کسب درآمد اینترنتی

قیف فروش چیست؟ [ راهنمای مبتدی و جامع قیف فروش و نحوه استفاده از آن ]

هر کسی که یک کسب و کار اینترنتی داشته باشد برای اینکه بتواند بازدید کننده سایتش را به مشتری تبدیل کند نیاز به پیاده سازی قیف فروش برای سایت خود دارد.

اگر نتوانید یک قیف فروش درست و حسابی را برای سایت خود اجرا کنید، مطمئنا نخواهید توانست فروش و درآمد اینترنتی خوبی نیز از کسب و کار خود انتظار داشته باشید.

در این مقاله اول به شما خواهیم گفت که قیف فروش چیست و سپس یاد خواهید گرفت که چطور از قیف فروش استفاده کنید تا بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل کنید؟

آشنایی با قیف فروش و مراحل آن

از زمانی که بازدید کننده ای وارد سایت شما میشود تا زمانی که تصمیم به خرید محصولات و خدمات تان میگیرد، مراحل مختلفی را در سایت شما طی میکند.

این فرآیند برای موضوعات و حوزه های مختلف کسب و کار اینترنتی و بنا بر محصولات و خدماتی که ارائه میدهید ممکن است برای بازدید کنندگان و مشتریان سایت تان متفاوت باشد، اما میتوان به صورت خلاصه قیف فروش را اینگونه تعریف کرد.

قیف فروش سیستم یا فرآیند یا پروسه ای است که بازدید کننده ی نا آگاه نسبت به کسب و کار یا موضوع سایت تان را به مشتری ایده آل محصولات و خدمات تان تبدیل خواهد کرد.

به عبارت ساده تر وظیفه اصلی قیف فروش تبدیل بازدید کننده ی سایت به مشتری است.

به صورت کلی میتوان قیف فروش را شامل ۴ مرحله دانست

آگاهی: مرحله آگاهی زمانی اتفاق می افتد که بازدید کننده برای اولین بار وارد سایت شما میشود، ممکن است از طریق جستجو در گوگل یا کلیک روی تبلیغات وارد سایت تان شود و این جاست که با سایت، برند، راه حلی که ارائه میدهید، محصولات و خدمات شما آشنا خواهد شد.

دقت داشته باشید که در این مرحله بازدید کننده ای که وارد سایت تان میشود، ممکن است نیاز خود را بشناسد و بداند به دنبال چیست، به همین خاطر روی نام سایت شما در گوگل کلیک میکند یا اینکه به صورت اتفاقی و از روی کنجکاوی وارد سایت تان شود، در واقع ممکن است نیاز خود را نشناسد.

علاقه مندی: در مرحله علاقه مندی معمولا بازدید کننده هم به نیاز خود آگاهی دارد و به صورت فعالانه به دنبال راه حل برای آن است، هم اینکه با مطالعه سایت شما و گشت و گذار در آن کم کم به فعالیت و محصولات و خدمات و به طور کل راه حل هایی که ارائه میدهید علاقه مند میشود.

معمولا در این مرحله بازدید کننده ممکن است سایت شما را بوکمارک کرده و به لیست علاقه مندی هایش اضافه کند، یا شما را در شبکه های اجتماعی فالو کند.

تصمیم گیری: در این مرحله بازدید کننده دیگر مخاطب اصلی سایت شماست، محصولات تان را بررسی میکند، راه حل های شما را ارزیابی میکند و مشتاق است تا اطلاعات بیشتری به دست آورد، به همین منظور وارد فاز تصمیم گیری میشود.

تصمیم میگیرد که برای نیاز خود راه حل مناسب را تهیه کند.

حال اگر شما در حوزه ای که فعالیت میکنید رقبای دیگری نیز داشته باشید، معمولا در مرحله تصمیم گیری، مخاطب، محصولات و خدمات شما را با دیگر سایت ها و رقیبان مقایسه میکند تا بتواند بهترین خرید را داشته باشد.

به همین دلیل است که همواره تاکید میکنیم رقبای خود را بشناسید و سعی کنید بهتر از آن ها عمل کنید.

در مرحله تصمیم گیری معمولا میتوان با استفاده از وبینارها، فیلم های معرفی محصولات، ارائه تخفیفات و هدایای ویژه، صفحات فروش مناسب و البته استفاده از ایمیل مارکتینگ به صورت اصولی، مخاطب را برای خرید محصولات و خدمات ترغیب کرد.

عمل/اقدام: در این مرحله مخاطبِ علاقه مند به کسب و کار یا محصولات شما با خرید از سایت تان تبدیل به مشتری میشود.

کلیک روی دکمه خرید، تماس برای سفارش محصول یا استفاده از خدمات تان، اقداماتی هستند که در آخرین مرحله قیف فروش انجام شده و در این مرحله است که بازدید کننده سایت تان به مشتری شما تبدیل خواهد شد.

دقت داشته باشید که اگر محصولات و خدمات خوبی داشته باشید، از مشتریان خود پشتیبانی خوبی به عمل آورید و در بازاری فعالیت کنید که پولساز باشد، میتوانید این مشتری را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید.

از اینجا به بعد کار شما راحت تر شده و میتوانید مشتری ای که یک بار از سایت شما خرید کرده است را به مشتری مجدد خود تبدیل کرده و محصولات و خدمات بیشتری را به او ارائه دهید.

تبدیل مشتری و مخاطبی که نسبت به سایت و کسب و کارتان و محصولات وخدمات تان آگاهی دارد به یک مشتری مجدد و علاقه مند، به مراتب راحت تر از تبدیل بازدید کننده ای است که تازه وارد سایت تان شده و آگاهی ای نسبت به نیازهای خودش یا محصولات و خدمات شما ندارد.

به همین خاطر باید همواره سعی کنید تا یک قیف فروش در سایت خود ایجاد کنید تا بتوانید بازدید کننده سایت را با کسب و کار و محصولات و خدمات تان آشنا کرده و او را تبدیل به مشتری ایده آل تان کنید.

قیف فروش در سایت شما چگونه کار میکند؟

مهمترین بخش سایت شما محتوای تان است و میتوان گفت یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت و قیف فروش آن محتوایی است که در آن سایت منتشر میکنید.

برای تولید محتوا باید استراتژی داشته باشید و این گونه نیست که هر گونه محتوایی را بدون هدف و برنامه در سایت خود منتشر کنید.

محتوای سایت تان میتواند در هر مرحله از قیف فروش به فرآیند تبدیل بازدید کننده به مشتری کمک کند.

بگذارید توضیح دهیم که در هر مرحله از قیف فروشِ سایت تان چطور میتوانید از محتوا استفاده کنید؟

وبلاگ نویسی ( ایجاد آگاهی و علاقه مندی ): با استفاده از وبلاگ نویسی و محتوا و مطالبی که در آن منتشر میکنید متیوانید در بازدید کننده سایت خود همزمان ایجاد آگاهی و علاقه مندی کنید.

زمانی که بازدید کننده وارد سایت شما میشود، با مطالعه مطالب سایت تان، با موضوع و نحوه فعالیت کسب و کارتان آشنا میشود، اگر محتوایی که ارائه میدهید، اختصاصی، آموزنده و جذاب و البته کاربردی باشد میتوانید به راحتی بازدید کننده را با استفاده از محتوای وبلاگ خود به کسب و کارتان علاقه مند کنید.

دقت داشته باشید که یکی از مهمترین اهداف وبلاگ نویسی جذب بازدید کننده به سایت است، پس وبلاگ نویسی در واقع اولین مرحله قیف فروش شماست.

باید محتوا و مقالات وبلاگ خود را برای عبارات کلیدی ای که بیشتر مردم جستجو میکنند بهینه سازی کنید تا بتوانید با استفاه از اصول سئو سایت بازدید کننده بیشتری را به سایت خود جذب کنید.

روش دیگر این است که محتوای وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با این کار نیز میتوانید بازدید کننده خوبی را به سایت خود جذب کنید.

ارائه فایل رایگان ( ایجاد علاقه مندی ): هر گونه فایلی که به صورت رایگان در سایت خود برای دانلود قرار دهید، در صورتی که به اندازه کافی کاربردی و ارزشمند باشد که بازدید کننده حاضر به دانلود آن شود، میتواند ایجاد علاقه مندی نسبت به کسب و کارتان کند.

یکی از ارکان قیف فروشِ شما ایجاد لیست ایمیل است، بازدید کننده ای که وارد سایت تان میشود ممکن است چند تا از صفحات یا مطالب وبلاگ تان را بخواند و از سایت شما خارج شود.

کاری که باید انجام دهید این است که با دریافت ایمیل بازدید کنندگان آن ها را به لیست ایمیل تان اضافه کنید.

لیست ایمیل یکی از مهمترین دارایی های کسب و کارهای آنلاین است.

برای اینکه بتوانید ایمیل بازدید کنندگان را دریافت کنید میتوانید به آن ها فایل رایگانی برای دانلود بدهید.

این فایل رایگان میتواند، یک فیلم آموزشی باشد، میتواند یک فایل پی دی اف آموزنده باشد یا میتواند یک چک لیست باشد.

میتواند یک اپلیکیشن رایگان باشد یا حتی میتواند دسترسی رایگان به صورت یک هفته به نرم افزار یا سرویسی باشد که ارائه میدهید.

هر چه هست باید حتما ارزشمند و جذاب باشد تا بازدید کننده برای دریافت آن علاقه مند شود.

پس مهمترین کاری که فایل رایگان شما در قیف فروش انجام میدهد، اولا ایجاد علاقه مندی است دوما ایجاد لیست ایمیل تان است.

زمانی که لیست ایمیل خود را ایجاد کنید میتوانید با ارسال ایمیل های آموزنده، اولا با بازدید کنندگان ارتباط برقرار کرده و آگاهی و علاقه مندی آن ها را به سایت و کسب و کار و محصولات و خدمات تان افزایش دهید و همچنین هر از گاهی با ارسال ایمیل هایی که معرف محصولات و خدمات تان هستند بازدید کننده را کم کم به مرحله بعدی یعنی مرحله تصمیم گیری برای خرید هدایت کنید.

ایجاد وبینارها ( تصمیم گیری و عمل ): با وجودی که وبینارها معمولا حاوی نکات آموزشی ای هستند اما مهمترین هدف و تمرکز یک وبینار معرفی محصول و فروش آن به بیننده ی وبینار هست.

وبینارها یکی از بهترین ابزارهایی هستند که در مرحله تصمیم گیری به مخاطب کمک فراوانی کرده و او را به مرحله عمل و خرید محصول هدایت میکنند.

زمانی که مخاطب برای وبینار شما ثبت نام میکند یا در وبینارتان شرکت میکند به این معنی است که دو مرحله قبلی یعنی آگاهی و علاقه مندی را پشت سر گذاشته و میزان بالایی علاقه هم به کسب و کار شما دارد و هم علاقه دارد تا راه حل مناسبی را برای مشکل یا نیاز خود پیدا کرده و مشکلش را بر طرف کند.

پس زمانی که یک وبینار را ارائه میدهید دقت داشته باشید که مهمترین هدف شما اول از همه ارائه محتوا و نکات آموزشی ارشمند هست و بعد از آن معرفی و فروش محصولات و خدمات.

معمولا در پایان وبینارها، یک دکمه خرید محصول قرار میگیرد، که به این کار ایجاد Call to Action یا فراخوانی برای اقدام گفته میشود.

با ین کار شما بیننده وبینار یا مخاطب سایت رو به مرحله خرید یعنی آخرین مرحله قیف فروش تان هدایت میکنید.

اینجاست که میتوانید بازدید کننده سایت را به مشتری خود تبدیل کنید.

ویدیوهای آموزشی ( ایجاد اگاهی، ایجاد علاقه مندی، تصمیم گیری، عمل ): ویدیوهایی که در سایت خود نیز قرار میدهید معمولا میتونن در هر ۴ مرحله قیف فروش مورد استفاده قرار بگیرند.

ایجاد ویدیوهای آموزشی و ارزشمند که اختصاصی باشد، میتواند در افزایش آگاهی و علاقه مندی بازدید کننده به سایت و کسب و کارتان موثر باشد.

همچنین با استفاده از ویدیوها میتوانید محصولات و خدمات خود را معرفی کرده و بازدید کننده یا مخاطب هدف سایت را به سمت تصیمیم گیری و خرید هدایت کنید.

استفاده از ویدیو در قیف فروش

میتونید ویدیوهایی که تولید میکنید را در سایت خود قرار داده و آن ها را در سایت های واسطه ای چون آپارات و نماشا نیز به اشتراک بگذارید.

با این کار هم بازدید سایت تان افزایش پیدا میکند و هم میتوانید از قیف فروش سایت خود به نحو احسن استفاده کنید.

فراموش نکنید که از تمام محتوا و ابزارهایی که گفته شد باید در کنار هم استفاده کرده و تنها به یکی یا دو تا از این محتوا و ابزارها بسنده نکنید.

سایت شما برای اینکه قیف فروش کاربردی و موثری داشته باشد باید هم از وبلاگ هم از ویدیو هم از مقالات و پادکست ها استفاده کند و هم از وبینارها و ویدیوهای معرفی محصولات و هم از ایمیل مارکتینگ و ارائه فایل های رایگان قابل دانلود در ازای دریافت ایمیل بازدید کننده سایت.

چطور از تلگرام و اینستاگرام در قیف فروش خود استفاده کنیم؟

میتوانید از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و اپلیکیشن معروف تلگرام نیز در قسمتی از قیف فروش خود استفاده کنید.

با ایجاد پیج در اینستاگرام میتوانید مرحله آگاه سازی و علاقه مندی را در قیف فروش تان پوشش دهید، به این صورت که زمانی که فردی پیج اینستاگرام شما را میبیند و پست های تان را مشاهده میکند میتواند با کسب و کارتان آشنا شده و در صورتی که پست های شما آموزنده و جذاب باشد، او را علاقه مند کند، اینجاست که فرد، پیج شما را دنبال خواهد کرد.

همچنین با ایجاد کانال در تلگرام هم میتوانید مراحلِ علاقه مندی و تصمیم گیری و خرید را پوشش دهید.

با ارسال پست های جذاب در کانال تلگرام تان میتوانید مخاطب را به کسب و کارتان علاقه مند کنید و زمانی که فردی به کانال شما علاقه مند شود ممکن است پست های تان را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد، همین کار باعث افزایش ممبرهای کانال تان خواهد شد.

همچنین با پست هایی که معرف محصولات و خدمات تان باشد نیز میتوانید مراحل تصمیم گیری و خرید را با استفاده از کانال تلگرام خود پوشش دهید.

دقت داشته باشید که به هیچ عنوان در زمینه معرفی محصولات و خدمات خود زیاده روی نکنید که این کار جنبه اسپم و ضد تبلیغ خواهد داشت.

هیچ کس دوست ندارد از کانال یا پیج اینستاگرام شما فقط تبلیغات دائمی محصولات و خدمات را ببیند.

پس هدف اول تان باید ارائه محتوای ارزشمند و آموزنده باشد.

چطور قیف فروش را در سایت خود پیاده سازی کنید؟

خب حال که با قیف فروش و نحوه استفاده از محتوا برای مراحل مختلف آن آشنا شدید باید بدانید که چطور میتوانید قیف فروش را در سایت خود اجرا یا پیاده سازی کنید تا بازدید کننده ای که وارد سایت تان میشود را به مشتری تبدیل کنید؟

مشخص کردن موضوع و نیاز مخاطب

اولین گام این است که موضوع سایت مشخص باشد.

اگر سایت شما در مورد موضوعات مختلفی محتوا تولید میکند به عنوان مثال اگر یک سایت تفریحی داشته باشید یا یک مجله خبری که در مورد موضوعات مختلفی محتوا و مقالات منتشر میکند، کار شما برای ایجاد یک قیف فروش کاربردی بسیار سخت خواهد بود.

مهمترین عامل موفقیت کسب و کار تمرکز هست، برای همین منظور باید یک موضوع مشخص برای سایت خود در نظر بگیرید.

اما مهمتر از موضوع، پولساز بودن آن است. اگر موضوع سایت یا حوزه فعالیت کسب و کارتان پولساز نباشد و کسی در آن حوزه نیازی نداشته باشد که حاضر به هزینه کردن برای رفع آن مشکل نباشد، مهم نیست چقدر قیف فروش یا محتوای سایت تان عالی باشد، برای تبدیل بازدید کننده به مشتری، نا موفق خواهید بود.

پس مهمترین و اولین گام شما اولا انتخاب موضوع و حوزه پولسازی برای فعالیت کسب و کار و سایت تان است.

و بعد از آنکه موضوع سایت خود را انتخاب کردید باید بدانید نیاز افراد در آن حوزه چیست.

با ایجاد یک Buyer Persona میتوانید نیازهای مخاطب های هدف خود را مشخص کنید و بدانید مخاطبان هدف تان به دنبال چه هستند، چه نیازی دارند و برای چه چیزهایی حاضرند هزینه کنند.

ایجاد وبلاگ و محتوای آن بر اساس نیاز مخاطب هدف

مشخص کردن موضوع و نیاز مخاطب به شما کمک میکنه تا بتونید محتوای قیف فروش و سایت تان را بر اساس نیاز مخاطب تولید کرده و محصولات و خدماتی ارائه دهید که ارائه دهنده راه حل برای نیازهای او باشد.

هدف ما در تولید محتوا برای سایت و قیف فروش باید ارائه ارزش و راه حل مناسب در جهت رفع مشکلات و نیازهای مخاطب هدف باشد. در واقع شما باید همواره کاری کنید تا مخاطب شما از وضعیت فعلی که از آن ناراضی است، بتواند با استفاده از محتوای سایت و محصولات و خدمات تان به وضعیت مطلوب برسد.

در واقع باید نتیجه نهایی و مطلوب را به او ارائه دهید.

ایجاد تغییر وضعیت

به همین دلیل شناخت نیاز مخاطب در تولید محتوا و مهمتر از آن محصولات و خدماتی که ارائه میدهید و همچنین طراحی مراحل قیف فروش تان بسیار حائز اهمیت است.

پس گام بعدی تان این است که برای سایت خود حتما وبلاگی ایجاد کرده و سعی کنید با توجه به نیاز مخاطب، برای آن به صورت هفتگی و در صورت امکان روزانه مقالات و ویدوهای آموزشی منتشر کنید.

با این کار هم بازدید سایت تان افزایش میابد و هم میتوانید بازدید کننده را با کسب و کارتان آگاه کرده و او را به راه حل ها و کسب و کارتان علاقه مند کنید.

قرار دادن یک فایل رایگان مرتبط با موضوع سایت یا مقاله

گفتیم که باید حتما لیستی از ایمیل بازدید کنندگان خود ایجاد کنید.

برای این منظور یک فایل رایگان تهیه کنید و بعد این فایل را برای دانلود رایگان در سایت خود قرار دهید.

به این صورت که بازدید کننده برای دانلود آن باید ایمیل خود را وارد کند تا آن فایل را به ایمیلش بفرستید.

میتوانید این فایل را در انتهای مهمترین و مرتبط ترین پست های خود قرار دهید.

یا اینکه به صورت یک پاپ آپ در سایت خود نمایش دهید.

مثلا اگر سایت شما مرتبط با تغذیه برای رسیدن به تناسب اندام است و مقاله ای با عنوان غذاهای رژیمی برای رسیدن به تناسب اندام در سایت خود منتشر کرده اید، فایل رایگان شما میتواند برنامه یک هفته ای تغذیه سالم یا رژیمی باشد.

این فایل را میتوانید برای دانلود در پایان مقاله تان قرار دهید، یا اینکه آن را به صورت پاپ آپ در سایت خود نمایش دهید.

با این کار لیستی از ایمیل بازدید کنندگان ایجاد خواهید کرد که میتوانید با استفاده از روش های ایمیل مارکتینگ هم با آن ها ارتباط موثر برقرار کنید هم گاها به آن ها ایمیل های معرفی محصولات و خدمات مرتبط تان را بفرستید.

برگزاری وبینارهای آموزشی جهت معرفی محصولات و خدمات یا استفاده از ویدیوهای آموزشی

برای اینکه بتوانید از سایت خود درآمد زایی کنید باید حتما محصول یا سرویسی برای فروش داشته باشید.

اینکه محصول خود را در سایت قرار دهید و توقع داشته باشید افراد آن را از شما بخرند، مطمئنا نمیتواند برای تان فروش خوبی به ارمغان آورد.

برای همین میتوانید از ویدیوهای معرفی محصولات یا ویدیوهای آموزنده و مرتبط استفاده کنید یا از وبینارها بهره ببرید.

دقت داشته باشید که ویدیوها و وبینارهای شما باید حتما آموزشی و مرتبط با محصولتان باشد.

فرض کنید یک سرویس تحت وب یا نرم افزار دارید.

وبینار یا فیلم آموزشی شما میتواند به مخاطب نشان دهد که چطور میتواند از نرم افزار یا سرویس تحت وب تان استفاده کند.

با ایجاد فیلم های آموزشی و وبینارهایی که آموزنده هستند میتوانید اعتماد بازدید کننده را جلب کرده، او را به محصولات و خدمات تان علاقه مند کنید و هر چه سریعتر او را به مرحله خرید هدایت کرده و فروش و درآمد تان را افزایش دهید.

فرقی نمیکند فروشنده محصولات فیزیکی باشید یا محصولات و خدمات دیجیتالی و قابل دانلود یا قابل ارائه از طریق اینترنت، حتما سعی کنید از فیلم های آموزشی و وبینارها برای معرفی محصولات خود استفاده کنید.

استفاده از فراخوانی برای اقدام ها و ساده سازی فرآیند خرید

سعی کنید در پایان وبینارها یا در پایان ویدیوهای آموزشی خود دکمه های فراخوانی برای اقدام را قرار دهید تا مخاطب بتواند سریعا وارد مرحله خرید شده و محصول شما را به سبد خرید خود اضافه کند یا آن را خریداری کند.

دقت داشته باشید که باید تا جایی که میتوانید فرآیند و پروسه خرید رو در سایت خود ساده سازی کنید.

هدف شما باید این باشد که تمام مشکلات، موانع و محدودیت ها رو از سر راه مشتری حذف کنید.

به هیچ عنوان پروسه سفارش محصول یا خرید رو پیچیده نکنید، هر چه مراحلی که منجر به پرداخت هزینه محصول میشود کوتاه تر باشد، بهتر است.

اگر کسب و کار شما به گونه ای است که نیاز به ثبت نام مشتری نیست، لزومی ندارد تا برای خرید محصول تان در سایت شما ثبت نام کند.

اگر نیاز به ثبت نام است، تعداد فیلد ها را کاهش دهید، اگر نیازی به آدرس یا شماره تلفن مشتری ندارید این فیلد ها را حذف کنید.

سعی کنید به فرآیند خرید مشتری سرعت ببخشید.

اقدامات و مراحل اضافی برای سفارش و خرید محصول را حذف کنید و مشتری را سریعتر به مرحله پرداخت بفرستید.

این کار در مورد کسب و کارهایی که از طریق اینستاگرام و تلگرام فعالیت میکنند هم بسیار حائز اهمیت هست.

بارها دیدم در پیج های اینستاگرام که محصولی گذاشته شده اما اصلا به قیمت اون اشاره ای نشده، یا ابعاد و وزن محصول گفته نشده یا توضیح داده نشده که مشتری چطور میتونه اون محصول رو سفارش بده.

با ارائه اطلاعات کامل در مورد محصول در اینستاگرام و ساده سازی فرآیند خرید میتونید فروش تان را افزایش داده و سریعتر بازدید کننده یا علاقه مندان به محصولات و خدمات تان را به مشتری تبدیل کنید.

توضیحاتی که در مورد محصول در اینستاگرام قرار میدهید یا فیلمی که از محصول تهیه کرده و آن را در پیج اینستاگرام خود قرار میدهید حکم ایجاد آگاهی و علاقه مندی در مخاطب و پوشش دادن مرحله اول و دوم قیف فروش را دارد.

با ساده سازی فرآیند سفارش و خرید میتوانید به راحتی مخاطب خود را به مراحل تصمیم گیری و عمل خرید هدایت کنید.

بعد از ایجاد قیف فروش باید چه کنید؟

قیف فروش هم مانند کسب و کار اینترنتی نیاز به اصلاحات و بهبود دارد، به همین دلیل باید هر چند وقت یکبار آن را بررسی کرده و از کارکرد درست آن مطمئن شوید.

یکی از روش هایی که به شما کمک میکند تا حرکت بازدید کننده در قیف فروش را پیگیری کنید استفاده از ابزار Google Analytics است.

با استفاده از گوگل آنالیتیکس میتوانید مشخص کنید که قیف فروش شما به چه صورت کار میکند، چند درصد از بازدید کنندگانی که وارد سایت تان میشوند، به مشتری تبدیل شده و چند درصد در نیمه راه یا در صفحات مشخصی از سایت یا قیف فروش شما خارج میشوند.

با این کار میتوانید صفحات یا محتوایی که باعث ریزش بازدید کننده در قیف فروش میشود را شناسایی کرده و اصلاحات لازم را در آن صفحات انجام دهید.

همانطور که گفته شد مهمترین عامل موفقیت یک قیف فروش و همچنین افزایش فروش و درآمد سایت، محتوای آن است.

به همین منظور باید سعی کنید تا همواره محتوای سایت خود را به روز نگه داشته و در سایت یا وبلاگ آن به صورت مرتب محتوای ارزشمند، اختصاصی و آموزنده منتشر کنید.

محتوا را با توجه به اصول سئو بهینه سازی کرده تا هم بتوانید بازدید بیشتری به سایت خود جذب کنید، هم با استفاده از این محتوا و آنچه در این مقاله خواندید بتوانید بازدید کننده را به مشتری تبدیل کند.

مسلما هر چه بازدید سایت تان بیشتر باشد و قیف فروش تان نیز به درستی کار کند، فروش تان هم به همان نسبت افزایش خواهد داشت.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا