تولید محتوا

هر چند وقت یکبار در وبلاگ خود مطلب ارسال می کنید؟

اینکه هر چند وقت یکبار در وبلاگ خود مطلب ارسال کنید سوالی است که بسیاری از تازه کاران وبلاگ نویسی میپرسند.

البته این مهم نیست که شما تازه شروع به راه اندازی سایت یا وبلاگ خود کرده باشید یا سال هاست در این زمینه فعال هستید، به هر حال در این بازه خیلی چیزها تغییر میکنند.

ممکن است شما بعد از مدتی انگیزه تولید محتوا برای سایت خود را از دست دهید، یا اینکه الگوریتم ها تغییر کنند و نیاز باشد بیشتر مطلب ارسال کنید یا کمتر، اما اینکه هر چند وقت یکبار در وبلاگ خود یا سایت تان مطلب ارسال کنید به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

مثل موضوع سایت تان، طول مطلبی که مینویسید و نوع آن، به عنوان مثال اگر شما یک سایت خبری باشید و بیشتر مطالب تان کوتاه باشد، ممکن است نیاز به ارسال مطالب بیشتری در طول روز یا هفته داشته باشید، در عین حال اگر سایتی هستید که مرتبط با یک شرکت یا کسب و کار است بهتر است تعداد مطالب تان کمتر باشد و در عوض مطالبی با محتوا و ارزشمند و کامل ایجاد کنید.

در ادامه با مزایا و معایب انتشار مطلب در دفعات بیشتر آشنا خواهیم شد و سپس با راه کارهایی که ارائه خواهیم داد، به شما کمک میکنیم تا بتونید یک استراتژی خوب برای دفعات انتشار مطلب در وبلاگ یا سایت تان پیدا کنید.

مزایای انتشار تعداد زیاد مطلب در مدت کوتاه

شاید شنیده باشید که خیلی ها میگویند اگر میخواهی سایت یا وبلاگ موفقی داشته باشی باید بتوانی هر روز سایت خود را با مطالب جدید آپدیت کنی، گرچه ما با این موضوع موافق نیستیم ولی انتشار روزانه مطلب در سایت مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم:

مهارت شما افزایش پیدا میکند.
مزایای انتشار زیاد مطلب در سایت

اگر بتوانید هر روز برای سایت خود مطلب تهیه کرده و آن را در سایت تان منتشر کنید باعث میشود تا مهارت شما در تهیه و نوشتن مطلب و محتوا برای سایت تان افزایش یابد.

دقت داشته باشید که تولید محتوا یکی از مهمترین ارکان راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. با ارسال هر روز مطلب در سایت، این مهارت در شما افزایش خواهد یافت، البته در صورتی که محتوا را خودتان تهیه کرده و بنویسید نه اینکه آن را به دیگران واگذار کنید.

برند سازی برای کسب و کار

در صورتی که بتوانید هر روز در سایت خود مطلب ارسال کنید، بازدید کنندگان هرگاه به سایت شما وارد شوند با مطلب تازه ای مواجه شده و این سبب میشود که همیشه انتظار مطالب تازه ای داشته باشند.

همچنین اگر این بازدید کنندگان در فید سایت شما یا خبرنامه تان عضو باشند، با دیدن مطالب تازه سایت تان در ایمیل خود یا فید خوان ناخودآگاه نام سایت و کسب و کار شما بیشتر به چشم آمده و به این ترتیب به نوعی برند سازی میشود.

ایندکس شدن تعداد بیشتر مطلب و افزایش بازدید

هر چه مطالب بیشتری در سایت خود منتشر کنید تعداد صفحاتی که در گوگل ایندکس میشود نیز بیشتر بوده و هر کدام از این مطالب میتواند دری برای ورود بازدید کنندگان بیشتر به سایت تان باشد.

به عبارتی از لحاظ سئو تولید محتوای بیشتر برای سایت تان به افزایش بازدید کننده و رتبه تان در گوگل کمک خواهد کرد.

علاوه بر این هر چه مطالب تان بیشتر باشد و بیشتر در گوگل به نمایش درآید همانطور که در نکته قبل گفته شد، باعث میشود تا مطالب تان بیشتر جلو چشم بازدید کنندگان باشد و برند سازی برای کسب و کارتان خواهد شد.

معایب ارسال مطلب در دفعات بالا

ارسال مطلب روزانه در صورتی که توانایی و فرصت آن را داشته باشید میتواند موثر باشد اما در عین حال معایبی نیز دارد:

خسته کننده خواهد شد

نوشتن مطالب زیاد و مفصل و اختصاصی و همچنین ارزشمند و آموزنده و مرتبط با موضوع سایت تان میتواند بعد از مدتی شما را خسته کند.

اینکه بتوانید هر روز برای سایت خود مطلب تهیه کرده و آن را در سایت تان منتشر کنید، نیاز به فرصت و انرژی زیادی دارد.

حتی اگر بتوانید در ابتدا این کار را انجام دهید، بعد از مدتی برای تان خسته کننده خواهد شد و به عبارتی عملی فرسایشی است.

مگر اینکه هزینه و بودجه برای استخدام چند نویسنده برای سایت تان داشته باشید که معمولا در شروع راه اندازی سایت و وبلاگ این کار امکان پذیر نیست.

معایب تعداد ارسال بالا

خوانندگان تان نیز خسته خواهند شد

همانطور که تعداد بسیار کم مطلب در سایت تان میتواند انگیزه و علاقه خوانندگان سایت تان را از بین ببرد، به همان نسبت انتشار هر روز و تعداد زیاد مطلب نیز میتواند خواننده را خسته کرده و نتواند به خوبی مطالب و محتوای سایت تان را دنبال کند.

البته این بستگی به موضوع سایت تان نیز دارد، به عنوان مثال برخی از سایت ها نیاز به محتوای زیاد دارند، مثل سایت های خبری یا سایت هایی که در مورد تکنولوژی های روز می نویسند، این سایت ها روزانه باید تعداد زیادی مطلب ارسال کنند. اما این مطالب کوتاه بوده و میتوان سریع آن را خواند و اغلب مطالبی هستند که نیاز به دقت و تمرکز زیاد برای خواندن یا یادگیری ندارند.

اما اگر سایتی دارید که باید در آن مطالب آموزنده قرار دهید و خوانند برای خواندن مطلب تان باید کمی وقت صرف کند تا آن را یاد گرفته و به کار ببندد بهتر است از نوشتن مطالب زیاد در طول هفته یا روز خودداری کنید.

کاهش مشارکت بازدید کنندکان

زمانی که مطالب سایت تان زیاد شود به همان ترتیب مشارکت بازدید کنندگان مثل کامنت گذاشتن کاهش خواهد یافت.

زیرا خواننده نمیتواند به خوبی مطالب سایت تان را دنبال کند و به این ترتیب تعداد کامنتها نیز کاهش خواهد یافت، همچنین مطالب جدیدتان مطالب قدیمی تر را در زیر قرار داده و مطالب قدیمی تر مشارکت بازدید کننده را از دست خواهد داد.

اما زمانی که در دفعات کمتر در سایت خود مطلب ارسال کنید، بازدید کنندگان میتوانند در طول یک هفته آن ها را مطالعه کرده و کامنت گذاشته و مشارکت کنند.

خب حالا که با مزایا و معایب ارسال مطلب در دفعات زیاد آشنا شدید، لازم است تا بدانید بهترین نحوه ارسال مطلب در سایت چگونه است و بهتر است هر چند وقت یکبار در سایت خود پست جدیدی ارسال کنید.

با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه خواهد آمد میتوانید تشخیص دهید که بهترین نوع و تعداد دفعات ارسال مطلب در سایت به چه صورت است، در پایان هم پیشنهادی برای ارسال موثر پست جدید در سایت به شما خواهیم داد.

انتشار مطلب بر اساس نحوه درآمد زایی سایت

یکی از روش هایی که به تشخیص بهترین نحوه ارسال مطلب در سایت و تعداد دفعات آن کمک میکند این است که نحوه درآمد زایی سایت را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال اگر مدل درآمد زایی سایت تان بر اساس نمایش بنرهای تبلیغاتی است بهتر است دفعات انتشار مطلب در سایت تان بالا باشد.

سایت های خبری یا سایت های تفریحی را در نظر بگیرید، این سایت ها تعداد زیادی مطلب در سایت شان در طول روز منتشر میکنند و تعداد زیادی بنر هم در گوشه و کنار سایت یا بالا و پایین آن مشاهده میکنید.

کسب درآمد بر اساس تبلیغات

زیرا تبلیغات بنری نیاز به تعدا زیاد بازدید کننده دارد و این مهم نیست که بازدید کننده سایت هدفمند باشد یا خیر، میتوانید سایتی با مطالب زرد راه بی اندازید و روزی ۲۰ مطلب در آن قرار دهید تا بازدید کننده را از هر قشری به سایت خود وارد کنید و سپس با استفاده از بنرهای تبلیغاتی کسب درآمد کنید، که البته این روش به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود.

اما اگر سایت شما ارائه دهنده محصول یا خدمات است لازم است، تا بازدید کنندگان خود را با خدمات و کالاهایی که ارائه میدهید آشنا کنید و برای این منظور باید مطالب و محتوای اختصاصی و البته کامل و دارای جزئیات داشته باشید، مطالبی مرتبط با محصول و خدماتی که ارائه میکنید، برای همین در چنین سایتی بهتر است از ارسال تعداد زیاد مطلب در مدت کوتاه خودداری کنید.

مثلا بهتر است روزی یک مطلب یا هفته ای سه الی ۶ پست جدید در سایت خود منتشر کنید.

دفعات انتشار مطلب بر اساس موضوع سایت

موضوع سایت یکی از فاکتورهای مهم است که تعیین کننده دفعات انتشار مطلب در سایت است.
همانطور که گفته شد سایت های تفریحی یا خبری که موضوعات مختلفی را پوشش میدهند نیاز به تعداد بالایی از ارسال روزانه مطلب دارند.

به عنوان مثال ممکن است لازم باشد شما در یک روز در دسته های مختلف سایت خود مطلب ارسال کنید.

اما سایتی که موضوع آن مشخص بوده و حول نهایت سه موضوع مرتبط میچرخد، نیاز به ارسال تعداد بالا مطلب در روز ندارد.

مثلا موضوع سایت کارنوین مشخص است که در مورد راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد اینترنتی است و موارد مرتبط با این موضوعات را تحت پوشش قرار میدهد مثل ایجاد سایت یا روش های کسب درآمد از اینترنت.

بنابراین ما در سایت کارنوین معمولا بین دو الی سه مطلب در هفته ارسال میکنیم.

هر چه سایت شما موضوعات بیشتری را پوشش دهد به همان نسبت به تعداد دفعات ارسال مطلب بیشتری هم نیاز دارد.

پست های طولانی یا کوتاه تعیین کننده خوبی برای دفعات ارسال مطلب در سایت است.

اگر میخواهید مطالب کوتاهی بنویسید بهتر است روزانه یا هفتگی تعداد بیشتری مطلب در سایت خود ارسال کنید.

پست های کوتاه یا تقریبا کمتر از ۱۰۰۰ کلمه، معمولا سریعا خوانده میشوند و در عین حال اطلاعات جامعی را هم به مخاطب منتقل نمیکنند.

بنابراین اگر میخواهید پست های کوتاه بنویسید بهتر است تعداد بیشتری مطلب در سایت خود منتشر کنید یا یک مطلب طولانی را به چند مطلب کوتاه تقسیم کرده و آن را در یک روز یا هر روز در سایت خود منتشر کنید.

مطالب کوتاه زمان و انرژی زیادی از شما نخواهند گرفت بنابراین میتوانید به راحتی با مطالب کوتاه دفعات انتشار مطالب در سایت تان را افزایش دهید.

اما اگر میخواهید مطالب طولانی و جامع نوشته و آموزش های قدم به قدم جامعی به خوانندگان سایت خود منتقل کنید باید تعداد دفعات انتشار در سایت خود را کم کنید.

به این ترتیب بازدید کنندگان و خوانندگان نیز راحت تر میتوانند از آموزش های شما استفاده کرده و با تعداد زیاد مطلبی که منتشر میکنید سر در گم نخواهند شد.

بهترین روش برای دفعات ارسال مطلب در سایتی که مطالب طولانی و جامع دارد این است که حداقل هفته ای سه بار مطلب ارسال کند.

زمان و انرژی ای که برای تهیه و انتشار مطلب در اختیار دارید.

چقدر زمان و انرژی برای تهیه و نوشتن مطلب برای وبلاگ سایت تان در طول روز در اختیار دارید؟

اگر شما سر کار بروید یا دانشجو باشید یا به هر ترتیب مشغول به فعالیت های دیگر باشید معمولا زمان کمتری در اختیار خواهید داشت، پس لازم است تا دفعات انتشار مطلب در سایت تان را با میزان انرژی و مدت زمانی که روزانه در اختیار دارید تطبیق دهید.

دقت داشته باشید که انتشار یک مطلب در سایت نیازمند ویرایش، تهیه عکس برای محتوا و بازبینی و بازخوانی و رفع اشکالات موجود است، بنابراین اینطور نیست که مطلب را نوشته و فورا منتشر کنید، برای همه این کارها نیاز به زمان و انرژی و دقت و تمرکز است، بنابراین با در نظر گرفتن این موارد میتوانید دفعات انتشار مطلب در سایت خود را مشخص کنید.

انتشار مطلب بر اساس زمان در دسترس

همچنین علاوه بر تولید محتوا برای سایت خود لازم است تا زمانی نیز صرف دیگر کارهای مرتبط با کسب و کار اینترنتی خود کنید مثل انجام بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی برای سایت تان یا به روز رسانی پروفایل خود در شبکه های اجتماعی، افزایش بازدید کننده، بررسی و آنالیز بازدید کنندگان سایت، مدیریت سایت و پیغام ها، ایمیل ها و کامنت های بازدید کنندگان و بسیاری از موارد دیگر.

با در نظر گرفتن همه کارهایی که باید برای اداره سایت یا کسب و کار خود انجام دهید زمانی را برای تولید محتوا در اولویت قرار داده و بر آن اساس اقدام به انتشار مطلب در سایت تان کنید.

تعداد نویسندگان سایت

اگر خودتان تنها کسی هستید که همه کارهای سایت اعم از مدیریت و تولید محتوا را انجام میدهید، که البته معمولا در ابتدا و آغاز راه اندازی کسب و کار اینترنتی این گونه است، پس زمان کافی برای انتشار تعداد بالایی مطلب در روز یا هفته نخواهید داشت.

اما اگر نویسندگان یا دوستانی دارید که در تولید محتوا برای سایت تان به شما کمک میکنند امکان انتشار تعداد بیشتری مطلب در سایت را خواهید داشت.

ثبات و برنامه ریزی در انتشار مطلب

با تمام مطالبی که تا اینجا گفته شد مهم نیست روزی ۲۰ تا مطلب در سایت خود ارسال کنید یا سالی ۲۰ مطلب، مهم این است که همواره به دنبال ایجاد ارزش باشید و مطالب با کیفیتی برای سایت خود ایجاد کرده و منتشر کنید.

اما نکته بسیار مهم تر این است که علاوه بر اینکه باید به کیفیت مطالب خود دقت داشته باشید لازم است تا یک برنامه ریزی منظم برای انتشار مطلب در سایت خود نیز داشته باشید.

یعنی اگر قرار است روزی ۵ مطلب در سایت تان ارسال کنید این پروسه را همیشه ادامه دهید و اینطور نباشد که امروز ۵ مطلب در سایت قرار دهید، فردا ۲ مطلب پس فردا هیچ مطلبی ارسال نکنید و هفته آینده یک الی دو مطلب ارسال کنید.

ثبات و برنامه ریزی در انتشار مطالب

باید با توجه به نکاتی که گفته شد، مشخص کنید که برای سایت تان بهتر است در هفته چه تعداد مطلب منتشر کنید و سپس بر اساس آن تعداد دفعات انتشار پست در سایت خود را تعیین کرده، برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.

اگر قرار است هفته ای سه مطلب در سایت خود منتشر کنید باید به آن پایبند بوده و هر هفته سعی کنید سه مطلب برای سایت خود منتشر کنید.

در پایان پیشنهاد کارنوین برای وبلاگ نویسان تازه کار

هماطنور که گفته شد با توجه به موضوع سایت تان، میزان زمانی که در اختیار دارید، نحوه درآمد زایی سایت و باقی موارد، میتوانید یک برنامه و استراتژی برای دفعات انتشار مطلب در سایت تان مشخص کنید.

اما بسیاری از وبلاگ نویسان تازه کار در ابتدا با انگیزه و ذوق زیادی که دارند شروع میکنند و برای خود اهداف بزرگی تعیین میکنند که بعد از مدتی آن را نه تنها رها کرده بلکه از وبلاگ نویسی و تهیه و تولید محتوا برای سایت خود نیز زده خواهند شد.

اگر در شروع هدف تان این است که هر روز در سایت خود مطلب جدیدی ارسال کنید، بهتر است یک هدف کوچکتر را برای این منظور در نظر گرفته و سعی کنید کم کم به هدف بزرگتر یعنی انتشار روزانه مطلب برسید.
به این ترتیب بهتر است به جای انتشار روزانه مطلب، با هفته ای ۲ الی سه مطلب آغاز کنید.

بهترین پیشنهاد برای سایت هایی که موضوع آن ها دامنه وسیعی از مطالب را پوشش نداده و نحوه درآمد زایی شان بر اساس فروش کالا و خدمات است، انتشار حداقل هفته ای سه مطلب در سایت یا وبلاگ شان لازم است.

بعد از مدتی میتوانید این تعداد را به ۴، ۵ یا حتی انتشار روزانه مطلب در سایت نیز گسترش دهید.
اما برای شروع بهتر است از هفته ای سه مطلب آغاز کنید.

در نهایت اینکه چند بار یکبار در سایت خود پست جدیدی منتشر کنید، بستگی به خود شما و بازدید کنندگان تان دارد.
این مورد را میتوانید با بررسی و آنالیز رفتار بازدید کنندگان و خوانندگان در سایت تان به دست آورید.

کمی که از شروع راه اندازی سایت تان گذشت میتوانید به راحتی تشخیص دهید که بهترین زمان برای ارسال مطالب در سایت چه موقع است و همچنین تعداد دفعات آن بهتر است چگونه باشد.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام قالب سایت شما چیه؟لطفا پاسخ رو به ایمیلم بفرستید.چند تا قالب ساده برای سایت آموزشی معرفی کنید مثل همین سایت خودتون ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا