کسب درآمد اینترنتی

چطور خوانندگان و بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل کنید؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی ای که در سایت کارنوین آموزش داده میشود بر اساس ساخت و ایجاد سایت و تولید محتوای با ارزش، اختصاصی و مفید برای مخاطبان موجود در بازار هدف است.

میتوان گفت بیشتر کسب و کارهای اینترنتی موفق موجود در وب چه ایرانی و چه خارجی همه با این موضوع موافقند که اگر میخواهید درآمد خوبی از اینترنت داشته باشید باید یک سایت ایجاد کرده و سپس آن را با محتوای مفید پر کنید.

بعد از تولید محتوا برای سایت میتوانید با استفاده از روش های افزایش بازدید سایت، چون سئو، ترافیک هدفمندی را به آن جذب کنید.

وبلاگ نویسی این روزها به یکی از مهمترین ابزارها برای رونق کسب و کارهای اینترنتی که عرضه کننده خدمات یا محصولاتی هستند تبدیل شده، به همین منظور شما میتوانید به راحتی و با استفاده از تکنیک های بسیاری که در سایت کارنوین آموزش داه شده است، از قدرت وبلاگ و محتوای آن برای تبدیل بازدید کنندگان به خریداران و مشتریانی وفادار بهره ببرید.

در این مقاله یاد میگیرید که چطور میتوانید با استفاده از وبلاگ و محتوای موجود در سایت تان بازدید کنندگان و ترافیک سایت خود را به مشتری تبدیل کرده و فروش خود را افزایش دهید.

نظرات مثبت مشتریان خود را ثبت کنید.

یکی از بهترین روش ها که میتواند اعتماد بازدید کنندگان را به کسب و کار شما افزایش دهد، این است که نظرات مثبت مشتریان قبلی خود را در سایت و محتوای تان ذکر کنید.

اکثر مردم زمانی به خرید یک محصول یا سرویس ترغیب میشوند که افراد دیگری با مشکل مشابه آن ها، توانسته باشند نتیجه خوبی از آن محصول یا سرویس گرفته باشند.

معمولا دیده اید که هنگام خرید خیلی ها نظر دیگران را در مورد محصولات یا خدمات مختلف میپرسند، مهم نیست چقدر شما در تشویق به خرید افراد ماهر باشید، مشتری تنها زمانی به کار شما اعتماد کافی پیدا خواهد کرد و حاضر به خرید آن میشود که حداقل چند نفر دیگر از خرید آن محصول یا سرویس راضی بوده باشند.

نظر مشتریان

به همین منظور میتوانید در صفحه اصلی سایت خود نظرات مثبت مشتریان تان را درج کنید.
روش دیگر هم ثبت نظراتِ مشتریان و خریداران قبلی در محتوای سایت هست، به این صورت که میتوانید تجربه های مثبت خریداران تان را به صورت یک پست وبلاگ منتشر کرده و یا در میان پاراگراف های متن مقالات موجود در سایت خود آن ها را درج کنید.

با درج نظراتِ رضایت بخش خریداران قبلی، فروش و اعتبار کسب و کارتان تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.
اگر تازه کار هستید و هیچ مشتری ای نداشته اید که بخواهید نظرات مثبت او را در سایت تان منتشر کنید نگران نباشید، به زودی مقاله ای را در سایت کارنوین قرار خواهیم داد که به افراد تازه کار در کسب و کار اینترنتی کمک میکند تا هر چه سریعتر اولین فروش خود را داشته و نظرات رضایت بخش مشتریان خود را به دست آورند.

در آن مقاله با یک تکنیک ساده به شما آموزش میدهیم که چطور تعداد زیادی نظر مثبت در مورد کسب و کار و محصولات و خدماتی که ارائه میدهید دریافت کنید.

پس مقالات و آموزش های سایت کارنوین را از دست ندهید.

از قدرت وبلاگ نویسی برای افزایش اعتماد بازدید کنندگان و ترویج خدمات و محصولات خود استفاده کنید.

اینجاست که باید به قدرت بازاریابی محتوا پی برد، وبلاگ نویسی و ترویج محصولات و خدمات با استفاده از محتوایی که در سایت یا وبلاگ تان تولید میکنید یکی از روش های بسیار موثر در بازاریابی محتوا است.

اولین و مهمترین قدم برای این کار این است که محتوای مفیدی برای مخاطبان هدف خود تولید کنید. به هیچ عنوان از مطالب کپی شده از دیگر سایت ها استفاده نکنید.

مطالب تان باید کاملا اختصاصی و مفید باشد به گونه ای که حداقل قسمتی از نیازها و مشکلات موجود در بازار هدف تان را پوشش دهد.

دقت داشته باشید که شما باید با استفاده از محتوایی که در سایت یا وبلاگ تان تولید میکنید بازدید کنندگان را برای دریافت اطلاعات بیشتر تشنه تر و علاقه مندتر کنید.

به همین دلیل باید بتوانید نیازهای مهم آن ها را شناسایی کرده و سپس آن را با ارائه راه حل در قالب محتوای مفید، ارزشمند و اختصاصی و البته رایگان در سایت تان پوشش داده و رفع نمایید.

به این ترتیب زمانی که بازدید کننده وارد سایت شما شود و بتواند راه حل نیازهای اساسی خود را در محتوای سایت تان بیابد نه تنها اعتمادش به کسب و کار شما افزایش خواهد یافت بلکه شما را تنها راه حل اساسی برای حل مشکلات و برآورده کردن نیازهایش خواهد دید و برای خرید محصولات و خدمات از شما راغب خواهد شد.

به همین علت بازاریابی محتوا و وبلاگ نویسی یکی از بهترین و مهمترین و اساسی ترین روش هایی است که باید هر کسب و کار اینترنتی برای فروش بیشتر و تبدیل بازدید کنندگان خود به خریدار از آن بهره بگیرد.

مطالب شما باید به گونه ای باشد که به نیاز مخاطب اصلی و هدفتان اشاره کرده و سپس در آن مطلب سعی کنید راه حلی برای مشکلات او ارائه دهید، البته دقت داشته باشید که نباید تمام راه حل را در اختیار او قرار دهید، بلکه شما به عنوان یک کسب و کار باید راه حل را مثل یک نمونه یا سمپل نشان داده و او را برای خرید راه حل اساسی تشویق کنید.

این روشی است که بسیاری از سایت ها به کار میگیرند. به عنوان مثال در سایتِ پروژه سوخت جت میتوانید مطالبی را به صورت رایگان مطالعه کنید، در عین حال مقالات و آموزش ها و ویدیوها یا پادکست هایی وجود دارند که برای مطالعه و دسترسی کامل به آن ها باید عضو ویژه سایت شوید.

پروژه سوخت جت

یا مثلا سایت هایی که یک هفته رایگان به بازدید کننده اجازه میدهند تا از خدمات شان استفاده کند، سپس برای استفاده در مدت بیشتر باید عضو ویژه شده یا هزینه ای برای استفاده کامل از خدمات سایت بپردازد.

فراموش نکنید برای موفقیت در این روش باید محتوای جامع، اختصاصی و مفیدی برای مخاطبان هدف خود تولید کنید.

در میان محتوا و مطالب خود لینکی به صفحه محصولات تان قرار دهید.

محتوا، محتوا و باز هم محتوا، اگر میخواهید بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید تا میتوانید از محتوای سایت خود برای این منظور بهره ببرید.

دقت داشته باشید محتوایی که تولید میکنید قرار نیست یک صفحه فروش باشد که تنها به تبلیغ محصولات و خدمات تان بپردازد، بلکه باید سعی کنید نکات آموزشی و اطلاعات جامع و رایگانی نیز در اختیار بازدید کنندگان و مخاطبان هدف خود قرار دهید.

این محتوا باید با موضوع سایت و خدمات و محصولاتی که به فروش میرسانید مرتبط باشد، به این ترتیب میتوانید در میان مطالب آموزشی خود، گاهی به صفحه محصولات و خدمات مرتبط تان لینک بدهید.

با این کار بازدید کننده ترغیب میشود تا برای برآورده کردن نیازش سری به صفحه محصولِ مرتبطی که به آن لینک داده اید زده و در صورت تمایل و نیاز، آن محصول یا سرویس را از شما خریداری کند.

به عنوان مثال در سایت بامیلو و در وبلاگ این سایت میتوانید مقالات مختلفی پیدا کنید.

در این مقاله نویسنده در مورد لوازمی که برای سفر باید با خود داشته باشید نوشته، مثلا داشتن یک زیر انداز سفری سبک و کوچک، سپس این عبارت یا عکسی از آن را به صفحه خرید آن محصول در فروشگاه بامیلو لینک داده است.

خرید از سایت بامیلو

خواننده ای که این مطلب را میخواند میتواند تمام ابزار مورد نیاز برای سفرهای خود را به راحتی و همان جا از فروشگاه بامیلو خریداری کند.

البته این یک مثال ساده بود، چرا که افراد میتوانند این محصولات را به راحتی از مکان های دیگری مثل فروشگاه بزرگی چون هایپر استار خریداری کنند.

اما بسیاری از خدمات و محصولات هستند که نمیتوان آن ها را از فروشگاه های موجود در سطح شهر خریداری کرد مثل چاقوهای شکاری و تاکتیکی، یا ممکن است به هر دلیل مثل وجود ترافیک، دور بودن مسیر دسترسی به فروشگاه مورد نظر، شلوغ بودن آن، یا خارج از ساعات کار فروشگاه، نتوان به آن مراجعه کرد و بهترین راه این است که برخی از محصولات را آنلاین خریداری کرد.

خرید آنلاین سال هاست که در کشور ما روز به روز در حال افزایش است و اعتماد مردم هم به این روش بیشتر شده است، در نتیجه میتوان با استفاده از تکنیک های گفته شده و قدرت وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا و با لینک دهی به محصولات و خدمات مرتبط، فروش خود را افزایش دهید و بازدید کنندگان بیشتری را به مشتریان خود تبدیل کنید.

فرض کنید شما یک وارد کننده یا تولید کننده لوازم جانبی و مصرفی خودرو هستید، میتوانید در وبلاگ خود آموزش های مختلفی در مورد نحوه تعویض روغن ماشین یا ابزارهای ضروری که هر اتومبیلی به آن نیاز دارد بنویسید، یکی از لوازم مصرفی که در مطلب خود به آن اشاره کرده اید ممکن است یک شیشه پاک کن با فرمولی خاص باشد، شما میتوانید عبارت آن را یا عکسی از آن محصول را به صفحه فروش آن کالا در سایت خود لینک بدهید.

با این کار خواننده سایت تان میتواند آن را از سایت شما به راحتی خریداری کند. به این روش نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری در سایت شما افزایش خواهد یافت که منجر به افزایش فروش و درآمدتان نیز میشود.

فراخوانی برای اقدام های موثری بنویسید.

همانطور که در مطلب دیگری در سایت کارنوین گفته شد، باید همواره سعی کنید از فراخوانی برای اقدام ها در میان مطالب یا در پایان مقالات خود استفاده کنید.

شما همواره با انتشار مطلب در سایت خود به دنبال هدفی هستید، به عنوان مثال ممکن است این هدف گذاشتن کامنت توسط خوانندگان باشد، میتواند هدفتان عضویت خواننده در لیست ایمیل تان یا اشتراک گذاری مطالب تان در شبکه های اجتماعی باشد و یا میتواند فروش یک محصول به مخاطب باشد.

فرقی نمیکند چه هدفی را دنبال میکنید، به هر حال باید برای این منظور از فراخوانی برای اقدام ها یا Call To Action ها به صورت موثری در میان و در پایان مطالب خود بهره ببرید.

به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید محصولی را به خوانندگان خود بفروشید، میتوانید در پایان مطالب خود از فراخوانی برای اقدام، برای هدایت او به صفحه محصول یا به قیف فروش تان که همان لیست ایمیل است استفاده کنید.

قیف فروش

بازدید کنندگان برای اینکه حاضر به خرید محصول یا خدماتی شوند باید ۴ مرحله را پشت سر بگذارند، اولین مرحله آگاهی است، خواننده با وارد شدن به سایت تان و خواندن محتوا و مطالبی که در آن ارائه میدهید، نسبت به محصولات و خدمات تان آگاه میشود.

دومین مرحله ایجاد علاقه مندی است. این کار را نیز میتوانید توسط ارائه مطالب مرتبط با محصولات و خدماتی که به فروش میرسانید، قرار دادن ویدیوها یا بررسی های تخصصی و دیگر روش ها در بازدید کننده ایجاد کنید.

مرحله سوم تصمیم است، اینجاست که میتوانید با استفاده از فراخوانی برای اقدام او را تشویق کنید تا با عضویت در لیست خبرنامه یا ایمیل تان، تخفیف ها یا مطالب متنوع تر و بهتری را در ایمیل خود از شما دریافت کند.

به این ترتیب، بازدید کننده تصمیم میگیرد تا با وارد شدن به لیست ایمیل تان تخفیف های خوبی از شما بگیرد، یعنی به محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید علاقه مند است و به احتمال زیاد در آینده نزدیک از شما خرید خواهد کرد.

زمانی که بازدید کننده تصمیم به خرید از شما بگیرد وارد مرحله چهارم یعنی اقدام شده است.

بارها گفته ایم باز هم میگوییم که کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد آنلاین کار یک شبه نیست و باید به آن با دید بلند مدت نگاه کنید.

به همین منظور نگران طولانی مدت شدن پروسه نباشید، تنها با تولید محتوایی که مخاطبان هدف تان به آن نیاز دارند و سپس ایجاد فراخوانی برای اقدام های موثر میتوانید درآمد زایی سایت و کسب و کارتان را تضمین کنید.

به هیچ عنوان زیاده روی نکنید.

استفاده از تمام روش های فوق را به شما برای اینکه بتوانید بازدید کنندگان و خوانندگان سایت تان را به خریدار تبدیل کنید پیشنهاد میدهیم، اما به هیچ عنوان در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید.

این طور نباشد که مطالب تان بیشتر از آنکه محتوای ارزشمند و آموزنده ای داشته باشد تنها پر باشد از لینک به صفحه محصولات، یا گوشه و کنار سایت تان را با تبلیغات چشمک زن چنان اشباع کرده باشید که تنها باعث حواس پرتی خواننده و آزار او شود.

نباید در استفاده از فراخوانی برای اقدام ها، لینک دهی داخلی به صفحه محصولات و استفاده از نظرات رضایت بخش مشتریان قبلی در سایت تان زیاده روی کنید.

محتوایی که در سایت تان تولید میکنید باید با هدف ایجاد ارزش و ارائه راه حل برای مشکلات و نیازهای خواننده هدفتان باشد و نه فقط یک مقاله ای که قصد فروش به مخاطب را داشته باشد.

با این کار تنها اعتبار کسب و کار خود را از دست داده و مشتریان بالقوه تان را نیز از سایت فراری میدهید.

باید سعی کنید با استفاده از نکات گفته شده در فوق بازدید کنندگان را وارد قیف فروش خود کنید، اما به هیچ عنوان در هیچ یک از روش های گفته شده زیاده روی نکنید.

در پایان…

برای اینکه بتوانید خوانندگان سایت تان را به مشتری تبدیل کنید، باید آن ها را بشناسید که این کار با شناسایی بازار هدف و سپس آگاهی نسبت به نیازها و مشکلات و خواسته های افراد موجود در بازار هدف انجام میشود.

به این ترتیب میتوانید بفهمید که مخاطبان سایت تان چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند. سپس میتوانید محتوا و مطالبی در سایت خود قرار دهید که راه حلی برای مشکلات و خواسته های آن ها ارائه دهد.

دقت داشته باشید به هیچ عنوان از محتوا و مطالب وبلاگ سایت تان برای فروش مستقیم محصولات و خدمات خود استفاده نکنید، هدف شما باید ایجاد ارزش باشد و سعی کنید تا راه حل را به بازدید کننده و خواننده سایت خود بدهید. اما نه همه راه حل را!

سپس میتوانید با استفاده از روش های گفته شده در این مقاله مثل لینک دهی داخلی و استفاده موثر از فراخوانی برای اقدام ها او را علاقه مند و مشتاق به خرید محصولات خود کنید.

یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که مخاطبان سایت خود را با استفاده از ایجاد لیست ایمیل و سپس فراخوانی برای عضویت در خبرنامه تان، وارد قیف فروش خود کنید.

سپس میتوانید با استفاده از بازاریابی ایمیلی آن ها را در مرحله تصمیم گیری و عمل برای خرید محصولات تان قرار دهید.

در نهایت به هیچ عنوان زیاده روی نکرده و تعادل را رعایت کنید.
اولین مرحله این است که سایت خود را ایجاد کرده و سپس آن را با محتوای مفید و ارزشمندی که ارائه دهنده راه حل برای مخاطبان هدف تان باشد پر کنید، سپس میتوانید با استفاده از روش های گفته شده در فوق بازدید کنندگان خود را به مشتری تبدیل کنید.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام خدمت شما اساتید سایت کارنوین
    من سایتی دارم که توی اون قالب ها و افزونه های وردپرسی رو قرار دادم . اما متأسفانه بازدیدکنندگان سایتم پایین هست در بهترین حالت به ۴۰ نفر می رسه . این سایت حدود یکسالی هست که راه اندازی شده در ابتدا بصورت عضویت اشتراک یکماهه دانلود قالب ها و افزونه های وردپرسی بود که مبلغی بسیار کم چیزی حدود ۱۴۹۰۰ تومان قرار داده بودیم اما بازدید کننده های ما بسیار کم بودند . اما الان هم که تقریباً کل محتوا رو بصورت رایگان گذاشتیم اما باز هم بازدیدکننده های سایتمون خیلی کم هستند . می خواستم از شما خواهش کنم لطفی بفرمایید و سایت ما را بازدید و نقاط ضعف اون رو به ما اطلاع دهید تا بازدید کنندگان سایت مون افزایش پیدا کنه . ممنون از سایت خوبتون .
    آدرس سایت ما : ****

    1. سلام دوست عزیز،

      حوزه ای که شما در اون فعالیت میکنید رقبای بسیار زیاد و البته قدری هم داره.
      بهتر هست قبل از هر چیز قالب جذاب تری برای سایت خود انتخاب کنید.
      در مرحله بعدی محتوای سایت تان را سئو کنید.
      سئوی محتوا باعث افزایش بازدید سایت تان خواهد شد.
      در عین حال شما در حال فروش قالب هستید که به گفته خودتون چون فروشی نداشتید، قالب ها رو به صورت رایگان قرار دادید.
      مسئله مهم اینجاست که بسیاری از قالب های رایگان موجود در وب، نال شده هستند.
      پس کسی اعتماد به خرید از شما نخواهد کرد.

      مورد بعدی این است که اکثر قالب ها و افزونه های موجود در سایت تان، قالب های معروفی نیستند.
      بهتر است قالب ها و افزونه های معروف و پرطرفدار که مورد نیاز بازار هست رو ارائه بدین.
      از همه این ها مهمتر، پیشنمایش قالب ها انگلیسی هست.
      کاربر فارسی زبان به دنبال قالب فارسی شده هست و نه انگلیسی.

      شما باید سایت خود را برای عبارت های قالب رایگان وردپرس، قالب رایگان فارسی وردپرس و عبارت های مشابه بهینه یا سئو کنید.
      در عین حال، بعد از مدتی که بازدید سایت تان افزایش داشت، قالب های اورجینالی که خودتون تهیه کرده و اقدام به فارسی سازی آن ها کرده اید را برای فروش در سایت تان قرار دهید.
      مهمترین مورد در سایت هایی که قالب و افزونه فارسی برای فروش قرار میدهند، بحث پشتیبانی آن است.
      پس باید این اطمینان را به مشتری سایت خود بدهید که قالب ها را پشتیبانی میکنید.

      بهترین راه کار برای شما این است که:
      ۱. قالب جذابی برای سایت خود انتخاب کنید.
      ۲. محتوای سایت خود را برای عبارات کلیدی مرتبط با وردپرس و قالب و افزونه وردپرس بهینه سازی یا سئو کنید.
      ۳. لیست ایمیل تشکیل دهید.
      ۴. سایت خود را به صورت دائمی با محتوای جدید و مرتبط با حوزه فعالیت تان به روز رسانی کنید.
      ۵. آموزش های ویدیویی تهیه کرده و فقط به محتوای متنی اکتفا نکنید.
      ۶. قالب ها را به صورت اورجینال تهیه کرده و آن ها را فارسی کنید و پشتیبانی ارائه دهید.
      ۷. روی قالب ها و افزونه های پرطرفدار و محبوب تمرکز کنید.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا