فیلم‌های آموزشیوردپرس

آموزش ایجاد نوشته و برگه ها در وردپرس

محتوا مهمترین و اصلی ترین عنصر سایت شما هست و به نوعی ضامن موفقیت آن، داشتن یک محتوای جذاب، اختصاصی و مفید و با ارزش هست.

در وردپرس با استفاده از برگه ها و نوشته ها میتونید به راحتی محتوای سایت خود را ایجاد کرده، به روز رسانی کنید یا تغییر دهید یا اصلا آن را از سایت خود حذف کنید.

پس قسمتی که در مدیریت محتوای سایت شما در وردپرس بسیار حائز اهمیت هست و در طول روز با اون بیشتر سر و کار خواهید داشت، منوی برگه ها و نوشته ها هست.

قبل از آنکه در مورد برگه ها توضیحی دهیم لازم است تا ابتدا تفاوت برگه با نوشته را بدانید:

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

اگر تازه شروع به ساخت سایت با وردپرس کرده باشید شاید متوجه تفاوت برگه با نوشته نشوید. در حالیکه در ظاهر کارکرد این دو کاملا شبیه به هم است اما در واقع دارای تفاوت های بسیاری هستند، که به شما کمک میکند تا بدانید در کجا لازم است از برگه ها استفاده کنید و در کجا باید از نوشته ها استفاده کنید:

ویژگی های نوشته ها

اگر شما از وردپرس تنها به عنوان یک وبلاگ استفاده کرده و قصد داشته باشید تا مطالبی رو با فاصله زمانی مشخصی در سایت تون قرار بدهید در واقع بیشترین کار شما با نوشته ها خواهد بود.

یکی از ویژگی های نوشته ها این هست که وابسته به زمان هست، یعنی شما با اضافه کردن مطالب جدید تر به سایت، این نوشته های جدید در بالای دیگر مطالب قرار گرفته و هر چه مطلبی قدیمی تر شود به پایین صفحه رفته و برای بازیابی آن باید از دسته بندی ها یا برچسب ها استفاده کرد.

همچنین شما میتونید برای نوشته ها یا همان مطالب وبلاگ از کامنت گذاری استفاده کنید و با بازدید کنندگان خود در تعامل باشید.

علاوه بر این با استفاده از افزونه های وردپرس میتوانید امکان به اشتراک گذاری مطلب را در نوشته ها نیز فعال کنید.

ویژگی های برگه ها

برخلاف نوشته ها، برگه ها صفحات ثابتی در سایت هستند که یک بار متن آن را مینویسید و دیگر آن را به صورت دائمی تغییر نمیدهید، مانند صفحه درباره ما، تماس با ما، و دیگر صفحات مشابه، البته میتونید در صورت نیاز مطالب این برگه ها را ویرایش کنید اما این برگه ها ثابت هستند.

همچنین شما در برگه های سایت خود نمیخواهید کسی کامنت بگذارد، به عنوان مثال برگه تماس با ما نیازی به کامنت و یا نظر ندارد، گرچه برخی از قالب ها به شما امکان فعال سازی کامنت در برگه ها رو هم میدن، اما معمولا این کاری نیست که بخواهید برای برگه ها انجام دهید.

و در نهایت یکی از مهمترین ویژگی های برگه ها این است که میتوانید برای آن ها قالب دلخواه تعریف کنید به عنوان مثال میتوانید برگه گالری تصاویر سایت خود را با قالب دلخواه تنظیم کنید ویا اگر بخواهید در سایت تان صفحه ای برای فروش محصولی خاص داشته باشید میتوانید یک قالب دلخواه نیز برای آن تعریف کنید.

که البته این موارد مرتبط با مباحث حرفه ای تر در وردپرس است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

اگر هنوز به اندازه کافی متوجه تفاوت برگه و نوشته نشده اید نگران نباشید، با شروع ساخت سایت با وردپرس و عمل به چک لیست ارائه شده در پایان این مطلب، بعد از مدتی حتما متوجه خواهید شد که تفاوت این دو چیست.

با در نظر گرفتن توضیحات داده شده در بالا، میتوان گفت مهمترین برگه ها در هر سایت برگه های صفحه اصلی، برگه تماس با ما، برگه صفحه محصولات یا خدمات، برگه رفع مسئولیت برای فروشگاه های اینترنتی، برگه درباره ما، برگه حریم خصوصی و دیگر برگه های مشابه که معمولا در سایت شما ثابت هستند، میباشد.

پس اولین کار این هست که برگه های مورد نیاز سایت خود را بسازید. از جمله مهمترین برگه های مهم سایت، برگه تماس و درباره ما هست.

برای ایجاد این دو برگه، به منوی برگه ها در ستون سمت راست پنل مدیریت وردپرس خود رفته و روی افزودن برگه کلیک کنید.

در آموزش ویدیویی زیر با تفاوت برگه و نوشته در وردپرس به صورت کامل آشنا خواهید شد:

در آموزش ویدیویی زیر با نحوه ایجاد نوشته ها در وردپرس آشنا خواهید شد:

در آموزش زیر با تصاویر شاخص و نحوه اضافه کردن تصویر به نوشته در وردپرس آشنا خواهید شد:

در آموزش زیر به صورت کامل با نحوه ایجاد برگه ها در وردپرس آشنا خواهید شد:

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    خانم گنودی عزیز من آموزش ساخت سایت رو از وبسایتای مختلفی دیدم که خیلی هم قدر هستن و ادعا دارن ولی هیچکدام مثل شما به این تمیزی و دقت توضیح نمیدن .جای هیچ سوالی تو ذهن مخاطب نمیگذارید.خیلی روان خیلی کامل حق مطلب رو ادا می کنید. واقعا ممنونم

    1. سلام و عرض ادب،
      برای قرار دادن ویدیو میتونید از سایت آپارات استفاده کنید.
      یعنی ویدیوی خود را در آپارات بارگذاری کرده و سپس با کلیک روی سه نقطه زیر ویدیو و کلیک روی “دریافت کد امبد”، ویدیو را در سایت خود قرار دهید.
      اما اگر میخواهید ویدیو روی سایت خودتان بارگذاری شود و یا دوره های آموزشی دارید که نمیخواهید در دسترس عموم قرار گیرد، بهتر است یک هاست دانلود تهیه کرده و ویدیوهای خود را در هاست دانلود قرار دهید.
      پیشنهاد میکنیم ویدیوهای حجیم را در هاست اصلی سایت تان قرار ندهید چرا که باعث کندی سرعت لود سایت و مصرف پهنای باند خواهد شد.

      موفق باشید

  2. درود بر شما ، ممنون که با تکرار و اشاره به نکات مهم باعث میشید که هم موضوعات مهم زودتر و موثر تر برای مخاطب جا بیفته فقط سوالی که دارم اینه که آیا امکان انتخاب حجم ویدئوی آموزشی تون در باکس ویدئو وجود داره؟ چون حجم ویدئو ها با توجه به کیفیت باید خیلی زیاد باشه و با شرایط محدودیت حجم نت مصرفی مخاطب، امکان انتخاب کیفیت ویدئو نمایشی میتونه ارزش متمایزی برای سایتتون به حساب بیاد…

    1. سلام وقت بخیر دوست عزیز،
      ممنون از نظر ارزشمند شما و البته پیشنهاد عالیتون.
      متاسفانه در حال حاضر امکان انتخاب حجم و یا کیفیت ویدیو در سایت موجود نیست.
      اما حتما به زودی یک به روز رسانی در سایت انجام خواهیم داد و از پلیر دیگری استفاده خواهیم کرد که بتوانید با استفاده از آن حجم و کیفیت ویدیو را تغییر دهید.

      همچنین حتما ویدیوها علاوه بر سایت در یوتیوب و آپارات نیز بارگذاری خواهند شد تا بتوانید دسترسی به پلتفرم های مختلف برای مشاهده ویدیو با کیفیت و حجم کمتر را داشته باشید.

      موفق و سلامت باشید

  3. با درود فراوان و ممنون که پاسخگو هستید، من سایتم رو که قالب استادیار هستش به دو بخش اصلی تقسیم کردم آیا هر بخش نیاز به یک برگه داره و یا دسته بندی کفایت میکنه و باعث میشه که یه برگه داینامیک ساخته بشه و اگه این بخش ها خود زیر مجموعه های دیگری داشته باشند آیا باید برگه باشند یا دسته.؟ ..و سوال دیگه ام اینه که تو بخش نوشته ها که باید محتوا بزارم و این محتوا شامل مقاله ، پادکست و ویدئو هستش آیا باید دسته بندی ویدئو ساخته بشه یا اینکه تنها انتخاب ساختار یه نوشته نوع اون محتوا رو متمایز میکنه.؟… من همه راهها رو رفتم اول صفحه اصلی ام رو به جعبه محتوای مختلفی مثل مقاله و پادکست و ویدئو تقسیم کردم و هر بخش رو در بخش کوئری به تها اون دسته ارجاع دادم و از طرف دیگه هم نوع ساختار نوشته رو مثلا ویدئو انتخاب کردم و یا استاندارد مشخص کردم ولی باز تو صفحه ایجاد شده تو هر بخش از همه نوع نوشته بود هم ویدئو و هم مقاله و..و وقتی هم که دسته ویدئو هم ساختم و بهش اضافه کردم فرقی نکرد اگر هم که برا هر کدوم یه دسته مجزا بسازم لینک مقاله ام خیلی طولانی و تو در تو میشه …..شاید توضیحاتم خیلی گیج کننده باشه اگه امکانش هست راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    1. سلام وقت بخیر،
      ببینید اول باید ساختار سایت رو مشخص کنید.
      فرض کنید من سایتی دارم در مورد ارائه خدمات فیلمبرداری و آموزش فیلمبرداری و تدوین.
      سایت من دو بخش داره، بخشی برای ارائه خدمات و بخشی برای ارائه آموزش ها.
      خود خدمات زیر مجموعه های دیگری داره مثل خدمات ساخت تیزر، خدمات فیلمبرداری هوایی و مثلا خدمات فیلمبرداری مجالس.
      میتونم یک برگه برای خدمات در نظر بگیرم و برای خدمات زیر مجموعه هم برگه های جداگانه ای رو در نظر بگیرم که برگه مادر آن، برگه خدمات است.
      به این ترتیب آدرس صفحات به این شکل خواهد شد:
      domain.com/service
      domain.com/service/teaser
      domian.com/service/event-filming
      domain.com/service/aerial

      این روش در بهینه سازی ساختار سایت و سئو هم بسیار عالیست.
      برای انتخاب برگه مادر، کافی است زمان ساخت برگه، از ستون سمت چپ، در تب ویژگی های برگه، برگه مادر را از لیست انتخاب کنید.

      اما در بخش مقالات سایت که در مثال ما میشود، آموزش های فیلمبرداری و تدوین، باید از دسته بندی ها استفاده کنیم.
      اگر فیلم های آموزشی در سایت من مهم هستند پس یک دسته جداگانه با عنوان فیلم های آموزشی درست میکنم و تمام آموزش های ویدیویی را در این دسته تعریف میکنم.
      پس در مثال ما دسته بندی سایت به صورت زیر خواهد بود:
      آموزش فیلمبرداری
      آموزش تدوین
      فیلم های آموزشی

      حال هر آموزشی را فارغ از ساختار آن میتوانید در دسته مورد نظر قرار داده و اگر آن آموزش ویدیو هم دارد میتوانید آن را به دسته فیلم های آموزشی هم اضافه کنید.
      در نظر داشته باشید در صفحه وبلاگ یا برگه نوشته های سایت، همه نوع نوشته مثل ویدیو یا مثاله نمایش داده میشود.
      ولی اگر کاربر بخواهد آموزش های ویدیویی را مشاهده کند میتواند دسته بندی فیلم را انتخاب کنید.

      امیدوارم این مثال به شما کمک کرده باشد.
      موفق باشید

  4. درود بر شما و خیلی ممنونم از اینکه وقت می ذارید و راهنمایی می کنید. حتما طبق همین دستور العمل انجام میدم که نتیجه بهتری در سئوی سایت بدست بیاد. نکته جالب اینه که همون موقع که براتون کامنت گذاشتم اومدم بدون این که برگه ای درست کنم سه دسته مقالات و ویدئو و پادکست رو ساختم و بعدش دو دسته به نام دو بخش اصلی سایتم مثلا بخش خدمات و بخش آموزشی ساختم برای هر موضوع هم سه دسته دیگه ساختم مثلا مقالات خدمات ، پادکست خدمات و ویدئوهای خدمات …و به همین ترتیب مقالات آموزشی و پادکست آموزشی و ویدئوهای آموزشی و این دسته ها رو بنا به نوع زیر مجموعه دسته های مقالات و پادکست و ویدئو قرار دادم و به وبلاگ هام هم تو هر نوشته ساختار رو از نوع خودش انتخاب کردم و نتیجه ای که میخواستم به دست اومد بدون اینکه هیچ برگه ای در بخش برگه ها درست کرده باشم… باز این سئوال برام پیش اومد که آیا دسته ها هم به نوعی برگه به حساب میان؟ و یا اینکه باید طبق فرمایش شما برای کتگوری های اصلی و زیرمجموعه هاشون برگه هم ایجاد کنم..
    بازم تشکر می کنم از راهنمایی و آموزش های ارزشمندتون.

    1. سلام مجدد خدمت شما،
      بله دسنه بندی های سایت هم یکی از صفحات سایت شماست و دیگر نیازی به ایجاد برگه جداگانه برای آن وجود ندارد.
      دسته بندی های سایت به دلیل به روز رسانی دائمی با محتوای جدید، معمولا رتبه خوبی هم در نتایج گوگل کسب میکنند.

      پیشنهاد میکنم مقاله آموزش سئو سایت را حتما مطالعه بفرمایید.

      موفق باشید

  5. عرض سلام
    من میخواستم سایتم را برای مشتری های خارجی طراحی کنم. آیا باید ورد پرس انگلیسی نصب کنم؟ چطور وبسایت انگلیسی ایجاد کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا