کسب درآمد اینترنتی

اگر میخواهید از وبلاگ خود کسب درآمد کنید این ۷ اشتباه را انجام ندهید

کسب درآمد از اینترنت کار آسانی نیست اما غیر ممکن هم نیست، اگر اشتباهات زیر را انجام ندهید مطمئن باشید میتوانید با یک برنامه و استراتژی درست در یک الی سه سال به درآمد فوق العاده خوبی رسیده و کار کارمندی خود را کنار گذاشته و به آزادی مالی ای که همیشه آرزویش را داشتید برسید.

دلیل اینکه بیشتر کسب و کارهای اینترنتیِ تازه کار شکست خورده و با اینکه کمتر از چند ماه از شروع فعالیت شان نمی گذرد، کار خود را رها میکنند و هیچ درآمدی هم به دست نمی آورند، ۷ اشتباه رایج و مهمی است که در ادامه این مقاله خواهید خواند.

میتوان گفت اشتباهاتی که بسیاری از تازه کاران انجام میدهند، دو جنبه دارد، یکی از جنبه روحی و روانی است و دیگری اشتباهات فنی است که با آن مواجه میشوند. در این مقاله با اشتباهات و مسائل فنی ای که اکثر تازه کاران با آن مواجه شده و راه نادرست را انتخاب میکنند آشنا خواهید شد.

برای آشنایی با اشتباهات روحیِ کسب و کارهای اینترنتی پیشنهاد میکنیم این مطلب را در این لینک مطالعه کنید.

اشتباه اول: تصور کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

دیده شده بسیاری از افراد تازه کار بعد از اینکه سایت خود را راه انداختند در کمتر از دو یا سه ماه، تمام گوشه و کنار و میان پستهای وبلاگ یا سایت خود را با انواع بنرهای تبلیغاتی و چشمک زن که معرفی محصولات همکاری در فروش یا خدمات شرکتها و کسب و کارهای دیگر است پر میکنند.

این بنرها معمولا مربوط به سیستم های پاپ آپ هستند. سیستم های واسطه تبلیغاتی که بنرها یا تبلیغات سایت های مختلف را در بلاگ ها یا سایت های متقاضی نمایش داده و به این ترتیب صاحب سایتی که بنرها را در سایت خود قرار میدهد به ازای هر کلیک روی تبلیغات که توسط بازدید کننده اش انجام شود، مقدار ناچیزی درآمد کسب میکند.

درآمد از تبلیغات کلیکی

زمانی که تعداد بنرهای چشمک زن و تبلیغاتی موجود در سایت تان از تعداد مطالب و محتوای مفید و ارزشمندی که دارید بیشتر باشد مطمئن باشید به راحتی بازدید کننده و مشتریان احتمالی خود را از دست خواهید داد.

متاسفانه بیشتر کسانی که تازه کارهستند و از همان ماه های اول سایت خود را با تعداد زیادی تبلیغات مختلف پر میکنند، با دید کسب درآمد وارد این کار شده اند و به دنبال هر فرصتی هستند تا بتوانند هر چه سریعتر و با کمترین تلاش درآمد بالایی از سایت خود به دست آورند، غافل از آنکه بعد از مدتی نا امید خواهند شد.

حتما شنیده اید کسانی که سایت شان روزی چند هزار بازدید کننده دارد ولی درآمدشان بسیار ناچیز است، همواره از درآمد کم سایت خود با وجود تعداد بازدید بالا مینالند.

یکی از علت ها وجود تعداد زیاد بنرهای تبلیغاتی و تصور کسب درآمد از تبلیغات کلیکی است بدون آنکه سایت شان محتوای ارزشمند، مرتبط و مفید و اختصاصی داشته باشد.

اشتباه دوم: نداشتن برنامه و استراتژی برای کسب درآمد اصولی از سایت خود

روش های مختلفی برای کسب درآمد از سایت وجود دارد که خوشبختانه روز به روز هم در ایران در حال افزایش است. باید از همان روز اول بدانید که میخواهید از چه روشی از سایت خود کسب درآمد کنید؟

همانطور که گفته شد درآمد از تبلیغات کلیکی را فراموش کنید زیرا این روش نمیتواند آن چنان که باید برای تان درآمد خوبی ایجاد کند مگر آنکه بتوانید محتوای مفید و خوبی ایجاد کرده و در عین حال تبلیغات مرتبط با موضوع سایت خود را قرار دهید.

البته قرار دادن بنرهای تبلیغاتی به صورت مستقیم و نه استفاده از شرکت های واسطه، زمانی که بتوانید بازدید خوبی داشته باشید میتواند یکی از روش های خوب برای کسب درآمد باشد.

بسیاری از سایت ها هستند که مخاطب و بازدید خوبی دارند و از محل های تبلیغاتی موجود در سایت شان پول خوبی به دست می آورند، اما برای استفاده از این روش باید بازدید بالایی داشته باشید و به کسانی که تازه کسب و کار یا سایت اینترنتی خود را ایجاد کرده اند این روش را پیشنهاد نمی کنیم.

از بهترین روش های کسب درآمد از اینترنت فروش محصولات است که این میتواند فروش به صورت با واسطه یعنی شرکت در سیستم های همکاری در فروش باشد، به این صورت که محصولاتِ افراد دیگری را به فروش رسانده و سپس درصدی پورسانت نصیب شما خواهد شد و یا فروش به صورت مستقیم توسط خودتان و در سایت تان، که به این ترتیب تمام سود فروش محصول به شما تعلق خواهد گرفت.

مسلما روش دوم بسیار بهتر است زیرا سود دهی بالایی دارد اما برای این منظور باید بتوانید محصولی تولید کنید که نیاز بازار هدف را پوشش دهد.

فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت یکی از روش های عالی برای ایجاد درآمد غیر فعال است که میتواند در بلند مدت درآمد خوبی برای تان ایجاد کند.

در صورتی که محصول فیزیکی ای برای فروش ندارید نگران نباشید میتوانید به راحتی محصولات دیجیتالی قابل دانلود مثل نرم افزارها یا ایبوک ها و سی دی ها و ویدیوهای آموزشی تولید کرده و برای فروش در سایت خود قرار دهید.

البته دقت داشته باشید که باید اولا برنامه و استراتژی مناسبی داشته باشید و در عین حال باید کاری کنید تا محصول شما بتواند نیازهای بازار هدف خود را پوشش دهد.

زمانی که بهترین روش درآمد زایی سایت خود را انتخاب کنید میتوانید به راحتی برنامه ریزی کرده و بر اساس آن سایت خود را هدایت و اداره کنید.

اشتباه سوم: فروختن محصول یا سرویسی که مخاطبان هدف به آن نیاز ندارند.

اشتباه بعدی ساخت و تولید محصولی است که بر اساس نیاز مخاطبان بازار هدف نباشد و تنها به نظرتان یک ایده عالی باشد.

باید سعی کنید کالا یا خدماتی تولید کنید که بر اساس هماهنگی بازار – محصول باشد، این تنها فرمول کسب درآمد است فرقی نمیکند در اینترنت فعالیت کنید یا در دنیای واقعی دارای کسب و کار باشید، تا زمانی که نتوانید هماهنگی بازار – محصول را پیدا کنید فرقی نمیکند کالا یا سرویس تان از نظر شما چقدر فوق العاده باشد، در هر صورت نمی توانید فروش خوبی داشته باشید.

بازار-محصول

باید سعی کنید با بررسی بازار هدف، نیازهای مخاطبان اصلی خود را شناسایی کرده و سپس کالا یا خدمتی را عرضه کنید که بتواند نیازهای آن ها را پوشش داده و شرایط فعلی مخاطب را به وضعیت مطلوب تغییر دهد.

چون ایده ای به نظرتان جذاب می آید دلیل بر این نیست که مخاطب یا بازار هدف شما هم به آن نیاز داشته باشد و حاضر باشد برای آن پولی پرداخت کند.

لذا بهتر است همیشه قبل از آنکه محصول یا خدماتی را عرضه کنید ابتدا نیازهای اصلی موجود در بازار را شناسایی کرده و سعی کنید محصولی تولید کنید که راه حلی برای مشکلات و نیازهای موجود در بازار هدفتان باشد.

مطالعه این مطلب در مورد بازار هدف به شما کمک میکند تا بتوانید به راحتی یک بررسی از نیازهای مخاطبان موجود در بازار داشته باشید و بتوانید درک خوبی از هماهنگی بازار – محصول به دست آورید.

اشتباه چهارم: فروختن محصولاتِ همکاری در فروشِ غیر مرتبط با موضوع اصلی سایت.

اشتباه رایج دیگر فروختن محصولات همکاری در فروشی است که کاملا غیر مرتبط با موضوع اصلی سایت هستند.

به عنوان مثال کسی که سایت مرتبط با آشپزی دارد، فروختن محصولات همکاری در فروش در مورد خودرو در سایتش بی معنی بوده و به این ترتیب نمیتواند از محل فروش آن درآمد خوبی داشته باشد.

در بیشتر سایت ها، تبلیغاتِ بنریِ مختلفی چون فروش عینک یا اِم پی تری پلیرهایی می بینیم که کاملا غیر مرتبط با موضوع اصلی سایت هستند. اینها همان محصولات همکاری در فروش هستند و از آنجایی که بنرهای تکراری آن ها را در سایت های مختلف بارها و بارها دیده ایم دیگر از کنار آن ها رد شده و این بنرها نمیتوانند توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنند چه برسد به فروش و ایجاد درآمد!

متاسفانه علاوه بر فروش محصولات همکاری در فروش غیر مرتبط با موضوع اصلی سایت، وجود بنرهایی با طراحی های تکراری و مشابه هم نیز مزید بر علت شده و نمی توانند آن طور که باید تبلیغات موثری را انجام داده و فروش خوبی داشته باشند.

اگر سایتی دارید که در مورد موضوع خاصی است سعی کنید کمی وقت گذاشته و با کمی جستجو، محصولاتِ همکاری در فروش مرتبط با سایت خود را پیدا کنید.

مثلا اگر موضوع سایت شما در مورد سفر و گردشگری باشد میتوانید با تبلیغات موثر و البته طراحی های اختصاصی کالاهای مرتبطی چون منقل های صحرایی یا محصولات سفری مرتبط با سفر و گردشگری را در سیستم های همکاری در فروش پیدا کرده و سپس در سایت خود به فروش برسانید.

حتی اگر امکانش را داشته باشید میتوانید آن محصولات را خودتان تهیه کنید و یک ویدیوی تخصصی از نحوه کارکرد یا استفاده از آن محصول تهیه کرده و در سایت تان قرار دهید، به این ترتیب خواهید دید که چطور میتوانید فروش به مراتب بهتری از کالاهای همکاری در فروش داشته باشید.

اشتباه پنجم: راه اندازی سایتی که موضوعات مختلف و غیر مرتبطی را پوشش میدهد.

بسیاری از وبلاگ نویسان تازه کار یا کسانی که سایتی را برای کسب و کار اینترنتی خود ایجاد میکنند، دوست دارند در وبلاگ یا سایت خود در مورد همه چیز بنویسند، در چنین سایت هایی میتوانید در مورد نحوه تربیت حیوانات تا آخرین رنگ سال و مد و فشن و دستور آشپزی پیدا کنید.

وقتی بازدید کننده وارد چنین سایتی میشود، نمی داند دقیقا موضوع اصلی این سایت چیست و به همین دلیل هم اکثر بازدید کنندگان این سایت ها هدفمند نبوده و نرخ خروج شان بالا میباشد. اگر هم بازدید کننده مدت زیادی در این سایت ها باشد، درآمد زایی آن ها به نسبت سایت هایی که به صورت هدفمند روی موضوع خاصی متمرکز هستند به مراتب پایین تر است.

شما باید با تمرکز روی یک یا دو موضوع مرتبط با هم و اصلی برای سایت تان و با ایجاد محتوایی ارزشمند و اختصاصی و مرتبط با موضوع سایت تان، اعتماد و نظر بازدید کنندگان را به خود و کسب و کارتان جلب نمایید.

انتخاب یک موضوع اصلی برای سایت

با این کار میتوانید بخشی از بازار هدف خود را انتخاب کرده و به راحتی نیازهای آن ها را شناسایی کرده و سپس یک محصول یا خدمت مناسب با نیازهای این مخاطبان ساخته و به بازار عرضه کنید.

به این ترتیب نه تنها برای کسب درآمد نیاز به بازدید کننده بالایی نخواهید داشت بلکه میتوانید به راحتی درآمد زایی کنید.

پس سعی کنید یک موضوع اصلی را برای سایت خود انتخاب کنید، بخشی از بازار را که مرتبط با آن موضوع است پیدا کرده و نیازهای آن را شناسایی کرده و سپس با ایجاد محتوای اختصاصی و تولید و عرضه محصولات و خدماتی که نیازهای افراد را پوشش دهد، کسب و کار خود را رونق ببخشید.

اشتباه ششم: عدم ایجاد محتوای اختصاصی، ارزشمند و مورد نیاز مخاطبان

اگر میخواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید باید محتوای خوبی تولید کنید، محتوایی که اختصاصی باشد، ارزشمند باشد و نیاز مخاطبان را پوشش دهد، البته باید مرزی بین میزان محتوا و اطلاعاتی که به صورت رایگان در اختیار بازدید کنندگان قرار میدهد و آن قسمتی که آنقدر ارزش دارد که بازدید کننده برای آن پول بدهد، قائل شوید.

تولید محتوا شامل مقالاتِ نوشتاری، پادکست های صوتی، ویدیوهای آموزشی، اینفوگرافیک ها و تصویر نوشته ها میشود. در نتیجه میتوانید به محتوای سایت خود تنوع داده و به این ترتیب با ارائه محتوا در انواع فرمتهای مختلف و البته مطالبی که ارزشمند و اختصاصی باشند، تبدیل به یک مرجع در حوزه کسب و کارتان شوید.

متاسفانه هنوز هم هستند بسیاری از افراد که سایتی را ایجاد کرده و به محتوای آن اهمیت نداده و تنها به کپی برداری از مطالب سایت های دیگر اکتفا میکنند.

ایجاد یک محتوای ارزشمند و اختصاصی که بتواند درخور اطلاعات خوبی برای مشکلات و نیازهای بازدید کنندگان و مخاطبان هدفتان باشد، میتواند به افزایش اعتماد بازدید کنندگان به کسب و کارتان و افزایش اعتبار کسب و کارتان نزد بازدید کنندگان کمک بسیاری کند.

هر چه بتوانید اطلاعات و مطالب مفیدی را از طریق محتوای سایت یا وبلاگ خود به بازار هدف ارائه دهید، به همان نسبت میتوانید درآمد خود را افزایش دهید.

همانطور که در مورد تولید محصول گفته شد برای تولید محتوا نیز باید ابتدا موضوع اصلی سایت خود را مشخص کرده و سپس نیازهای مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و با توجه به آن محتوای مفیدی را برای نیازهای افراد در سایت خود ارائه دهید.

به هیچ عنوان از مطالب سایت های دیگر کپی برداری نکنید، همواره سعی کنید مطالب سایت تان را خود تهیه و تولید کنید. برای این منظور میتوانید از تجربیات، مهارت ها یا تخصص های خود استفاده کنید.

در صورتی که موضوع سایت خود را با توجه به علایق یا مهارت ها و تجربیات تان انتخاب کرده باشید نباید در تولید محتوا برای آن مشکلی داشته باشید.

اشتباه هفتم: نداشتن لیست ایمیل بازدید کنندگان و مخاطبان هدف سایت

بازاریابی ایمیلی را جدی بگیرید، اگر میخواهید از سایت خود و اینترنت درآمد خوبی داشته باشید باید از همان روز اول راه اندازی سایت خود به فکر ایجاد لیست ایمیل تان باشید.

لیست ایمیل یکی از ارزشمندترین دارایی های اینترنتی و آنلاین تان است که باید همیشه آن را داشته باشید و به بهترین نحو از آن بهره مند شوید.

ترافیک یا بازدید کنندگانی که از سایت تان دیدن میکنند، در موفقیت کسب و کارتان بسیار حائز اهمیت هستند.

دقت داشته باشید که یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک سایت استفاده از سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است به این ترتیب میتوانید بازدید کننده هدفمندی را به سایت خود هدایت کنید.

اما ممکن است به هر دلیلی سایت تان در نتایج جستجوی گوگل سقوط کرده و بازدید کنندگان خود را از این طریق از دست بدهید، به عنوان مثال ممکن است الگوریتم های گوگل به گونه ای تغییر کنند که سایت تان در نتایج گوگل سقوط کرده و بازدید کننده خود را از دست بدهد. به همین دلیل نباید هرگز به گوگل برای افزایش ترافیک سایت خود متکی باشید.

ایمیل مارکتینگ

اینجاست که لیست ایمیل تان بسیار مهم است. زیرا اگر از همان روز اول ایمیل های بازدید کنندگان خود را داشته باشید میتوانید به راحتی هر گاه مطلب جدیدی در سایت تان منتشر کردید آن ها را از طریق ایمیل مطلع کرده و به این ترتیب همیشه هم بازدید کننده دائمی برای سایت تان خواهید داشت و هم اینکه بازدید سایت تان را از دست نداده، مشتریان خود را حفظ خواهید کرد.

اگر دقت کرده باشید، این روزها بسیاری از فروشگاه های معتبر لباس یا لوازم آرایشی و بهداشتی بعد از هر خریدتان از شما نام و شماره تماس تان را میخواهند تا بتوانند شما را از حراج های فصل یا مناسبتی یا جدیدترین محصولات و خدمات شان آگاه کنند، آن ها به این روش مشتریان خود را حفظ میکنند.

زمانی که لیست ایمیل تان به تعداد مناسبی برسد میتوانید هر گاه محصول یا سرویس جدیدی ارائه کردید، تنها با یک ایمیل مشتریان خود را آگاه کرده و در مدت کوتاهی درآمد خوبی به دست آورید.

در واقع آن جاست که میتوان گفت تنها با فرستادن یک ایمیل میتوانید درآمد خوبی به دست آورید.

اما به هیچ عنوان به فکر اسپم کردن لیست ایمیل خود با انواع محصولات و تبلیغات نباشید. باید سعی کنید با فرستادن ایمیل های آموزنده و حاوی مطالب ارزشمند ارتباط موثری با اعضای لیست خود برقرار کرده و به این ترتیب اعتماد آن ها را افزایش داده و کسب اعتبار برای سایت خود کنید.

زمانی که آن ها به شما و کسب و کارتان اعتماد کافی پیدا کنند و مطالب تان را ارزشمند بیابند، به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهند شد.

در پایان…

دلایل مختلفی برای عدم موفقیت کسب و کارهای نوپا در حوزه اینترنت وجود دارد و مهمترین علت آن هم اشتباهاتی است که افراد تازه کار انجام میدهند، که میتوان آن را به دو دسته اشتباهات روحی و روانی و اشتباهات فنی تقسیم نمود.

قبلا در مورد اشتباهات روحی و روانی در این مطلب سخن گفته ایم، اما به اشتباهات فنی در این مقاله ای که خواندید پرداختیم که میتوان گفت این ها یکی از مهمترین علل شکست اغلب کسب و کارهای اینترنتی و تازه کار هستند.

با رعایت نکات گفته شده در فوق میتوانید به راحتی ۵۰ درصد موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید. اما مهمتر از داشتن این اطلاعات، به کار بردن آن هاست پس سعی کنید آن چه را یاد گرفتید در کسب و کارتان به کار ببندید تا بتوانید هر چه سریعتر شاهد موفقیت کسب و کار خود باشید.

در پایان فراموش نکنید، در صورتی که راه درست و اصولی را انتخاب کرده باشید و با هدف و یک برنامه مناسب به پیش بروید و در نهایت با اقدام و تلاش و نا امید نشدن و داشتن دید بلند مدت میتوانید موفقیت کسب و کار خود را از هر نوعی که باشد تضمین کنید.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا