فیلم‌های آموزشیکسب و کار

چطور بلاگر تخصصی شویم؟

اگر می خواهید یک پیج جدید در اینستاگرام راه اندازی کنید که تعداد زیادی از افراد را جذب کرده و در نهایت برای شما سودآور باشد، باید موضوعی تخصصی را انتخاب کنید.

با وجود رقبای زیاد در زمینه بلاگری در اینستاگرام، انتخاب یک موضوع تخصصی میتواند گزینه خوبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون نیاز به سرمایه باشد.

بلاگر تخصصی یعنی چه؟

بلاگر تخصصی کسی است که در یک حوزه موضوعی تخصصی فعالیت میکند. در واقع به جای آنکه در مورد همه چیز و برای همه کس محتوا تولید کنید، یک موضوع مشخص از گوشه ای از بازار را انتخاب کرده و فقط در مورد آن محتوا تولید میکنید.

در نتیجه، افرادی که به آن موضوع علاقه‌مند هستند به احتمال زیاد پیج شما را فالو خواهند کرد و به این ترتیب شما میتوانید در حوزه مورد نظر به عنوان یک رهبر و فرد با تجربه مطرح شوید.

علاوه بر این سایت یا پیج شما برای موتورهای جستجو بسیار ساده تر قابل درک و ایندکس شدن خواهد بود و شانس تان برای رتبه بندی در موقعیت های بالا افزایش خواهد یافت، که به نوبه خود مخاطبین بیشتری را به ارمغان می آورد.

انواع مختلفی از حوزه های پولساز وجود دارد که شما میتوانید با توجه به علاقه و مهارت خود بخش کوچکی از آن حوزه را به عنوان موضوعی تخصصی برای کسب و کارتان انتخاب کرده و در آن کار بلاگری را شروع کنید.

انتخاب موضوع تخصصی میتواند مبتنی بر یکی از موارد زیر باشد:

  • انتخاب موضوع مبتنی بر صنعتی خاص، مانند ارزهای دیجیتال یا فریلنسینگ.
  • انتخاب موضوع بر اساس مخاطبان مانند صاحبان مشاغل کوچک یا افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند.
  • انتخاب حوزه تخصصی مبتنی بر یک موضوع خاص، مانند بررسی فیلم یا سریال یا تولید محتوا.

چگونه یک موضوع تخصصی انتخاب کنیم؟

برای آنکه بتوانید موضوعی را انتخاب کنید که برای تان سودآور است و در آن موفق باشید باید به سه پرسش زیر پاسخ دهید:

  • به چه چیزی علاقه دارید؟
  • بیشترین تجربه را در چه زمینه ای دارید؟
  • آیا این موضوعی است که مردم هم به آن علاقه دارند؟

معمولا موضوع و ایده کسب و کار خود را بر اساس دو پرسش اول انتخاب میکنیم، یعنی علایق و تجربیاتی که داریم.

به هر حال مهم است که موضوعی را پیدا کنید که اولا شما را خسته نکند و درباره آن چیزهای زیادی برای گفتن و تولید محتوا هم داشته باشید. اما مورد سوم نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

برای تعیین موضوعی تخصصی که بتواند برای تان سودآور هم باشد، میتوانید از روش تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرده تا مطمئن شوید موضوع مورد علاقه شما چیزی است که افراد دیگر هم به دنبال آن هستند.

انجام این کار به شما اطمینان می دهد که آیا علاقه کافی به موضوع و محتوای شما وجود دارد یا خیر. علاوه بر این، می توانید ببینید آیا بعدها امکان درآمدزایی روی آن موضوع با استفاده از تبلیغات یا روش های دیگر وجود دارد یا خیر؟

مسلما اگر موضوع مورد نظر شما توسط افراد زیادی جستجو شود و یا محصولات و خدماتی در آن حوزه به فروش برسد، این نشانه خوبی از این است که امکان درآمدزایی در آن موضوع وجود دارد.

اگر موضوع مورد نظرتان هر سه شرط لازم را نداشت بهتر است به سراغ موضوع دیگری بروید.

برای یادگیری و آشنایی کامل با بلاگر تخصصی شدن و ایده‌های جذاب بلاگری تخصصی که هنوز اشباع نشده اند و رقبای کمی دارند، پیشنهاد میکنیم حتما ویدیوی زیر را ببینید.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا