راه اندازی سایت

هزینه راه اندازی سایت چقدر است

هزینه راه اندازی سایت یکی از سوالاتی است که ذهن اکثر افرادی که میخواهند اقدام به راه اندازی و ساخت یک سایت کنند را به خود مشغول میکند.

در این مبحث قصد داریم تا به صورت مفصل شما را با هزینه های راه اندازی سایت آشنا کنیم.

فراموش نکنید، میتوانید به صورت کاملا رایگان و بدون نیاز به حتی یک ریال هم سایت تان را همین امروز راه اندازی کرده و شروع کنید.

اما برای آنکه کاری را به طور اصولی شروع کنید بهتر است مقداری سرمایه اندک برای استارت اولیه کارتان کنار بگذارید.

برای ساخت سایت نیاز به دامنه و هاست دارید، بعد از آن مربوط میشود به نحوه پیاده سازی سایت و همچنین دیگر هزینه های جانبی که در ادامه در مورد اینها صحبت خواهیم کرد.

هزینه دامنه و هاست سایت چقدر است؟

دامنه همان نام سایت است با پسوند .com یا .net و یا پسوند های دیگر، ولی دو مورد گفته شده، پر استفاده ترین پسوند ها هستند.

معمولا دامنه به صورت سالانه خریداری میشود، شما میتوانید با پرداخت هزینه ۱۲۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰ تومان برای یک سال یک دامنه خریداری کرده و هر سال آن را با همین مبلغ تمدید کنید.

اگر میخواهید سایت و کسب و کار اینترنتی خود را اصولی راه اندازی کنید پیشنهاد میکنیم حتما این هزینه رو انجام داده و یک دامنه اختصاصی برای کسب و کار خود خریداری کنید.

علاوه بر دامنه، برای میزبانی سایت خود نیاز به یک فضا روی اینترنت دارید، به این فضا، فضای میزبانی یا همان هاست گفته میشود.

معمولا هزینه هاست را میتوان به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کرد.

هزینه هاستها از ماهانه ۲۰۰۰۰ تومان به بالا شروع میشوند. البته اکثر شرکتهای معتبر با توجه به امکانات هاستی که ارائه میکنند دارای هزینه های متغیری خواهند بود.

همانطور که در مقاله راهنمای انتخاب هاست مناسب برای سایت گفته ایم، برای یک فضای میزبانی مناسب برای شروع باید حداقل هزینه ماهانه ۲۵۰۰۰ تومان را کنار بگذارید یا سالانه چیزی در حدود ۱۵۰۰۰۰ تومان.

البته میتوانید از هاست های رایگان هم استفاده کنید که هیچ هزینه ای بابت استفاده پرداخت نمیکنید اما این هاست ها به اندازه کافی امکانات در اختیار شما قرار نمیدن، ولی باز هم برای شروع و اگر واقعا نمیخواهید هیچ هزینه ای کنید میتوانید از این هاستهای رایگان استفاده کنید.

میتوان گفت مهمترین هزینه راه اندازی سایت همین خرید دامنه و هاست برای آن است.

هزینه طراحی وب سایت

بعد از آنکه دامنه و هاست سایت را تهیه کردید نوبت میرسد به قسمت اصلی آن یعنی طراحی و برنامه نویسی.

این روزها با وجود پلتفرم های معروفی چون وردپرس و جوملا دیگر نیازی نیست تا برای راه اندازی وب سایت هزینه ای برای کدنویسی و طراحی آن پرداخت کنید. میتونید با استفاده از این پلتفرم ها به راحتی و بدون نیاز به دانش کدنویسی و مباحث طراحی، یک سایت حرفه ای و کاربردی بسازید.

تقریبا هر جور سایتی که مد نظر داشته باشید میتوان به راحتی با استفاده از این سیستم ها پیاده سازی کرد. برای سیستمی چون وردپرس بیش از هزاران پلاگین یا افزونه نوشته شده که تنها کافیه این افزونه ها رو در سایت وردپرسی خود نصب کرده و کارایی های مورد نیاز رو در سایت خود اضافه کنید.

در دوره رایگان آموزش وردپرس میتوانید روش ساخت سایت از صفر تا صد و بدون نیاز به کدنویسی را یا بگیرید.

مورد بعدی ظاهر سایت است که میتوانید از پوسته ها یا قالب های بسیار متنوع و حرفه ای و زیبای موجود برای وردپرس استفاده کنید. با نصب این قالب ها روی سایت خود میتوانید به آن ظاهری بسیار کاربر پسند و حرفه ای ببخشید، بدون نیاز به هر گونه داشن طراحی و یا پرداخت هزینه ای برای طراحی گرافیکی وب سایت.

قالب های موجود برای وردپرس در دو نسخه تجاری و رایگان عرضه میشوند.

میتوایند از قالب های رایگان بسیاری که موجود هست استفاده کنید، اما معمولا نسخه های تجاری یا پولی امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار میدهند، مرتب به روز رسانی شده و ظاهری حرفه ای تر نیز دارند.

در حال حاضر سایتهای ایرانی بسیاری قالب ها معروف رو به صورت اورجینال تهیه کرده، آن ها را فارسی سازی کرده و با قیمتی ناچیز برای فروش قرار میدهند.

اگر بخواهید یک قالب تجاری یا پولی تهیه کنید باید حداقل بین ۵۰۰۰۰ تومان تا ۸۰۰۰۰ تومان برای قالب یا پوسته سایت تان کنار بگذارید.

در صورتی که قالب های موجود پاسخگوی نیاز شما نباشند میتوانید درخواست طراحی یک قالب اختصاصی دهید. برای طراحی یک قالب وردپرس اختصاصی هم باید حداقل ۲۰۰ هزار تومان را در نظر داشته باشید، که البته با توجه به نیاز شما ممکن است بیشتر هم بشود.

هزینه های متفرقه راه اندازی سایت

هزینه هایی که در این قسمت آورده شده اند الزامی نیستند بلکه در صورت نیاز و اگر پولتان به اندازه کافی هست میتوانید از ابتدایِ راه اندازی سایت برای این موارد نیز هزینه کنید.

توجه داشته باشید همه این کارها را میتوانید خودتان به راحتی و با استفاده از آموزش های موجود در سایت و بدون حتی پرداخت یک ریال به دیگران انجام دهید.

هزینه ایجاد محتوا برای سایت

سایت شما نیاز به تولید محتوا و مطلب دارد. در صورتی که از نوشتن متنفرید یا نمیدانید چطور شروع به نوشتن یک مطلب کنید، یا وقت کافی برای نویسندگی و تهیه مطلب برای سایت خود ندارید میتوانید با پرداخت هزینه ای به افرادی که کارشان تهیه و تولید محتوا برای سایت میباشد، بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند.

البته این هزینه معمولا متغیر است، به عنوان مثال اگر مطلبی که برای سایت خود میخواهید تهیه کنید تخصصی است، مسلما هزینه آن هم بیشتر خواهد شد.

در رابطه با هزینه تهیه محتوا نمیشه یک رقم قطعی داد چون هزینه با توجه به کسی که کار را برای شما انجام میدهد، کیفیت کارش و همچنین خواسته شما و تعداد کلماتی که میخواهید در یک مقاله داشته باشید، متغیر خواهد بود.

در هر صورت خود شما هم میتوانید بدون پرداخت هزینه ای و صرف اندکی وقت اقدام به تهیه و نوشتن مطالب کنید، در همین سایت به شما یاد داده شده که چطور میتوانید یک متن ارزشمند برای خود تهیه کنید.

هزینه ساخت یا تهیه محصولات سایت

این مورد را میتوان به عنوان هزینه های جانبی راه اندازی کسب و کار اینترنتی در نظر گرفت، اما بهتر است که از همان ابتدا به آن فکر کرده و تصمیم درستی بگیرید.

در صورتی که قصد فروش محصولی در سایت خود را داشته باشید، باید اول مشخص کنید که این محصول را میخواهید خودتان بسازید یا اینکه آن را از جایی تهیه کنید. اگر بخواهید محصول را از جایی تهیه کنید پس بهتر است که مقداری پول برای خرید اولیه محصول تان در نظر بگیرید که این نیز بستگی به نوع محصول و همچنین تعدادی که میخواهید سفارش دهید دارد.

در صورتی که خودتان میخواهید محصولی را بسازید، به عنوان مثال اگر قصد فروش محصولات دیجیتالی چون: کتاب الکترونیک یا قالب وردپرس یا اپلیکیشن موبایل دارید، در آن صورت باید مشخص کنید که برای ساخت آن نیاز به چه هزینه هایی هست؟ به عنوان مثال هزینه های کدنویسی و یا طراحیِ رابط کاربری.

فرقی نمیکنه چه محصولی در سایت خود به فروش برسانید، اگر موضوع سایت تان پولساز و محبوب نباشد، دیر یا زود به مشکل خواهید خورد، اما در دوره آموزش انتخاب موضوع پولساز به شما یاد خواهید داد که چطور موضوع پولسازی انتخاب کرده و چطور بهترین روش درآمد زایی را با کمترین هزینه برای کسب و کارمان انتخاب کنیم.

هزینه تبلیغات و بازاریابی سایت

از دیگر هزینه های جانبی سایت، هزینه تبلیغات است. باید از همان روز اول به فکر جذب بازدید کننده برای سایت و تبدیل این بازدید کنندگان به مشتری باشید.

روش های رایگانی برای افزایش بازید کننده سایت وجود دارد، در صورتی که نخواهید پولی پرداخت کنید میتوانید از این روش ها استفاده کنید.

اما مشکل روش های رایگان زمان بر بودن آن ها میباشد، به این معنی که نیاز به صرف زمان و کار بیشتری دارند تا بتوانید شاهد افزایش بازدید کننده و نتیجه در سایت خود باشید.

اگر بخواهید سریعتر بازدید کننده برای سایت خود کسب کنید بد نیست تا در این مورد هزینه کنید.

روش های مختلفی برای تبلیغات و جذب بازدید کننده در اینترنت وجود داره، اما یکی از معروفترین اونها تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید است.

شما باید برای سایت خود یک بنر تبلیغاتی طراحی کنید که در صورتی که نخواهید خودتان این کار را انجام دهید باید هزینه طراحی بنر را هم در نظر بگیرید. البته نگران نباشید با اندکی جستجو میتوانید افرادی را پیدا کنید که حاضرند تنها با ۵۰۰۰ تومان برای شما بنر طراحی کنند. البته مسلما هر چه بیشتر هزینه کنید بنر حرفه ای تری نیز خواهید داشت.

سپس لازم است تا بنر طراحی شده را با پرداخت هزینه ای در سایت مورد نظرتان قرار دهید. این هزینه هم بستگی به میزان معروفیت و بازدید ماهیانه آن سایت دارد.

به عنوان مثال میتوانید با پرداخت هزینه یک ماه ۱۰۰ هزار تومان، بنر خود را در آن سایت قرار دهید.

هزینه بهینه سازی و سئو سایت

از دیگر روش های جذب بازدید کننده هدفمند استفاده از گوگل است. یعنی شما باید سایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنید تا اگر عبارت کلیدی مورد نظر شما جستجو شد، سایت تان در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر شود.

شرکت های بسیاری هستند که با دریافت هزینه های بسیار بالایی سایت شما را سئو یا بهینه سازی میکنند.

اما شما بدون پرداخت چنین هزینه هایی میتوانید به راحتی و با استفاده از آموزش سئو که به صورت کاملا رایگان در سایت کارنوین موجود است کار بهینه سازی سایت خود را انجام داده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های بالا نخواهید داشت.

هزینه بازاریابی ایمیلی برای سایت

برای آنکه بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری و بازدید کننده دائمی تبدیل کنید لازم است از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

برای آنکه یک سیستم بازاریابی ایمیلی روی سایت خود راه اندازی کنید لازم است تا از سایت ها وسرویس دهنده های موجود برای این منظور استفاده کنید.

البته برای شروع نیازی به پرداخت هزینه ای نیست. معمولا استفاده از این سایتها یا سرویس دهندگان برای ۱۰۰۰ کاربر یا ایمیل رایگان است، اما در صورتی که تعداد افراد موجود در لیست ایمیل شما اضافه شود آنوقت لازم است تا برای استفاده از امکانات آن سایت یا سرویس دهنده، هزینه ای را به صورت ماهانه یا سالیانه پرداخت کنید.

جمع بندی کلی هزینه راه اندازی سایت

خب شاید فکر کنید هزینه راه اندازی سایت نیاز به بودجه بالایی دارد، اما نگران نباشید، برای شروع تنها نیاز به ۳ چیز مهم دارید که پیشنهاد میکنیم آن ها را خریداری کنید.

۱٫ دامنه
۲٫ هاست
۳٫ قالب تجاری

که مجموع هزینه آن میشود چیزی در حدود ۳۰۰۰۰۰ تومان برای یک سال. در حالیکه هزینه قالب ثابت بوده و بعد از یک سال نیاز به تمدید ندارد، مگر اینکه بخواهید یک قالب دیگر تهیه کنید.

اما در نظر داشته باشید، درآمدی که در آینده از سایت خود به دست خواهید آورد چنیدن برابر این پول بوده و در واقع شما هزینه ای نخواهید کرد بلکه برای کسب و کارتان سرمایه گذاری خواهید کرد.

اما اگر باز هم با توجه به میزان بودجه ای که در دستردس دارید نگران بوده و نمیخواهید بیش از حد خرج کنید میتوانید برای شروع گزینه قالب را حذف کرده و از قالب های رایگان موجود در وب برای سایت تان استفاده کنید و هر زمان که توانستید قالب خود را به نسخه پولی یا تجاری آن ارتقا دهید.

مهم این است که شروع کنید، با هر امکاناتی که دارید و به هیچ عنوان راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را به روز موعود و داشتن سرمایه کافی موکول نکنید.

همین امروز هم برای شروع دیر است پس بهتر است هر چه سریعتر اقدام کنید.

کارنوین

سایت کارنوین به شما کمک میکند تا کسب و کار اینترنتی خود را همین امروز راه اندازی کنید. شما با یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ میتوانید با هر سرمایه و امکاناتی که در اختیار دارید، کسب درآمد اینترنتی مطمئنی داشته باشید.

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. با سلام بسیار عالی بود دارم برای ساخت یک سایت دریافت تبلیغات کار می کنم و اینکه چگونه این سایت ها کسب درآمد می کنند؟ موفق باشید

  2. سلام چجوری باید برای ساخت یه سایت فروشگاهی اقدام کرد و برای محصولمون سیستم همکاری در فروش رو راه بندازیم آیا وردپرس این امکانو داره؟آیا باید به یکی برا اینکار پول بدیم؟یکی راهنمایی کنه من موندم

    1. سلام دوست عزیز،
      برای ساخت سایت فروشگاهی به راحتی میتونید با استفاده از وردپرس و نصب افزونه فروشگاه ساز ووکامرس که رایگانم هست، سایت خود را ایجاد کنید.
      برای ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس نیاز به یک قالب فروشگاهی هم دارید که خوشبختانه صدها قالب عالی برای این منظور وجود دارد.
      برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش هم میتوانید از افزونه همکاری در فروش affiliate wp که برای وردپرس هست استفاده کنید.

      هزینه ای که شما برای ایجاد سایت فروشگاهی با وردپرس دارید، هزینه دامنه و هاست، تهیه قالب و افزونه affiliate wp خواهد بود.
      با یادگیری وردپرس به راحتی میتونید خودتون بدون نیاز به کدنویسی و پرداخت مبالغ بالا به شرکت ها، سایت فروشگاهی تان را ایجاد کنید.

    1. سلام دوست عزیز،
      اگر هدف شما معرفی کسب و کارتان و ارائه خدمات در این زمینه است، پس نیاز دارید تا افراد با شما تماس بگیرند.
      برای این منظور میتوانید سایت خود را با استفاده از وردپرس ایجاد کرده و سپس صفحه ای برای نمونه کارهای خود ایجاد کنید.
      برای آموزش ساخت سایت با وردپرس میتونید در این صفحه تمام اطلاعات لازم از صفر تا صد ساخت سایت با وردپرس را فرا بگیرید.
      با استفاده از قالب چند منظوره بی تم نیز میتوانید به راحتی سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کرده و خدمات خود را معرفی کنید.
      دقت داشته باشید که مهمترین کاری که باید انجام دهید، تولید محتوای مرتبط با حوزه ای است که در آن فعالیت میکنید.

      اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، از طریق صفحه تماس با در ارتباط باشید، تا شما را راهنمایی کنیم.
      موفق باشید

  3. سلام.با تشکر از مطالب آموزنده ی شما
    من میخواستم یک سایتی برای نظر سنجی جهت تولید یک محصول راه اندازی کنم .که مدت زمان نظر سنجی برای ما حدود سه ماه در نظر گرفته شده ……….پیشنهاد شما برای خرد دامنه و هاست چیست؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام دوست عزیز،
      برای خرید دامنه و هاست پیشنهاد میکنم از سایت نت افراز استفاده کنید.
      از پلن های میزبانی وب اقتصادی میتونید شروع کنید.
      سرویس E2 یا سرویس برنزی لایت برای شروع کافی خواهد بود. البته باز هم بستگی به نیاز شما دارد، ولی پلن های اقتصادی در شروع کار جوابگو خواهد بود.
      برای مشاهده آموزش خرید دامنه و هاست میتونید ویدیوهای موجود در این صفحه را مشاهده کنید.

      موفق باشید

  4. سلام من عضو سایت شما شدم پکیج شما رو خریداری کردم چون حافظه گوشیم پر بود خواستم از طریق کامپیوتر اقدام به دانلود کنم که اجازه نداد و نوشت که نام کاربری و پسورد شما غلطه خواستم بازیابی کنم ایمیلمو وارد کردم میگه اشتباهه ولی چند بار امتحان کردم لطفا راهنمایی کنید
    پرداخت ****
    شماره تراکنش بانکی
    ****

    1. سلام دوست عزیز،
      برای ایجاد چنین سایتی بهتر است سایت تان را مطابق با نیاز خود کدنویسی کنید.
      برای این منظور میتونید در سایت هایی چون پونیشا یا پارس کدرز درخواست خود را مطرح کنید تا برنامه نویسان برای پروژه شما قیمت گذاری کنند.
      البته اگر در سایت ژاکت جستجو کنید، قالب های وردپرسی پیدا خواهید کرد، ولی با توجه به نظرات و امتیازات داده شده به این قالب ها در ژاکت بنده پیشنهاد میکنم از روش اول استفاده کنید.

  5. با سلام
    من قصد راه اندازی یک وب سایت برای معرفی جاذبه های گردشگری شیراز و جذب توریست به این شهر رو دارم. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام و عرض ادب،
      برای راه اندازی چنین سایتی شما در اولین گام نیاز به تهیه دامنه و هاست دارید.
      در این ویدیو به صورت کامل در مورد هاست و دامنه و نکاتی در مورد انتخاب هاست و دامنه مناسب آموزش داده شده است.

      بعد از تهیه دامنه و هاست باید سایت خود را ایجاد کنید.
      شما میتونید به راحتی با استفاده از وردپرس و بدون نیاز به کدنویسی سایت خودتون رو بسازید.
      برای این منظور پیشنهاد میکنم اول فیلم های آموزشی موجود در این صفحه را ببینید که به صورت کاملا رایگان و قدم به قدم شما را با وردپرس آشنا خواهد کرد و میتوانید با استفاده از این آموزش ها سایت خود را از صفر راه اندازی کنید.
      در این آموزش ها کار رو از اولین قدم یعنی تهیه دامنه و هاست و نصب و راه اندازی وردپرس و ایجاد سایت پیش برده ایم.

      بعد از آنکه با وردپرس آشنایی خوبی پیدا کردید و سایت خود را با استفاده از آن ایجاد کردید میتوانید با استفاده از قالب های حرفه ای چون قالب بی تم به راحتی سایت مد نطرتان را راه اندازی کنید.
      برای این منظور پیشنهاد میکنم از دوره جامع راه اندازی سایت با استفاده از قالب بی تم استفاده کنید.

      قالب بی تم یک پوسته حرفه ای و چند منظوره است که میتوانید با آن هر نوع سایتی را ایجاد کنید. این قالب دارای بیش از ۴۵۰ دموی آماده است که میتوانید تنها با چند کلیک سایت دلخواه تان را بسازید.
      در این دوره به صورت کامل یاد میگیرید که چطور با استفاده از این قالب حرفه ای هر نوع سایتی که میخواهید را بدون نیاز به کدنویسی طراحی و ایجاد کنید.

  6. می خواستم بپرسم که واقعا می شه‌ با تماشای فیلم های این سایت و راهنمایی هایش یک سایت درست کردودراخر یک سوال دارم این فیلم ها ارزششون به اندازه ی قیمتشون هست من می خواهم در اینده نزدیک یک سایت درست کنم ممنون میشم اگر زود جواب بدهید

    1. سلام و عرض ادب دوست عزیز،
      شما با استفاده از آموزش های رایگان وردپرس موجود در سایت کارنوین میتونید به راحتی کار با وردپرس رو یاد گرفته و خودتون یک وب سایت رو راه اندازی کنید.
      بسیاری از همراهان سایت کارنوین با استفاده از همین آموزش ها تونستن سایت خودشون رو ایجاد کنید.
      از طرفی اگر بخواهید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید نیاز به یک قالب حرفه ای هم خواهید داشت.
      در دوره آموزش قالب بی تم شما یاد میگیرید که چطور با استفاده از این قالب ظاهر جذابی رو برای سایت خود ایجاد کنید.

      پیشنهادم به شما این است که با استفاده از آموزش های رایگان کار خودتون رو شروع کنید و هر جا هم سوال یا مشکلی بود میتونید با سایت در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنیم.

    1. سلام دوست عزیز،
      برای این منظور بهترین کار اینه که درخواست پروژه اختصاصی بدین تا سایت مورد نظرتون کدنویسی بشه.
      پیشنهاد میکنم از سایت پونیشا استفاده کنید تا چند نفر برای پروژه شما قیمت بدن به این ترتیب کمی هم میزان بودجه لازم دستتون میاد.

    1. سلام و عرض ادب
      برای راه اندازی چنین سایتی، ابتدا لازم است تا میزان وجود تقاضا را در بازار هدف تان بسنجید.
      بهترین راهکار این است که ابتدا از جستجو در گوگل شروع کرده و ببینید آیا سایت های دیگری نیز در این حوزه فعالیت میکنند یا خیر؟
      همچنین میتونید از ابزار گوگل کیورد پلنر برای سنجش میزان جستجوی ماهانه مرتبط با این موضوع استفاده کنید.

      بهتر است انجمن های گفتگو و پیج های اینستاگرام را نیز بررسی کنید.
      در نهایت با بررسی میزان تقاضا و رقابت در بازار هدف میتونید بهترین تصمیم رو برای راه اندازی سایت در این حوزه بگیرید.

      با بررسی ای که بنده انجام دادم، در این حوزه جستجوهایی انجام میشود و اکثر سایت های موجود در صفحه اول گوگل، سایت های تبلیغاتی چون شیپور و ایران تجارت و وبلاگ ها هستند.
      لذا اگر بتوانید وب سایتی با محتوای جامع و ارزشمند ایجاد کرده و اطلاعات لازم را در سایت تان به مخاطب هدف عرضه کنید و اصول سئو را نیز در تولید محتوا رعایت کنید، شانس بسیار خوبی برای رتبه گرفتن در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت.

      اما قبل از آنکه شروع به ایجاد سایت کنید حتما با نکاتی که در ابتدا گفته شد، حوزه مورد نظر را از نظر وجود رقبا و میزان تقاضا بررسی کنید.

  7. باعرض سلام خسته نباشید .من دنبال ساخت سایت شرطبندی هستم در ایران امکانش هس اجازه این کار رو بگیرم برای شروع وساخت این سایت .واز کجا میتونم کمک بگیرم برای ساخت وهزینه سایت ممنون میشم اگه پاسخگو باشید

    1. سلام وقت بخیر،
      راه اندازی سایت شرط بندی در ایران مشکلات زیادی داره و بعید میدونم بهتون مجوزی برای ایجاد چنین سایتی بدن.

  8. سلام من رشته ام کامپیوتر هست و می خوام در رابطه با رشته ام تولید محتوا کنم ،مثلا برای پایه های اول تا هفتم با برنامه adobe captivate و یا با برنامه های ذیگر آیا امکان پذیر هست؟و اینکه آیا قبلا این کار را کرده اند در سطح کم ن از این سایت های یاددهی و فروش ک خیلی بزرگ هستن ک نمیشه بهشون فکرکرد.

    1. سلام دوست عزیز،
      بله شما میتوانید یک سایت آموزشی در حوزه مرتبط و مورد نظرتان راه اندازی کنید.
      سپس در این سایت ابتدا شروع به تولید محتوا به صورت رایگان کرده و با استفاده از اصول سئو، بازدید سایت خود را افزایش دهید.
      برای این منظور لازم است تا میتوانید محتوای مرتبط با حوزه کاری خود، در سایت‌تان منتشر کنید.
      این محتوا میتواند به صورت مقاله یا ویدیو باشد.

      سپس در کنار محتوای رایگان سایت خود میتوانید آموزش‌هایی را با استفاده از هر ابزاری که مدنظرتان است تولید کرده و به صورت آنلاین ارائه دهید یا برای دانلود آنلاین در سایت‌تان منتشر کنید.
      تقریبا میتوان گفت در بیشتر زمینه‌ها سایت‌های آموزشی بسیار مفید است.
      این مهم نیست که قبل از شما چه سایت‌هایی که این کار را انجام داده اند و یا رقبای شما چقدر کوچک یا بزرگ هستند، چیزی که شما را متمایز میکند، محتوای سایت تان است.
      بنابراین روی تولید محتوای به خصوص رایگان و اختصاصی زمان بگذارید و سعی کنید محتوا را با اصول سئو بهینه سازی کنید تا بازدید سایت تان افزایش یابد.
      سپس میتوانید با استفاده از ابزار مورد نظر خود، آموزش ها را شروع کنید.

      اما قبل از آن برای اعتماد سازی، حتما روی تولید محتوای رایگان و ویدیویی هم زمان بگذارید.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا