

تنظیمات بلوک در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

همچنین شما میتوانید با کشیدن و رها کردن ساده یا با کلیک کردن روی دکمه های بالا و پایین در کنار هر بلوک، آن را به بالا و پایین حرکت دهید.

ذخیره و استفاده مجدد از بلوک ها در گوتنبرگ

یکی از بهترین و کاربردی ترین موارد در مورد بلوک ها این است که می توان آنها را بصورت جداگانه ذخیره و مجدداً مورد استفاده قرار داد. این امر به ویژه برای وبلاگ نویسان که اغلب نیاز به اضافه کردن قطعه های خاص به مقالات خود دارند، مفید است.

همچنین شما میتوانید با استفاده از این روش فراخوانی برای اقدام ها را به سادگی در محتوای خود قرار دهید بدون آنکه نیاز باشد هر بار آن را از صفر طراحی کنید.

برای این منظور حتما ویدیوی آموزشی را مشاهده کنید.

برای ایجاد بلوک های قابل استفاده مجدد، به سادگی بر روی دکمه منو واقع در گوشه سمت چپ نوار ابزار هر بلوک کلیک کنید. از منوی باز شده، گزینه “افزودن به بلوک های قابل استفاده مجدد” را انتخاب کنید.

بلوک قابل استفاده مجدد

از شما خواسته می شود که نامی برای این بلوک قابل استفاده مجدد بنویسید. یک نام برای بلوک خود وارد کنید و سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. نامی را انتخاب کنید که برای شما قابل درک باشد تا بعدها گمراه نشوید.

مثلا اگر یک محصول آموزشی با عنوان تولید محتوا در سایت خود دارید، میتوانید نام “فراخوانیِ دوره تولید محتوا” را برای آن انتخاب کنید و یا هر نامی که برای تان مفهوم باشد.

ویرایشگر گوتنبرگ اکنون بلوک را به عنوان یک بلوک قابل استفاده مجدد ذخیره می کند.

اکنون که یک بلوک را ذخیره کرده اید، بیایید ببینیم چگونه می توان بلوک قابل استفاده مجدد را به سایر پست ها و صفحات وردپرس در سایت خود اضافه کرد.

به سادگی پست یا صفحه ای را که می خواهید بلوک قابل استفاده مجدد را به آن اضافه کنید، ویرایش کنید.

حال روی دکمه افزودن بلوک جدید کلیک کنید و به زبانه بلوک های قابل استفاده مجدد بروید.

اکنون میتوانید بلوک ذخیره شده خود را در زبانه “قابل استفاده مجدد” ببینید. همچنین می توانید با وارد کردن نام آن در نوار جستجو، به سرعت آن را پیدا کنید.

دقت داشته باشید که همه بلوک های قابل استفاده مجدد در پایگاه داده سایت وردپرس شما ذخیره می شوند و می توانید با کلیک بر روی پیوند “مدیریت همه بلوک های قابل استفاده مجدد”، آنها را مدیریت کنید.

با این کار شما به صفحه مدیریت بلوک ها رفته و از اینجا می توانید هر یک از بلوک های قابل استفاده مجدد خود را ویرایش یا حذف کنید. همچنین می توانید بلوک های قابل استفاده مجدد جدیدی ایجاد کرده و از آنها در پست ها یا برگه های دیگر خود استفاده کنید.

نحوه انتشار پست و مدیریت گزینه های آن در ویرایشگر گوتنبرگ

هر پست وردپرس شامل ویژگی های مختلفی مانند تاریخ انتشار، دسته ها و برچسب ها، تصویر شاخص و موارد دیگر می شود.

همه این گزینه ها را میتوانید در ستون سمت چپ بررسی و ویرایش کنید.

روش افزودن بلوک های رایج محتوا در گوتنبرگ

اصولاً ویرایشگر جدید می تواند همه کارهایی را انجام دهد که ویرایشگر کلاسیک انجام داده است. اما این کار را با استفاده از گوتنبرگ بسیار سریعتر و حرفه ای تر انجام خواهید داد.

بیایید در اینجا روش افزودن و کار با برخی از رایج ترین و مورد استفاده ترین بلوک های محتوا را در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس بررسی کنیم.

۱. افزودن تصویر در ویرایشگر جدید وردپرس

در ویرایشگر جدید وردپرس به راحتی میتوانید تصویر را به محتوای خود اضافه کنید.

برای این منظور به سادگی یک بلوک تصویر اضافه کنید. این کار را میتوانید با جستجوی عبارت “/تصویر” انجام داده و یا در زبانه بیشترین استفاده، گزینه تصویر را انتخاب کنید.

حال در بلوک جدیدی که ایجاد شده است کافی است از کتابخانه رسانه، تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و یا روی دکمه بارگذاری کلیک کرده و تصویر جدیدی را از سیستم خود آپلود کنید.

افزودن تصویر در گوتنبرگ وردپرس

همچنین اگر تصویر خود را جای دیگری آپلود کرده اید میتوانید روی دکمه گذاشتن از نشانی کلیک کرده و آدرس تصویر را قرار دهید.

راه دیگر برای ایجاد بلوک تصویر این است که به سادگی تصویر دلخواه را، با کشیدن و رها کردن در متن، قرار دهید.

با این کار یک بلوک تصویر برای شما ایجاد خواهد شد.

پس از افزودن تصویر، می توانید تنظیمات آن را در ستون سمت چپ مشاهده کنید. مهمترین گزینه هایی که در این قسمت در دسترس تان است، اضافه کردن متن جایگزین یا همان تگ alt تصویر است که از نظر سئو سایت اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین میتوانید از بخش تنظیمات پیوند، به تصویر خود لینک اعمال کنید.

۲. نحوه افزودن پیوند در ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

ویرایشگر گوتنبرگ دارای چندین بلوک است که می توانید متن را اضافه کنید. متداول ترین مورد آن بلوک پاراگراف یا بند است که همراه با دکمه درج لینک در نوار ابزار وجود دارد.

سایر بلاک های متداول دیگر نیز یک دکمه پیوند در نوار ابزار دارند.

اگر بخواهید قسمتی از متن خود را لینک دار کنید کافی است یک بلوک بند اضافه کرده و بعد از درج متن تان در آن، قسمتی که میخواهید لینک دار شود را انتخاب کنید.

سپس از نوار ابزار بالا روی دکمه پیوند کلیک کرده و یا از کلید های میانبر ctrl + K استفاده کنید.

۳. اضافه کردن گالری عکس در گوتنبرگ

بلوک گالری مانند بلوک تصویر کار می کند. شما آن را اضافه کرده و سپس چندین فایل تصویر را بارگذاری یا انتخاب می کنید.

۴- اضافه کردن کد کوتاه در پست های وردپرس با استفاده از گوتنبرگ

استفاده از کد کوتاه درست مثل آنچه در ویرایشگر کلاسیک انجام میشد کار خواهد کرد. می توانید به سادگی آنها را به یک بخش پاراگراف اضافه کنید، یا می توانید از بلوک کد کوتاه استفاده کنید.

بررسی برخی از بلوک های جدید در گوتنبرگ وردپرس

در ادامه برخی از بلوک های محتوای جدید و کاربردی که مختص ویرایشگر گوتنبرگ است را معرفی خواهیم کرد که میتوانید با استفاده از آن ها محتوای جذابی برای سایت تان تولید کنید.

۱. افزودن تصویری در کنار متن در ویرایشگر جدید

در ویرایشگر جدید، یک بلوک اضافه کرده و حال به زبانه عناصر طرح رفته و گزینه رسانه و متن را انتخاب کنید.

این بلوک ساده در واقع با دو بلوک کنار هم قرار گرفته که به شما امکان می دهد به راحتی یک تصویر اضافه کنید و متن دیگری را در کنار آن بنویسید.

بلوک رسانه و متن

۲. اضافه کردن یک دکمه در پست ها و صفحات وردپرس

اضافه کردن یک دکمه به پست ها یا صفحات وبلاگ خود، یکی از امکانات جالب و کاربردی در گوتنبرگ است.

در ویرایشگر کلاسیک برای اضافه کردن دکمه یا مجبور بودید از افزونه ای استفاده کنید که یک کد کوتاه برای دکمه ایجاد کند، یا مجبور بودید به حالت HTML بروید و کد دکمه را بنویسید.

گوتنبرگ دارای بلوک دکمه ای است که به شما امکان می دهد به سرعت دکمه ای را به هر پست یا صفحه اضافه کنید.

برای اضافه کردن دکمه در زبانه عناصر طرح، گزینه دکمه را انتخاب کنید.

اضافه کردن دکمه در گوتنبرگ وردپرس

بعد از اضافه کردن دکمه به راحتی میتوانید برای آن پیوند اضافه کرده، رنگ آن را تغییر دهید و در بخش شیوه نامه ها از بین سه سبک مختلف، دکمه دلخواه تان را انتخاب کنید.

۳. ایجاد جداول در داخل محتوا

ویرایشگر کلاسیک دکمه ای برای افزودن جداول در پست های وردپرس شما ندارد. بنابراین مجبور بودید از یک افزونه استفاده کنید یا برای ایجاد جدول به کدنویسی HTML و CSS روی بیاورید.

اما ویرایشگر جدید گوتنبرگ دارای یک بلوک جدول پیش فرض است که امکان اضافه کردن جداول در پست ها و صفحات شما را بسیار آسان میکند.

شما میتوانید به سادگی بلوک جدول را از زبانه قالب بندی اضافه کرده و سپس تعداد ستون ها و ردیف هایی را که می خواهید وارد کنید انتخاب کنید.

اضافه کردن جدول در گوتنبرگ

حال هر زمان لازم بود در نوار ابزار بالای جدول میتوانید با کلیک روی دکمه ویرایش جدول، ستون ها یا ردیف های بیشتری را اضافه یا حذف کنید.

همچنین از ستون سمت چپ و از بخش شیوه نامه ها میتوانید از بین دو سبک مختلف جدول خود را انتخاب کنید.

۴. ایجاد محتوای چند ستونی

ایجاد محتوای چند ستونی مسئله دیگری بود که اصلا در ویرایشگر کلاسیک امکان پذیر نبود.

ویرایشگر گوتنبرگ به شما امکان می دهد بلوک ستون ها را اضافه کنید، که در اصل دو ستون از بلوک های پاراگراف را اضافه می کند.

در زبانه عناصر طرح روی گزینه ستون ها کلیک کنید.

بلوک ستون ها کاملاً انعطاف پذیر است و میتوانید با آن کارهای جذابی کنید.

شما میتوانید حداکثر ۶ ستون را در یک ردیف اضافه کنید و حتی از بلوک های دیگری نیز در داخل هر ستون استفاده کنید. مثلا از تصاویر یا دکمه در ستون ها استفاده کنید.

۵. اضافه کردن ویدیو به محتوا

در ویرایشگر گوتنبرگ اضافه کردن ویدیو بسیار آسان است. برای این منظور ویدیوی آموزشی زیر را مشاهده کنید:

کافی است بلوک ویدیو را از بخش بلوک های عمومی انتخاب کنید.

با این کار همانند اضافه کردن تصویر میتوانید ویدیوی خود را از کتابخانه رسانه انتخاب کرده و یا آن را از کامپیوترتان بارگذاری کنید.

اما اگر از هاست دانلود برای ویدیوهای خود استفاده میکنید به راحتی میتوانید روی دکمه گذاشتن از نشانی کلیک کرده و آدرس ویدیوی خود را وارد کنید.

اگر بخواهید از آپارات در محتوای خود ویدیویی قرار دهید کافی است بعد از دریافت کد Embed ویدیو از آپارات آن را کپی کرده و سپس یک بلوک html را به محتوای تان اضافه کنید.

بلوک html سفارشی را میتوانید از زبانه قالب بندی پیدا کنید.

حال کافی است کد خود را در این بلوک وارد کنید.

کار تمام است. اگر به پیش نمایش نوشته تان بروید میتوانید ویدیویی که از آپارات وارده کرده اید را مشاهده کنید.

سؤالات متداول درباره کار با ویرایشگر گوتنبرگ

از آنجایی که گوتنبرگ به ویرایشگر جدید وردپرس تبدیل شد، ممکن است سوالات زیادی داشته باشید. در اینجا پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد گوتنبرگ آورده شده است.

۱. چه اتفاقی برای پست ها و صفحات قدیمی من می افتد؟ آیا هنوز هم می توانم آنها را ویرایش کنم؟

نگران نباشید شما هنوز هم می توانید آنها را ویرایش کنید. گوتنبرگ به طور خودکار آنها را در یک بلوک حاوی ویرایشگر کلاسیک باز می کند.

حال شما می توانید آنها را درون ویرایشگر قدیمی ویرایش کنید، یا اینکه می توانید مقالات قدیمی تر را به بلوک تبدیل کرده و از ویرایشگر گوتنبرگ جدید استفاده کنید.

برای تبدیل ویرایشگر کلاسیک به یک بلوک محتوایی به سادگی روی دکمه سه نقطه سمت چپ نوار ابزار کلیک کرده و تبدیل به بلوک ها را انتخاب کنید.

با این کار تمام محتوای شما به بلوک ها تبدیل شده و میتوانید آن ها را ویرایش کنید.

۲. آیا می توانم همچنان از ویرایشگر کلاسیک و قدیمی وردپرس استفاده کنم؟

بله، همچنان می توانید از ویرایشگر قدیمی استفاده کنید. کافی است افزونه Disable Gutenberg را از مخزن وردپرس نصب و فعال کنید.

با این کار ویرایشگر گوتنبرگ غیر فعال شده و باز هم میتوانید از ویراشگر قدیمی وردپرس استفاده کنید.

اما توجه داشته باشید که ویرایشگر کلاسیک تنها تا سال ۲۰۲۲ پشتیبانی خواهد شد و بهتر است هر چه سریعتر خود را با ویراشگر جدید گوتنبرگ عادت بدهید.

۳. چطور بخشی از محتوای خود را رنگی کنم؟

یکی از موضوعاتی که در ویرایشگر جدید شاید نتوانید آن را انجام دهید، رنگی کردن یا بزرگ کردن سایز فونت بخشی از متن است.

برای این منظور میتوانید از بلوک ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید.

هر زمان لازم بود بخشی از متن خود را رنگی کرده و یا اندازه آن را بزرگتر از سایر قسمت های متن تان کنید میتوانید بلوک کلاسیک را از زبانه قالب بندی انتخاب کنید.

با کلیک کردن داخل این بلوک میتوانید به راحتی متن خود را نوشته و آن را ویرایش کنید.

۴. چطور در گوتنبرگ متن خود را جاستیفای کنم؟

یکی از ویژگی های خوب ویرایشگر کلاسیک که متاسفانه در گوتنبرگ وجود ندارد، امکان جاستیفای کردن متن است.

برای این منظور میتوانید مانند آنچه در پاسخ سوال قبل گفته شد، از ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید.

البته راه دیگر این است که بنا به قالبی که استفاده میکنید از بخش تنظیمات قالب یا با استفاده از کدنویسی نمایش پیش فرض محتوای سایت تان را روی جاستیفای تنظیم کنید.

در پایان

در این آموزش سریع سعی شد تا شما را با مهمترین مفاهیم و اصول کار با ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس آشنا کنیم.

برای حرفه ای شدن در کار با این ویراشگر پیشنهاد میکنیم حتما ویدیوهای آموزشی را مشاهده بفرمایید.

در این آموزش های ویدیویی به صورت کامل تمام نکات کار با گوتنبرگ آموزش داده شده است.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    ضمن تشکر بابت انتشار این مقاله مفید، ویدیوی اول (که ۳۰ دقیقه است) فقط تا حدود ۴ دقیقه اولش اجرا میشه. لطفا جهت رفع مشکل یه بررسی کنید.

  2. من وردپرس ۵.۴ رو روی لوکال هاست نصب کردم. به نظرم یه سری اشکالاتی که توی نسخه بتا وجود داشت هنوزم پابرجاست. مثلا دکمه افزودن (علامت +) اسلایدر شیب رنگ در قسمت دکمه ها و یا متن کپشن عکس که در ویرایشگر چینش اون درسته اما در پیش نمایش فقط مثلا راست چین میشه.
    من فارسی شده این نسخه رو مستقیما از سایت وردپرس دانلود کردم. نظر شما چیه؟

    1. بله ممکنه یک سری مشکلات باشه مثلا همین وسط چین شدن تصویر، که البته این مورد رو میتونید با یک کدنویسی ساده CSS در قالب سایت تان برطرف کنید.
      در نظر داشته باشید که بهتر است در هاست اصلی با گوتنبرگ کار کنید چون معمولا روی لوکال هاست مشکلاتی در کار با گوتنبرگ و بسیاری از قالب ها و افزونه ها میباشد.

  3. در مورد embed video، با توجه به اینکه ما فقط لینک ویدیو رو توی سایتمون میذاریم و اصل فایل در سایت دیگه ای آپلود شده، آیا هر بار که کاربر این ویدیو رو توی سایت ما باز میکنه از پهنای باند هاست ما هم کم میشه یا خیر؟

    1. خیر دوست عزیز، زمانی که ویدیو رو از آپارات در سایت خود قرار میدهید، از پهنای باند سایت شما کم نخواهد شد. به همین خاطر است که میگن ویدیوها رو در هاست اصلی سایت تان بارگذاری نکنید.
      اگر ویدیوها زیادی روی سایت تان دارید یا از سایت های واسطه چون آپارات استفاده کنید یا از هاست دانلود و یا اگر نیاز به امکانات بیشتری دارید میتوانید از سایت های مختص ویدیو چون کاویمو استفاده کنید که امکانات خوبی رو در مورد ویدیوها در اختیارتان قرار میدهند.
      برای شروع پیشنهاد ما این است که ویدیوهای اختصاصی سایت تان را روی هاست دانلود قرار دهید. میتوانید از سایتی چون نت افراز یا هاست ایران، هاست دانلود جداگانه تهیه کنید.
      و یا اگر میخواهید از نمایش بیشتر ویدیوهای رایگان سایت تان بهره ببرید و بازدید خود را افزایش دهید میتوانید از سایتی چون آپارات برای نمایش ویدیوهای تان استفاده کنید.

  4. آیا میشه صفحاتی که توی نرم افزار دیگه ساخته شده (مثلا فایل htmlـی که با نرم افزارهای آزمون ساز ساخته شده) رو توی سایت وردپرسی قرار داد؟

    1. بله شما میتونید همه کاری رو با وردپرس انجام بدین و فایل های Html رو در وردپرس به کار ببرید. البته اگر میخواهید از آزمون سازها استفاده کنید راهکار بهتر اینه که از افزونه های ساخت آزمون آنللاین برای وردپرس استفاده کنید که بسیار راحت تر بوده و به جای کدهای html فقط کافیه از یک شورت کد برای قرار دادن آزمون مورد نظرتان در نوشته یا برگه وردپرس بهره ببرید.

  5. سلام چطور فونت متن ها رو تغییر بدیم ؟ این فونت پیشفرضی که در ورد پرس هستش خوب نیست .

    و چطور فونت کل سایت رو براساس فونت ایران سنس یا یکان کنیم ؟

    لطفا بهم بگید ضروریه

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز،
      باید فونت مورد نظر خود را به قالب اضافه کنید.
      بسیاری از قالب‌های فارسی شده فونت ایران سنس رو دارا هستند.
      روش دیگر این است که افزونه Use Any Font را روی سایت خود نصب کرده و فونت دلخواه را به سایت‌تان اضافه کنید.
      پیشنهاد میکنم به جای نصب افزونه، از قالب‌های فارسی شده استفاده کنید. تمامی قالب‌های فارسی شده، فونت‌های فارسی از جمله ایران سنس را در خود دارا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا